Sticky

Whatsapp voor NS Business (Zakelijk), wat denk jij?

• 27 mei 2019
  • 2 reacties
  • 500 Bekeken

Beste leden van onze Community, bij deze een aantal vragen aan onze zakelijke klanten! Wij zijn erg benieuwd naar jullie mening. 😀

Zouden jullie de vragen willen beantwoorden door onderstaande te kopiëren en in dikgedrukte letters te antwoorden?

1. Heeft u liever een apart Whatsapp nummer als zakelijke klant of wilt u hetzelfde nummer kunnen gebruiken voor privé vragen en zakelijke vragen?

2. Denkt u dat het een voordeel is als de NS uw zakelijke en privé vragen van tevoren scheidt door het gebruiken van verschillende nummers bij de Klantenservice?

3. Blijft de site voor u duidelijk als de consumenten en zakelijke Whatsapp worden gescheiden op de site door de consumenten webpagina en zakelijke webpagina?

4. Wat vindt u ervan als u al uw type vragen kunt sturen naar hetzelfde Whatsapp nummer?

5. Denkt u dat de kans groot is dat uw vragen als zakelijke klant ondergesneeuwd gaan worden door privé vragen van klanten, omdat daar veel meer vragen van binnenkomen ten opzichte van zakelijke vragen?

2 reacties

Wat mij betreft is een telefoonnummer en mailadres (geen gaar contactformulier) voldoende.

1) Ja, aparte ingang
2) Ja, voorkomt verwarring
3) Ja, is immers ook reeds het geval
4) Bij andere bedrijven die al op deze manier werken erg irritant, het kost vaak extra tijd
5) Dat is NS haar eigen operationele probleem 😏
1. Heeft u liever een apart Whatsapp nummer als zakelijke klant of wilt u hetzelfde nummer kunnen gebruiken voor privé vragen en zakelijke vragen?

Nee, ik zie het liefste 1 kanaal waar alle communicatie vlot wordt afgehandeld, niet de wachttijden van meer dan 2 maanden die momenteel van toepassing is.

2. Denkt u dat het een voordeel is als de NS uw zakelijke en privé vragen van tevoren scheidt door het gebruiken van verschillende nummers bij de Klantenservice?

Nee, dat wekt de indruk dat zakelijke klaten "belangrijker" zijn voor NS dan privé-klanten

3. Blijft de site voor u duidelijk als de consumenten en zakelijke Whatsapp worden gescheiden op de site door de consumenten webpagina en zakelijke webpagina?

Deze vraag begrijp ik niet, wat heeft een scheiding van Whatsapp berichten te maken met de duidelijkheid van de website?

4. Wat vindt u ervan als u al uw type vragen kunt sturen naar hetzelfde Whatsapp nummer?

Dat lijkt mij een prima plan, en dan ook een vlotte opvolging, dan zou het verhaaltje helemaal mooi worden.

5. Denkt u dat de kans groot is dat uw vragen als zakelijke klant ondergesneeuwd gaan worden door privé vragen van klanten, omdat daar veel meer vragen van binnenkomen ten opzichte van zakelijke vragen?

Momenteel worden de vragen van consumenten volledig ondergesneeuwd met wachttijden van meer dan 2 maanden. Waarom zakelijke vragen prioriteit moeten krijgen boven de vragen van consumenten is mij een raadsel. Veelal zijn de consumenten ook reizigers die voor/van/naar werk onderweg zijn, de scheiding is dus sowieso niet zo scherp te maken.

Reageer