beantwoord

Worden bij Traject Vrij i.c.m. gesplitst betalen alleen privé-reizen in rekening gebracht?

• 25 mei 2017
  • 8 reacties
  • 794 Bekeken

• Intercity
  • 6 reacties
Ik heb een NS-Businesscard met daarop een Traject Vrij-abonnement en ik overweeg om te kiezen voor gesplitst betalen.
Ik heb gezien dat ik in het overzicht van gemaakte reizen deze kan verdelen in Privé, Zakelijk, en Woon-Werk. Heeft dat bij gesplitst betalen ook invloed op de facturering?

Met andere woorden, als ik al mijn gemaakte reizen keurig categoriseer, worden dan alleen de privé-reizen bij mij geïncasseerd, terwijl de zakelijke reizen en het woon-werkverkeer bij mijn werkgever in rekening wordt gebracht?
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 mei 2017, 10:47

Hi SQB. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb je topic verplaatst hoor ;)

Het antwoord op je vraag heb ik even nagevraagd bij mijn collega's van de afdeling Business.

Bij gesplitst betalen worden alleen de abonnementskosten van de rekening van je werkgever afgeschreven. De ritten die je buiten het traject maakt worden allemaal van je eigen rekening afgeschreven. Het markeren met Privé, Zakelijk, en Woon-Werk is puur ter informatie voor de werkgever, maar wordt niet gebruikt in ons facturatieproces.
Bekijk origineel

8 reacties

Sorry, verkeerde forum. Kan een mod deze vraag naar het NS-Businesscard-forum verplaatsen? Bij voorbaat dank.
Sorry, verkeerde forum. Kan een mod deze vraag naar het NS-Businesscard-forum verplaatsen? Bij voorbaat dank.
Forum --> Stel je vraag --> Worden bij Traject V...

Dit wordt morgenochtend vanzelf recht gezet door een NS-moderator.
Hi SQB. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb je topic verplaatst hoor ;)

Het antwoord op je vraag heb ik even nagevraagd bij mijn collega's van de afdeling Business.

Bij gesplitst betalen worden alleen de abonnementskosten van de rekening van je werkgever afgeschreven. De ritten die je buiten het traject maakt worden allemaal van je eigen rekening afgeschreven. Het markeren met Privé, Zakelijk, en Woon-Werk is puur ter informatie voor de werkgever, maar wordt niet gebruikt in ons facturatieproces.
Reputatie 4
Badge
Wel interessant dat dit nu mogelijk is. Een tijd geleden werd hier op het forum regelmatig om gevraagd, dus mooi dat de NS deze optie heeft toegevoegd.
Ja, alleen is dit alleen van toepassing bij business cards en niet bij een gewoon traject vrij.
Los van het geplitst betalen is voor mijn werkgever vooral een probleem dat er via een automatische incasso betaald moet worden in plaats van via een factuur.
Reputatie 4
Badge
Eigenlijk heb ik helemaal geen idee hoeveel bedrijven onderling automatische incasso's gebruiken. Zeker als er een crediteuren afdeling is, kan ik mij voorstellen dat alle betalingen eerst geautoriseerd moeten worden. Bij een dergelijke structuur zal misschien een automatische incasso minder wenselijk zijn.

Zou de NS zelf automatische incasso's op één van haar rekeningen toestaan?
Bedankt voor het antwoord. Mag ik dan gelijk als suggestie achterlaten dit wel mogelijk te maken?
Reputatie 7
Natuurlijk mag je dat als suggestie achterlaten 🙂

Reageer