Skip to main content
beantwoord

Abonnement wijzigen van Flex naar Op saldo kan niet

• April 28, 2025
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Via Mijn NS wilde ik van Flex dal voordeel naar dalvoordeel op saldo. Krijg melding : eerst abonnement opzeggen. Heb ik gedaan krijg dan melding dat ik nu op Flex Basis sta en niet over kan naar Op Saldo. Gaat 24 uur duren. Staat nergens dat er tijdslimiet is en ik moet morgen ochtend met trein. Deze fout op website kost me dus geld. Slechte info die reiziger dupeert! Wie is verantwoordelijk voor die info? Wil daar klacht indienen.

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Flex beëindigen moet eerst bevestigd worden bij een kaartautomaat of servicepunt, maar dat heb je dus al gedaan.

De volgende dag (dus niet pas na 24 uur) zou het moeten lukken om een saldo-abonnement te bestellen. Voor een computer is ‘morgen’ om 02:00 vannacht.

Klacht indienen kan via https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

3 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Welkom bij de NS Community!

Flex beëindigen moet eerst bevestigd worden bij een kaartautomaat of servicepunt, maar dat heb je dus al gedaan.

De volgende dag (dus niet pas na 24 uur) zou het moeten lukken om een saldo-abonnement te bestellen. Voor een computer is ‘morgen’ om 02:00 vannacht.

Klacht indienen kan via https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • April 28, 2025

Die 24 uur staat nergens. Ook via Twitter kreeg ik weer bericht dat als oude abonnement eraf is ik direct nieuwe kan sluiten. Wat dus niet klopt. Ze moeten die info snel aanpassen. Ik ga klacht En schadeclaim indienen

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • April 28, 2025

Die 24 uur staat nergens. Ook via Twitter kreeg ik weer bericht dat als oude abonnement eraf is ik direct nieuwe kan sluiten. Wat dus niet klopt. Ze moeten die info snel aanpassen. Ik ga klacht En schadeclaim indienen

Zag je bericht op X/Twitter, wellicht is er nog iets mogelijk om vandaag nog de bestelling voor Dal Voordeel op saldo klaar te zetten (ingangsdatum morgen).

Het klopt dat je tot ‘morgen’ moet wachten, maar dat staat inderdaad nergens.