Skip to main content
Antwoord

Account verwijderen vóór sluiting Community

• May 27, 2025
  • 21 reacties
  • 380 Bekeken

Met het oog op de naderende sluiting van de NS Community per 1 juni en het trainen van de NS-chatbot op forumgegevens wens ik niet meer verbonden te zijn aan de NS Community. Hierbij verzoek ik verwijdering van mijn NS Community-account en alle bijbehorende gegevens.

(Blijft omslachtig dat dit alleen via een moderator kan, en niet via een knop in je profielinstellingen... hoe zal dit eigenlijk gaan als iemand ná 1 juni hun account wil verwijderen?)

Tabee, serviceforumvrienden van weleer, het was me een genoegen in mijn actieve jaren.

Beste antwoord door Erryt NS

Dat klopt. Mocht je het account willen verwijderen stuur mij dan voor 31 mei, 17:00 een privébericht.

21 reacties

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • May 27, 2025

Bij deze is het account verwijderd. Hoe het verwerken van dit soort verzoeken na 1 juni gaat, durf ik nog niet te zeggen. Hiervoor gaat NS nog in een oplossing voorzien.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 27, 2025

Ik vraag me dan toch af wie u was, ;-)

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 27, 2025

@Thom Als ik je een privébericht zou kunnen sturen dan zou ik het je vertellen. Er is een storing.

Het lijkt me minder gepast om de gegevens nu nog in het openbaar te delen.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 27, 2025

Daar zit wel wat in. De storing zal wel weer eens opgeheven worden, dus geen probleem. Het is ook niet echt belangrijk, just curieus. Ik was even met vakantie maar het valt me op hoe de zaak nu instort, ook omdat de vaste hap veel minder reageert.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 27, 2025

Dit is de storingsmelding:

Hopelijk is de storing voor 1 juni opgelost.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 27, 2025

Het is juist het moment om wat privéberichten uit te wisselen. Het is zomaar 1 juni.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 27, 2025

Ik krijg de melding alleen bij users met wie ik ooit al privéberichten heb uitgewisseld, maar die verwijderd zijn vanwege de bewaartermijn. Die staan bij mij allemaal onderin de lijst. Zie hieronder, Henk_NL kan ik een bericht sturen, al die anderen niet.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 27, 2025

Ik zie ook nog berichten van mensen met wie ik voor het laatst 2 jaar geleden berichten heb gewisseld. Blijkbaar is mijn laatste bericht aan ​@Thom meer dan 2 jaar geleden gestuurd.

Is iemand stilletjes het licht aan het uitdoen?

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 27, 2025

Maar als de inmiddels verdwenen TS, en andere leden vragen om verwijdering van alle bijbehorende gegevens, hoe zit dat met berichten en bijdragen op het forum?

Die worden dan op aanvraag ook verwijdert ipv enkel anonymous (hoop ik)?

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • May 27, 2025

Ik denk dat de berichten blijven staan.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 27, 2025

Laten we maar hopen dat het een tijdelijke storing is, het is niet netjes dat mensen geen privéberichten kunnen sturen nu het ophoudt.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 27, 2025

Ik heb nu even testje gedaan of ik nog een privé bericht naar Thom kan sturen, ik kreeg in ieder geval geen foutmelding, staat ook bij de conversatie met hem dus lijkt gelukt. 

Henk_NL
  • May 27, 2025

Ik krijg de melding alleen bij users met wie ik ooit al privéberichten heb uitgewisseld, maar die verwijderd zijn vanwege de bewaartermijn. Die staan bij mij allemaal onderin de lijst. Zie hieronder, Henk_NL kan ik een bericht sturen, al die anderen niet.

Kzal u wel sturen dan. Begrijp de hint 😉😂

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • May 27, 2025

Maar als de inmiddels verdwenen TS, en andere leden vragen om verwijdering van alle bijbehorende gegevens, hoe zit dat met berichten en bijdragen op het forum?

Die worden dan op aanvraag ook verwijdert ipv enkel anonymous (hoop ik)?

Dit kan. Net als andere verzoeken tot verwijdering stuur je dan een privéberichtje naar een Mod met je verzoek.

Henk_NL
  • May 27, 2025

Wordt de shared mailbox niet meer opgevolgd? Lijkt me toch praktischer dan random mods aanspreken waarbij beschikbaarheid onbekend is vanwege de flexibele uren/roosters?

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • May 27, 2025

Wordt de shared mailbox niet meer opgevolgd? Lijkt me toch praktischer dan random mods aanspreken waarbij beschikbaarheid onbekend is vanwege de flexibele uren/roosters?

Dat is ook nog een mogelijkheid, ja. 

• May 27, 2025

Hoe kan je naam (gebruikersnaam) wijzigen ???

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • May 27, 2025

Hoe kan je naam (gebruikersnaam) wijzigen ???

Ook hier voor kan je ons een bericht sturen! 

• May 28, 2025

Grraag mijn naam veranderen in 

Anonymous

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 28, 2025

Grraag mijn naam veranderen in 

Anonymous

Volgens mij is die naam niet toegestaan tenzij je je account verwijderd. 😅

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Dat klopt. Mocht je het account willen verwijderen stuur mij dan voor 31 mei, 17:00 een privébericht.