bericht aanpassen superuser.

  • 18 May 2023
  • 80 reacties
  • 1509 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12087 reacties

Tot voor kort kon ik mijn reacties ook nog later dan 1 uur na plaatsing aanpassen. Net wilde ik een vergeten woord in een reactie van 2 uur geleden zetten, maar kreeg de melding dat ik niet gemachtigd was. Meer superusers dit tegengekomen?


80 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is bij mij nog erger: de meeste bijdragen worden niet eens meer geplaatst, een enkele keer per ongeluk kennelijk wel. Corrigeren is niet mogelijk. Erger is: het is al heel lang zo, de oorzaak schijnt te zijn gevonden, maar een oplossing is er niet.

Ik denk dat ik na zeven jaar nuttige aanwezigheid met ruim zesduizend goede antwoorden er maar beter mee op kan houden. Ik heb er geen zin in elke keer een goed antwoord te schrijven dat Indisded kennelijk niet kan plaatsen. 

Je zou bijna denken dat het aan een moderator met lange tenen ligt, maar ik kan me dat haast niet voorstellen.

Een reactie van 3 dagen geleden kan ik gewoon bewerken, dus vreemd dit zeg.

 

Edit: kijken of me het lukt om te bewerken.…

Edit 2: lukt me nog steeds ;)

Reputatie 7
Badge +3

Is denk al bijna een maand zo. Krijg dit als melding:

Robert had dit al gemeld bij Erryt. 

Reputatie 7
Badge +4

Thom

 2 maanden geleden

xxxx ik kan niet reageren op de site en krijg Something has gone wrong. Kun jij er wat aan doen? Snel editten kon niet maar nu was de eerst reactie direct al weg.

…….zolang speelt het al.

Badge +3

Een reactie van 3 dagen geleden kan ik gewoon bewerken, dus vreemd dit zeg.

Het speelt inderdaad al enige tijd, je kunt een bericht na een uur wel bewerken maar de wijziging opslaan lukt dus niet.

Badge +3

Het is bij mij nog erger: de meeste bijdragen worden niet eens meer geplaatst, een enkele keer per ongeluk kennelijk wel. Corrigeren is niet mogelijk. Erger is: het is al heel lang zo, de oorzaak schijnt te zijn gevonden, maar een oplossing is er niet.

Ik denk dat ik na zeven jaar nuttige aanwezigheid met ruim zesduizend goede antwoorden er maar beter mee op kan houden. Ik heb er geen zin in elke keer een goed antwoord te schrijven dat Indisded kennelijk niet kan plaatsen.

@Thom  Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt maar was in het verleden schering en inslag. Wat ik toen meestal deed is een (lang) bericht voor het plaatsen even kopiëren.

Hopelijk wordt het snel opgelost, zou het zonde vinden als je door dit soort dingen weg zou gaan.

Ik kan dus nog wel bewerken, maar ik heb dan een andere status en de superusers zouden idd hun berichten gewoon moeten kunnen bewerken.

Badge +3

Ik kan dus nog wel bewerken, maar ik heb dan een andere status en de superusers zouden idd hun berichten gewoon moeten kunnen bewerken.

Klopt, jij zit in de groep NS Hoofdconducteur. Het speelt dus (alleen) bij de groep Super user.

Het maakt me niet zoveel uit qua spelfouten en zo, maar vind het vervelend als er in mijn oudere reacties onjuistheden blijven staan, bijv. na gewijzigde voorwaarden of nieuwe inzichten.

Een moderator zou die rechten/instelling gewoon moeten kunnen aanpassen, of anders moet InSided er maar een plasje over doen.

Reputatie 7
Badge +3

of anders moet InSided er maar een plasje over doen.

Is nu Gainsight. Ik zag van de week opeens een andere naam onderaan de pagina staan. 

 

 

Badge +3

Ah, oke zelde als Hago dat nu Vebego heet.

Ik kan dus nog wel bewerken, maar ik heb dan een andere status en de superusers zouden idd hun berichten gewoon moeten kunnen bewerken.

Klopt, jij zit in de groep NS Hoofdconducteur. Het speelt dus (alleen) bij de groep Super user.

Het maakt me niet zoveel uit qua spelfouten en zo, maar vind het vervelend als er in mijn oudere reacties onjuistheden staan, bijv. na gewijzigde voorwaarden of nieuwe inzichten.

Een moderator zou die rechten/instelling gewoon moeten kunnen aanpassen, of anders moet InSided er maar een plasje over doen.

De titel ‘NS Hoofdconducteur’ is een handmatige titel die wij per gebruiker kunnen instellen. Qua hoofdrol is zij net als jullie een ‘Super user’, dus ik vind het ook erg vreemd dat zij geen problemen ervaart. Die handmatige titel zou daar geen invloed op moeten hebben, daar zitten namelijk geen rechten aan verbonden.

Ik heb met Thom e.e.a. besproken en wat geprobeerd met het uitzetten van ‘custom roles’ (omdat het zo lang duur voor de werkelijke oplossing), maar dat heeft helaas geen effect gehad. Ik heb voor hem nu via een omweg er wel voor kunnen zorgen dat hij ‘normaal’ berichten kan plaatsen, maar hij mist daarmee de extra rechten van een Super user. Voor Thom was het wel een stuk erger, hij kon dus vrijwel geen berichten meer plaatsen.

Mochten anderen ook problemen hebben met het reguliere plaatsen van berichten, stuur mij dan even een privébericht. Dan kijk ik of ik diezelfde omweg ook bij jou kan doen. Zolang het probleem enkel blijft spelen met de extra mogelijkheden van een Super user (editen na 60 min met name) zullen we moeten wachten op de oplossing van inSided.

Dat geldt dan met name voor @Robert B@Momo en @MoDe, volgens mij zijn jullie naast Thom de enige die ook problemen ervaren?

Reputatie 7
Badge +3

Misschien dat de overige superusers sinds dit issue speelt geen noodzaak hadden om berichten ouder dan een uur te bewerken en het dus niet gemerkt hebben. Zelf werd ik er enkele weken geleden door Robert op attendeerd, toen speelde het al wat langer maar had ik dit zelf nog niet gemerkt. Door toen even te testen met een ouder bericht bleek dit dus bij ook bij mij te spelen. MoDe kwam er ook nu pas achter, eerder blijkbaar geen noodzaak gehad. 

Verder ervaar ik niet de problemen die Thom had, het gaat alleen om het bewerken van oudere berichten. 

Badge +3

Ik heb al jaren geen enkel probleem meer met het plaatsen van berichten, dat was in het verleden wel anders.

Badge +3

Dat geldt dan met name voor @Robert B@Momo en @MoDe, volgens mij zijn jullie naast Thom de enige die ook problemen ervaren?

We hebben er nog een paar @Slidestops @Henk_NL @Tochjo @Aar maar geen idee of die hun oudere berichten (ook) niet kunnen bewerken. Met name Slidestops is interessant, want die heeft ook een andere ‘titel’ dan Super user.

Ik kan berichten van 7 jaar geleden zelfs bewerken zie ik net, dus geen problemen hier :)

Badge +3

Ik kan berichten van 7 jaar geleden zelfs bewerken zie ik net, dus geen problemen hier :)

Top! Handig voor de stopcontacten topics en zo 🤣

Heb Stijn gevraagd om mij dan even Hoofdconducteur te maken (mijn titel wordt toch nergens getoond) om te kijken of het dan wel lukt.

Het probleem speelt overigens een maandje (en ligt 100% niet aan je browser maar aan de rechten van je account, want anders zou binnen een uur bewerken ook niet lukken).

 

Ik kan berichten van 7 jaar geleden zelfs bewerken zie ik net, dus geen problemen hier :)

Heb Stijn gevraagd om mij dan even Hoofdconducteur te maken (mijn titel wordt toch nergens getoond) om te kijken of het dan wel lukt.

 

Ik ben geen Stijn, maar heb dit wel even geprobeerd. Helaas precies wat Stijn hierboven zelf al aangaf: de ‘rol’ Hoofdconducteur bestaat net als V&S en Machinist helemaal niet, dat is een door ons instelbaar ‘sausje’ over de primaire rol van een gebruiker heen.

Weet in ieder geval dat dit probleem onze aandacht heeft.

Badge +3

Ik ben geen Stijn, maar heb dit wel even geprobeerd. Helaas precies wat Stijn hierboven zelf al aangaf: de ‘rol’ Hoofdconducteur bestaat net als V&S en Machinist helemaal niet, dat is een door ons instelbaar ‘sausje’ over de primaire rol van een gebruiker heen.

Weet in ieder geval dat dit probleem onze aandacht heeft.

Dank, werkt inderdaad niet als ik dat ‘sausje’ krijg. Is verder niet zo’n probleem, behalve dat verouderde info blijft staan en dus ook in (Google) zoekopdrachten naar voren komt, en als een ‘Super user’ het zegt zal het toch wel waar zijn? 😂

Reputatie 7
Badge +4

@Robert B: het speelt voor mij al meer dan twee maanden.Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit te herstellen?

Badge +3

Ik krijg ook de melding “Editing reply not allowed for the current user” als ik na het bewerken van een oud bericht het probeer op te slaan. Daar kwam ik door dit topic pas achter. Ik heb geen problemen met het plaatsen van berichten.

Badge +3

De Super users hebben overigens ook nog deze https://community.ns.nl/community-huiskamer-70

Community Huiskamer

Hoekje van de Community puur voor de Super Users

Die werkt gewoon. Wellicht handig om dit topic daarheen te verplaatsen? Kan alleen @Thom er (tijdelijk) niet meer bij.

Heb ik overwogen, maar ik vind het niet netjes om Thom buiten te sluiten van dit topic. Ik heb er ook geen problemen mee dat het algemeen inzichtelijk is.

Badge +3

Snap ik, voor de volledigheid nog even de bevindingen van @Aar en @Henk_NL en dan mag Gainsight er verder mee.

Geen problemen hier, niet vanaf m’n Proximus-IP, niet vanaf m’n remote desktop IP-adres. 
 

Hef dit hele forum toch gewoon op, lost het  probleem op. 

Reageer