bericht aanpassen superuser.

  • 18 May 2023
  • 80 reacties
  • 1509 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 12131 reacties

Tot voor kort kon ik mijn reacties ook nog later dan 1 uur na plaatsing aanpassen. Net wilde ik een vergeten woord in een reactie van 2 uur geleden zetten, maar kreeg de melding dat ik niet gemachtigd was. Meer superusers dit tegengekomen?


80 reacties

Badge +3

Geen problemen hier, niet vanaf m’n Proximus-IP, niet vanaf m’n remote desktop IP-adres. 

Thanks, en aan je browser/cookies of IP adres ligt het sowieso niet, want dan zou je ook binnen een uur geen berichten kunnen wijzigen lijkt me.

Nee bedoelde deels ook waar @Thom last van heeft, het Michiel-syndroom. Lijkt erop dat je dan ten onrechte wordt geflagged als spam en in moderatie komt.

 

Van beiden geen last hier, al ben ik ook niet erg actief. Druk met leukere dingen. 

Ik ben geen Stijn, maar heb dit wel even geprobeerd. Helaas precies wat Stijn hierboven zelf al aangaf: de ‘rol’ Hoofdconducteur bestaat net als V&S en Machinist helemaal niet, dat is een door ons instelbaar ‘sausje’ over de primaire rol van een gebruiker heen.

Weet in ieder geval dat dit probleem onze aandacht heeft.

Dank, werkt inderdaad niet als ik dat ‘sausje’ krijg. Is verder niet zo’n probleem, behalve dat verouderde info blijft staan en dus ook in (Google) zoekopdrachten naar voren komt, en als een ‘Super user’ het zegt zal het toch wel waar zijn? 😂

Maar je bent nu wel je status als Super User kwijt in je berichten 😁. (Net als Henk_NL overigens die ook geen status meer heeft zie ik nu)

Reputatie 7
Badge +3

(Net als Henk_NL overigens die ook geen status meer heeft zie ik nu)

Je kunt zelf instellen of je je gebruikerstitel wil laten zien. Ik heb het nu ook even uit gezet, maar mijn naam is nog steeds goudkleurig, net als die van Henk_NL. 

 

Ja die status heb ik inderdaad bewust uit. Vind het gek dat Thom ook de oranje kleur niet meer heeft, dat heb ik nog wel. Op profiel staat het dan weer wel. 

Badge +3

Ja die status heb ik inderdaad bewust uit. Vind het gek dat Thom ook de oranje kleur niet meer heeft, dat heb ik nog wel. Op profiel staat het dan weer wel. 

Thom heeft inderdaad de rol Super user (tijdelijk) niet wegens die problemen met posten. Op deze manier werkt het blijkbaar wel. De titel Super user heeft Stijn handmatig toegevoegd zodat het niet lijkt als een demotie.

Weird, je zou zeggen dat juist het hebben van die hogere rang wat compensatiepunten in de moderatie zou kunnen geven. Het gros van de problemen, of toch alleszins hier bij de instance van NS, waren met nieuwe gebruikers.

Reputatie 7
Badge +4

Nee bedoelde deels ook waar @Thom last van heeft, het Michiel-syndroom. Lijkt erop dat je dan ten onrechte wordt geflagged als spam en in moderatie komt.

 

Van beiden geen last hier, al ben ik ook niet erg actief. Druk met leukere dingen. 

Ik mag je graag Henk, maar ik wens nooit en te nimmer ook maar in enige mate met Michiel genoemd of geassocieerd te worden.

Alle begrip daarvoor, maar juist die link maakt het zo interessant. Michiel is de enige naam die me zo snel nog te binnen schiet, maar er is een handjevol geweest waarbij het niemand zou verbazen als het gedoe met berichten kunnen plaatsen geen technisch foutje bij inSided was. Juist daarom vind ik het zo gek dat jij er nu zo lang, en zo selectief last van hebt.

Maar @Thom, wat is nu eigenlijk het probleem? Je kunt toch gewoon nog berichten plaatsen net als andere gebruikers? Misschien kunnen ze je account resetten?

Reputatie 7
Badge +4

Dat lijkt me toch eenvoudig te snappen wat het probleem is. Ik wil berichten kunnen plaatsen en editten, ook na een uur. De laatste twee zaken lukken sowieso niet en als ik dan wat snel een antwoord heb gegeven, kan ik het niet meer verbeteren of aanvullen. Daar hou ik niet van en ik omdat ik graag goede en voor zover mogelijk volledige antwoorden wil geven, vind ik dat vervelend. Verder ben ik wat meuterig met taal, al is het wel bekend dat ik er ook graag wat mee speel. Op deze manier heb ik meer dan zesduizend goede antwoorden gegeven en ik denk dat het daardoor zinnig is het zo te doen. Het past bij mijn manier van doen en ik vind het prima als anderen het ook op een bij hen passende manier invullen.

Badge +3

Maar @Thom, wat is nu eigenlijk het probleem? Je kunt toch gewoon nog berichten plaatsen net als andere gebruikers? Misschien kunnen ze je account resetten?

Nee, dat kon dus niet (berichten plaatsen) en duurde al twee maanden. Daarom nu de workaround om Thom ‘gewone gebruiker’ te maken (naam in blauw) want dan werkt het wel.

Sommige ‘super users’ hebben sinds een maand een heel ander probleem, en dat is dat ze reacties na een uur nog wel kunnen bewerken maar vervolgens de wijzigingen niet kunnen opslaan.

Badge +3

Verder ben ik wat meuterig met taal, al is het wel bekend dat ik er ook graag wat mee speel.

Haha, weer een woord geleerd! Via https://www.demauwerd.nl/keukepraot

meuterig / meutelig / meurend – zeurend

Van Dale kent meuteren/meutelen niet, meuren natuurlijk wel 😅

Het lijkt overigens erg veel op Brabants (“nie mauwe of anders hau(w) ik oe op oewe bakkes”) 🤣

@Thom & @Robert B 

Dat lijkt me toch eenvoudig te snappen wat het probleem is. Ik wil berichten kunnen plaatsen en editten, ook na een uur. De laatste twee zaken lukken sowieso niet en als ik dan wat snel een antwoord heb gegeven, kan ik het niet meer verbeteren of aanvullen. Daar hou ik niet van en ik omdat ik graag goede en voor zover mogelijk volledige antwoorden wil geven, vind ik dat vervelend. Verder ben ik wat meuterig met taal, al is het wel bekend dat ik er ook graag wat mee speel. Op deze manier heb ik meer dan zesduizend goede antwoorden gegeven en ik denk dat het daardoor zinnig is het zo te doen. Het past bij mijn manier van doen en ik vind het prima als anderen het ook op een bij hen passende manier invullen.

Maar @Thom, wat is nu eigenlijk het probleem? Je kunt toch gewoon nog berichten plaatsen net als andere gebruikers? Misschien kunnen ze je account resetten?

Nee, dat kon dus niet (berichten plaatsen) en duurde al twee maanden. Daarom nu de workaround om Thom ‘gewone gebruiker’ te maken (naam in blauw) want dan werkt het wel.

Sommige ‘super users’ hebben sinds een maand een heel ander probleem, en dat is dat ze reacties na een uur nog wel kunnen bewerken maar vervolgens de wijzigingen niet kunnen opslaan.

Een reguliere gebruiker kan vaak niet eens zijn eigen topics inzien.😏 Misschien dat een moderator dat ook eens kan oppakken? Gaat om een iets groter aantal dan die paar Golden Users.🙄

Zie bijvoorbeeld: 

 

Reputatie 7
Badge +4

All pigs are equal, but some pigs are more equal than others. (George Orwell).

All pigs are equal, but some pigs are more equal than others. (George Orwell).

Nou van Animal farm is ooit een ‘leuke’ tekenfilm gemaakt. Geen idee met wie je je identificeert, maar je kunt ook even de FG van de NS mailen en hem/haar of het/een verzoek doen om inzage en toegang te krijgen tot je eigen data en de topics van anderen. ...

 

 

Badge +3

 

Een reguliere gebruiker kan vaak niet eens zijn eigen topics inzien.😏 Misschien dat een moderator dat ook eens kan oppakken? Gaat om een iets groter aantal dan die paar Golden Users.🙄

 

Dat is dan jouw probleem, en zonder enige kennis/kunde (kan alleen maar iets vermoeden) kan ik me zomaar voorstellen dat jij @Tijdvoor ook het ‘Michiel probleem’ hebt, en dus al je berichten gemodereerd zullen worden.

Ik ben geen moderator en heb geen inzicht in wat je wil allemaal wil posten, maar kan me er wel iets bij voorstellen als bepaalde reacties 'spontaan verdwijnen’ dus gewist worden.

Je zou daar dan wel een bericht over moeten krijgen (je bericht is verwijderd) van de moderator.

Reputatie 7
Badge +3

Oplossing lijkt me vrij simpel; gewoon in één keer het juiste antwoord geven 😋

Niemand van jullie hoeft bang te zijn dat jullie onder de loep liggen. Sommige woorden triggeren nog wel onze spam filter waardoor dit soms goedgekeurd moet worden, zoals gisteren bij Tijdvoor is gebeurd. Ik vermoed dat Animal Farm de boosdoener was.

Reputatie 7
Badge +3

Oplossing lijkt me vrij simpel; gewoon in één keer het juiste antwoord geven 😋

Haha dan moet mijn spellingcontrole wel meewerken. Mijn huidige telefoon maakt regelmatig hele andere woorden dan ik geschreven had.

En soms is een antwoord achterhaald omdat er weer iets veranderd is.

Hoi allemaal,

Wij hebben vanuit Gainsight bericht gekregen dat het probleem met het bewerken van oude berichten zou moeten zijn opgelost.

Is er een Superuser die hier toevallig al in is geslaagd of dit even wil proberen? Ik ben erg benieuwd of jullie nog tegen problemen aanlopen of dat het echt is verholpen.

Badge +3

Probleem is er nog steeds:
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Yep, ook hier nog steeds niet mogelijk. Gainsight moet maar even verder prutsen. 

Gainsight. Oh lord mag ik een teiltje. 
 

inSided. 
 

Onze Amsterdamse makkers. 

Reageer