Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Klinkt als een eenvoudige wijziging die inSided platform-breed kan uitvoeren. Beetje fatsoenlijke code schrijven kunnen ze ook daar vast wel 😳
Reputatie 7
Vreemd, dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de verkorte weergave van de webpagina zelf. (geen www. denk ik, maar zo technisch ben ik niet onderlegd)
Ik zal dit doorspelen, al denk ik niet dat zoiets snel opgelost is. Het is het proberen waard.
Badge +3
Video afspelen vanaf 0:32 doet het hier gewoon (Windows met Chrome browser).

Edit: Oh, je was me voor Richaaaard de url posten kan inderdaad wel gewoon. De video wordt sowieso als externe link weergegeven. Een GIF bestand mag wel zo te zien (via afbeeldingen)

..
Reputatie 3
Badge
Dat begrijp ik even niet Richard, want ik zie de links wel in jouw reactie verschijnen. Zie ik hier iets over het hoofd?

@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?


Ik bedoelde dat het onmogelijk was om bepaalde YouTube links in te voegen via het filmicoontje.

Zo wordt deze link wel geaccepteerd: https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM

En deze niet:https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32
Reputatie 7
Dat begrijp ik even niet Richard, want ik zie de links wel in jouw reactie verschijnen. Zie ik hier iets over het hoofd?

@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me eigenlijk af waarom ik bepaalde YouTube links niet mag plaatsen om alleen een deel van de video te laten zien. Voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM (start van 0:00 mag wel)

https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32 (zelfde video start vanaf 0:32 mag niet)
Reputatie 7
Badge
We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. :(

Je hebt helemaal gelijk beste Nooduitgang. Ik vind het ook echt vreselijk dat mijn avatar en naam bij die super asociale topic titel staan. Ik had gehoopt dat het snel weg zou gaan maar helaas blijft het toch nog zichtbaar.
Volgens mij is die user die dat topic heeft gemaakt wel van het forum verwijderd gelukkig.
We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. 😞
Bij het verwijderen van topics blijft er soms nog wat achter. In dit geval lijkt het net alsof Trein-D een topic is gestart met een bepaalde titel. 😉 En dat was niet het geval, hij reageerde slechts.

Eigenlijk is het de fout van de softwareleverancier. Wat een :P:P:P bedrijf. :P

Reputatie 7
Zeker een mijlpaal Robert.

Bedankt iedereen die in dit topic zijn/haar bijdrage heeft geleverd. Het forum zou zonder deze tips niet zijn wat het nu is.
Badge +3
En 250+ reacties op dit topic!

Okee, het is geen record maar wel een mijlpaal, toch?
Dus geen CTRL ALT Delete....:$
https://www.volkskrant.nl/recensies/bill-gates-control-alt-delete-was-een-fout~a3516797/

Tja, je weet maar nooit hoe de scummasters het interpreteren.🆒 ...
@Henk: natuurlijk mag jij dat.
@Nooduitgang, ik gooi hem er gewoon weer in 🙂.
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient ...
een oplossingsgerichte ..

(Eventueel even scrummen o.i d.)

(CTRL A, DEL, ...

Kan ik mijn bestaan op dit forum ooit als reiziger waardig afsluiten:?
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient met pek en veren te worden behandeld. NS had het nooit uit handen moeten geven. De suggesties die hier worden gedaan had NS snel en met gemak kunnen implementeren. Ze hebben voor dit soort relatief eenvoudige taken echt wel mensen.

Het forumbeheer is in handen van een falend bedrijf, omdat ze geen enkele verbetering doorvoeren. Het is maar de vraag hoe de contracten er uit zien. Kennelijk zijn ze zo opgesteld dat dit bedrijf niets hoeft te presteren, behalve het in de lucht houden. NS had het beter in eigen beheer kunnen nemen. Ik snap eigenlijk niet waarom men nog zaken doet met deze club. De moderatoren pakken het wel op en zijn van goede wil, maar lopen kennelijk toch tegen een muur op.
Gewoon ff scrummen..... https://www.youtube.com/watch?v=6epzmRZk6UU
Ik snap an sich best de keuze voor een kant-en-klaar platform in beheer van een extern bedrijf, dat scheelt een hoop gedoe. Maar als inSided neem je jezelf met dit soort brakke software toch niet serieus... Alhoewel, het verkoopt, het werkt, waarom zou je enorme bedragen investeren als het zo ook verkoopt :8
Reputatie 3
Dat krijg je als je het wiel opnieuw wil uitvinden. Gebruik gewoon gratis standaardforumsoftware zoals b.v. phpBB. Daar zit alles in wat je kunt wensen en een kind kan het opzetten. Het is stukken beter dan het brandhout waar we nu tegenaan moeten kijken.
Badge +3
Ik vermoed zomaar jij dat dan was Thom :D

De knop {topic} bij de openingspost (die nu eigenlijk niets anders doet dan een paar regels naar beneden scrollen) zou daar zeer geschikt voor zijn, daar {laatste} van maken en linken naar de meest recente reactie.
Reputatie 7
Badge +4
De wens is al eerder geuit, ik weer niet meer door wie 😉, maar hij steunt je van harte.
Badge +3
Weet niet of ik het al een keer aangekaart had, bij het aanklikken van lange topics een knopje "ga naar laatste reactie".

Voor dit topic moest ik End (einde pagina), stukje omhoog scrollen, 10 aanklikken (index10.html) en dan weer End en stukje omhoog om bij de laatste reactie(s) uit te komen.

Op zich kost het niet zo veel tijd maar een enkele klik zou handig zijn.

Andere wens, in de lijst met topics "laastste reactie op datum/tijd door {naam auteur}" zou ik erg handig vinden, met name voor de 'veelposters' dan kan ik in één oogopslag zien of ik het was of iemand anders die als laatste gereageerd heeft.
Als InSided voor het implementeren van dit soort basale functionaliteit die uitgerold kunnen worden over het gehele platform al kosten in rekening brengt........... Te zot voor woorden eigenlijk.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan toch niet al te moeilijk zijn.....
Hoi Sivan, :8
Zou je kunnen vragen of mijn onnozele verzoek om pb'tjes te kunnen verwijderen toch ooit enige prio kan krijgen. :8:8:8
Hmm, dat soort functionaliteit mag wat mij betreft platform-breed, maar dan ga ik wat andere wegen bewandelen.

Mag ik jou effe PM'en om m'n mailadres aan te passen dan?

Reageer