Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Klopt, dat kun je inderdaad niet zelf wijzigen. Wij kunnen dat wel. Ik vermoed dat dit komt door technische beperkingen van het platform en/of het feit dat je na je aanmelding per mail je account moet activeren, en als je nu je mailadres wijzigt wij niet meer weten of het mailadres echt van jou is.

Wat betreft je verzoek voor de backlog: je wil dus alleen de e-mails dat er een antwoord is geplaatst, uitzetten? Ik weet nu al dat deze change niet zal worden doorgevoerd. Het is namelijk te specifiek om dit door te voeren en heeft bovendien geen prio (het kost ons als NS geld om dit te laten implementeren). Ik onthou je verzoek, maar verwacht er voorlopig nog even niet veel van. Sorry!
Top, nu nog als item het product backlog op en afwerken die lijst daar bij inSided. Zijn we weer helemaal Scrum. Het lijkt NS wel :8

Nog even iets anders. Ben ik nou zo blind, of kan ik nergens de functie vinden om mijn forum-mailadres te wijzigen? Ik wil die notificaties per mail graag blijven ontvangen namelijk, maar dan wel in een shared mailbox, zodat niet bij iedere nieuwe post het hele circus hier begint te trillen, lol.

En nog even een feature request voor op backlog, ik zou graag specifiek de emails dat er een antwoord in een topic is geplaatst, uitzetten. Die vind ik totaal zinloos en filter ik nu weg met allerlei regels in Exchange.
@Henk: ik kreeg een update over jouw bericht over bijlages: er is inderdaad een issue. Hiervoor is een ticket aangemaakt en het team gaat ermee aan de slag. Keep you posted!
Als je iemand quoot (wist ik ook niet, schijnt echt de goede spelling te zijn :)), graag niet standaard ook de geneste quotes tonen.
Mag ik deze ook nog een keer ophalen btw?
Overigens vind ik het dan wel weer een mop dat ik, met mijn oude Pingu-avatar, in de 'customer success stories' sta :D

http://insided.com/customer-success-stories/
http://insided.com/images/cases/ns-c914424604.png
Goed, ze hebben weer iets stuk gekregen. Vandaag zijn het de profielen. Recent activiteit wordt niet geladen. Pagina laden duurt wel erg lang, dus ergens zal wel iets time-out'ten.

Amusant vond ik,

vooral dat over vrouw, neerlandica, kromme tenen
...
Sivan,
Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. 😉...


en

Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)

...


Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.

De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.

Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.

Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.


Er werd door mij wat overdreven, ik begrijp dat ze niet enorm oud zijn. Laat ik mijzelf verbeteren: ik vind het prettig dat op termijn de conducteurs een Android device krijgen, niet perse omdat het Android is of een smartphone maar ik denk dat dat apparaat "gewoon" sneller reageert. Als ik conducteurs met de railpocket een reisadvies zie geven met die stylus en het wachten daarbij op resultaten krijg ik kriebels...

Het lijkt me zeker een behoorlijke operatie, die vervanging.
Gewoon een edit, niets met u te maken hoor ! Oh, pardon!
Ik reageerde op het feit dat het forum als belangrijk klantenservice-kanaal wordt neergezet. Naarmate je hier langer actief bent, begrijp je mijn reactie wel ;-) Ik begrijp het nu ook al, of denk dat althans, maar ik denk daar ook een mening in te ontdekken maar ik denk dat dat meer een projectie is vanuit mijn kant 😛 In ieder geval, wat ik niet begreep is dat dit ineens uit de lucht kwam vallen of dat ik iets had gemist waar het een reactie op was.
Gewoon een edit, niets met u te maken hoor !
..... Edit: ik vat dit waarschijnlijk verkeerd op. Wat bedoelt u?
Correct, bekijk direct idd.
Wat betreft dat scrollen naar de laatste pagina, ik heb favorites (klik) in m'n bookmarks staan en daar zit wel een knopje. Bij de recente topics vind ik het niet zo erg eigenlijk, want dan wil je toch de hele discussie even lezen om 'm te begrijpen. Een aparte knop ervoor kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou de functionaliteit niet helemaal vervangen willen zien.

Ik zou het ook niet vervangen willen zien, wel dat de gebruiker kan kiezen en dat het door middel van een cookie(?) wordt onthouden: ik heb nu de volgorde op ascending gezet, en als ik hem dan weer op descending zet dat het bij het bladeren door het topic wordt onthouden.

Bedankt trouwens voor de tip wat betreft favorieten, met het knopje bedoelt u de link "bekijk direct"?
Ik reageerde op het feit dat het forum als belangrijk klantenservice-kanaal wordt neergezet. Naarmate je hier langer actief bent, begrijp je mijn reactie wel 😉
De beheerder van het platform doet goede zaken, heel veel bedrijven zie je op de inSided software draaien. Ik sta nog steeds op de mailinglijst daar, belangrijk verkooppunt is de enorme kostenbesparing die het zou realiseren op je inbound klantenservice-kanalen.

"Another saves $4 million annually by making a community its No. 1 support channel." :8

Ik begrijp er geen houtje van als dit een reactie ergens op is.

Als u dit wilde zeggen, heb ik niks gezegd.

Diensttelefoon ook van conducteurs?
Want dit doet mij meteen denken aan die enge "railpocket" uit het jaar 1900, traag en ongemakkelijk lijkt mij, echt treurig dat conducteurs daar nog mee moeten werken.


Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.

De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.

Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.

Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.
.....
S4A?
Ik omschrijf hem ook wel als 'mijn stuk verdriet' 🆒

Ooooh haha, dit doet mij lachen 😃, is hij naar en/of traag?
Samsung Galaxy S4 Active, de eerste smartphone die binnen NS is gebruikt als diensttelefoon.
Diensttelefoon ook van conducteurs?
Want dit doet mij meteen denken aan die enge "railpocket" uit het jaar 1900, traag en ongemakkelijk lijkt mij, echt treurig dat conducteurs daar nog mee moeten werken.
@Sivan
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!


Origineel idee
Wat betreft dat scrollen naar de laatste pagina, ik heb favorites (klik) in m'n bookmarks staan en daar zit wel een knopje. Bij de recente topics vind ik het niet zo erg eigenlijk, want dan wil je toch de hele discussie even lezen om 'm te begrijpen. Een aparte knop ervoor kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou de functionaliteit niet helemaal vervangen willen zien.
De beheerder van het platform doet goede zaken, heel veel bedrijven zie je op de inSided software draaien. Ik sta nog steeds op de mailinglijst daar, belangrijk verkooppunt is de enorme kostenbesparing die het zou realiseren op je inbound klantenservice-kanalen.

"Another saves $4 million annually by making a community its No. 1 support channel." :8
Misschien is het een idee om het forum wat meer te promoten, zoals op de reclameborden op de stations en op de schermen in de treinen. Dan zijn er meer mensen die het forum weten te vinden en zijn er ook meer vragen te beantwoorden. Persoonlijk zou ik dit erg leuk vinden, want op dit moment heb ik het erg druk en op de momenten dat ik op het forum kijk, zijn eigenlijk alle vragen al beantwoord. Dit is zeker ook positief, maar ik zou het leuk vinden als het forum meer gepromoot zou worden.
Mijn ervaring is dat het forum redelijk gepromoot wordt. Laatst zag ik het nog op een flyer op een station, het staat in (alle?) automatische e-mail antwoorden van NS en behoorlijk prominent tussen de contactmogelijkheden bij "klantenservice" op de website van NS.
S4A?
Samsung Galaxy S4 Active, de eerste smartphone die binnen NS is gebruikt als diensttelefoon. Ik omschrijf hem ook wel als 'mijn stuk verdriet' 🆒
Als de technische kant van het forum ook even aan de orde mag komen:

1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
...

Het verschil van 500 en 200, welke tellers vergelijkt u dan met elkaar, wat is de URI van deze tellers?

Reageer