Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Als het aantal pb berichten in een coversatie toeneemt, dan werkt mijn tablet niet mee en is typen nauwelijks mogelijk. Aan de implementatie van insided zal het niet liggen. 🆒
Reputatie 7
Badge +4
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?[/quote]


Sivan,

Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. ;-)

Ik ben een man en wil dat getallen kloppen als ze als exacte weergave bedoeld zijn. Als dat niet zo is, krommen mijn tenen want het is schijnexactheid. Tochjo is wiskundeman en hij moet voor zichzelf spreken maar als er één groep mensen fel op is en zal zijn dan is het wel het wiskundevolkje.

Ik hou mezelf even aan in twee bijlagen. Wat staat er? Ik heb 6823 bijdragen geleverd. Onder 'Gezocht op: Jouw reacties wordt het juiste aantal weergegeven 7578.

Een tekort van 755 kan niet verklaard worden door het verplaatsen van een paar reacties.

Het is bij benadering tien procent.

Vervolgens staat er: 1876 Opgelost (klopt dat taalkundig? ;-)) Het blijken er 2060 te zijn.

De getallen kloppen dus niet en geven niet de juiste informatie. Daar staan mijn tenen nou krom van. Hoe kun je op een site de juiste informatie beschikbaar hebben maar die niet gebruiken? Getallen zijn meestal bedoeld om een exact aantal uit te drukken en doen ze dat niet dan hebben ze alleen nominale waarde.

Dan kun je beter schrijven: redelijk veel, dat is ook nominaal. Dat mag soms. Tamzin schreef dat 99,75 procent bepaalde bijdragen maar onzin vond. Ondanks dat hij een getal noemde om daarmee aan te duiden dat nagenoeg iedereen dat vond en niet als getal bedoelde, reageerde een ander en die sprak over die 0,25 procent die er volgens Tamzin anders over dacht. Tamelijk onzinnig maar het geeft het al aan hoe dit ligt.

De getalletjes moeten kloppen anders kun je ze niet als getallen gebruiken. Als de juiste waarde bekend is moet het voor de programmeurs van de site niet zo moeilijk zijn om deze variabele op de goede plek te doen verschijnen.

Ik hoorde tot een categorie waar dit als een soort doodzonde beschouwd werd 😉 |Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)

Wat voor informatie biedt een getal dat niet klopt? Geen.

Ter illustratie:

[quote=Sivan NS]


Is een bekend issue. Ik ga de supportafdeling hier nog een keer over mailen!
Bedankt voor alle feedback m.b.t. die statistieken. Ik heb ieder punt meegenomen in een e-mail aan de beheerders, met het verzoek hier nog eens kritisch naar te kijken. Ik kom er op terug.
Badge
Misschien kan er gewerkt worden aan het beter functioneren van afbeeldingen in posts?

Laatst plaatste ik afbeeldingen zowel in de tekst als in de bijlagen van een post.
Enkele minuten later editte :? ik de tekst (dus niet de afbeeldingen!) en verdwenen de bijlagen spoorloos...
Reputatie 7
Badge +4
Ik waardeer het dat je je er voor inzet. Een waarde die bekend is kopiëren naar de goede plaats, kunnen de programmeurs van de sites vast wel.
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.
Reputatie 7
Badge +4
Het werkte goed en dat kun je herstellen. Dat kan consequenties hebben die je niet direct ziet maar dat is geen rechtvaardiging voor het geven van informatie, die domweg fout is. Daar hebben we geen computer voor. Van data maak je informatie. Dat dingen die voor de gebruiker eenvoudig zijn, soms moeilijk blijken te programmeren, weten we allebei maar kijk eens wat het feitelijk doet.
Ik ben heel benieuwd naar hun verhaal waarom je wel een correcte waarde hebt, maar die niet op de goede plaats kunt weergeven.

Dit resultaat valt onder woensdag gehaktdag wat mij betreft.
Badge
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.


Bij mij verdwijnt 'ie op alle fronten... 😞
Mijn reactie wilde ik al eerder posten ergens anders, het gaat mij niet specifiek om deze kwestie of jouw reactie. Over dit specifieke probleem kan ik niet oordelen, ik ken de codebase van inSided niet 🙂
Ja, in jouw user interface. Maar de afbeelding verdwijnt niet fysiek van AWS af, als je het UID van de afbeelding nog hebt (bijvoorbeeld omdat je de URL ervan hebt) dan kan je de afbeelding nog gewoon terughalen en ook gebruiken 😉
Echt lekker werkt die code niet. 😞
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.


De afgelopen tijd kon je het bericht bewerken en bleef de url behouden. Even testen.

Edit 2. Afbeelding verwijderd.

Edit. Volgens mij staat de afbeelding er nog steeds.

Edit 3. Het zijn dus alleen de bijlagen.
Jep, het is puur het venstertje van bijlagen. De daadwerkelijk afbeelding wordt niet verwijderd. Maar daar twijfel ik in meer gevallen aan, bijvoorbeeld wanneer een moderator iets verwijderd. Leuk testje voor, uh. Ooit. Als ik niet meer hoef te slapen ofzo 😛
Reputatie 7
Badge +4
https://forum.ns.nl/off-topic-32/denk-mee-over-ns-serviceforum-27796/index3.html#post174734

Is wel verhelderend, vanaf reactie 68 geef ik aan wat me stoort. Ik heb een iPad die met mijn Mac verbonden is als ik onderweg ben en dan zie ik de nummers wel. Als het enigszins kan heb ik liever het grote beeld van de desktop ;-)

Tochjo en ik gaven het aan maar dat maakt niet zoveel uit.
@Thomas,

Al een reactie van inSided :?
Het werkte goed en dat kun je herstellen.

Het kan stukgegaan zijn doordat iets anders werd opgelost, dan is het niet wenselijk het zomaar terug te draaien. Het kan ook zijn dat de fout er altijd al in heeft gezeten, maar pas op ging vallen door bepaalde recente moderatorhandelingen.
Badge +3
Klopt een afbeelding als bijlage moet je bij editen opnieuw toevoegen, als 'in tekst' via de {img} tag blijft die natuurlijk gewoon staan.
Wat ik graag toegevoegd zou willen zien aan dit forum:
1. zoekmogelijkheid binnen huidig topic
2. een link naar de laatst gelezen reactie binnen huidig topic (gebruikersafhankelijk dus)
3. uitleg over het gebruik van speciale karakters. Ik postte laatst iets met xml-tags erin. Dat mislukte (de tekst erna verdween zelfs) en ik kon ook niet opzoeken hoe het wel zou moeten.

Vanwege 1. kon ik niet makkelijk zien of deze items al genoemd zijn in deze discussie 🙂
Reputatie 7
@Nooduitgang Wat betreft de haperingen van het forum de laatste tijd, krijg ik alleen te horen dat het snelle bugfixes zijn waar wij als gebruikers en moderators geen hinder van zouden moeten ondervinden. Ik heb ze kenbaar gemaakt dat de werkelijke situatie verschilt van hun perceptie, maar daar heb ik niets over gehoord helaas. Ik merk nu minder haperingen, maar wil in het vervolg wel een uitgebreidere reactie. Dat daar gelaten: wat speelt er nu nog volgens jou?
Ik heb een terugkoppeling gehad over de aantallen. In het Engels, dus dat citeer ik hier. Indien iemand behoefte heeft aan een vertaling in het Nederlands hoor ik dat graag.

"The numbers given in statistics is serving another purpose than what is given in search result. Statistics are controlled by moderators settings in the control environment who decide when a reply or topic is contributing to the community and deserves to be counted in the user statistics. These are the current settings for Archief forum:



Any activity, topic, comment that is moved and posted in this forum will not be counted in the user statistics becasue it is not perceived as a contribution to the forum according to your settings. However, in search result, you wish to see all the comments and topic posted by a specific user and therefor, number of result does not necessarily has to be the same as as statistics. This is how the platform is designed and we are not going to change this.

Unfortunately I was missing the links to users that you have mentioned in your email, but for the one that there was a link included: he easily has hundreds of comments in Archief topics which are indeed not counted in his statistics. If your users are irritated by this fact, then I would advise you to change the settings of Archief forum.

One more thing about https://forum.ns.nl/members/roel-154, this user has not been active -posted anything - for over 2 years. Statistics update of users is triggered by user activity, and since the topics has been moved to Archief after he has posted it in a forum but he had not had any activity afterwards, it has not been updated. We ran a manual update for tis user, so now you see he has '0 reacties' as expected.

If there are still any questions, feel free to ask us. And one little request, could you please always include links, or usernames of the ones that you are mentioning in your email. That would make it easier for us to look into possible problems."

Het klopt dus dat de topics in 'Archief' niet worden meegeteld. Dit heb ik nu aangepast: ze tellen weer mee.
Snelle bugfixes impliceren dat er wel degelijk meer aan de hand is. Dit klinkt te bekend.
Duidelijk, ben ineens weer 20 reacties rijker, dat was inderdaad het aantal waardoor ik ineens weer onder de 1200 stond.
Enige verbeteringen wat betreft functionaliteit heb ik niet kunnen constateren Thomas.

(In vergelijking met de werking van een jaar terug.. )
Fijn. Hopelijk is dat hier ook dé oplossing 🙂

Reageer