Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Wij moderators kunnen daar zeker rekening mee houden, Hendrik Jan. Niet alle forumleden zullen jouw verzoek lezen denk ik, dus misschien kun je hen (en jezelf) helpen door er om te vragen wanneer je iets niet kent?

Sivan NS

Ik zal er naar andere (niet NS leden) als ook niet duidelijk is er naar vragen, en je had ook al eerder toe gezegd (zoveel als moderators mogelijk) ermee rekening kunnen houden. Daarom ook de opmerking; dat ik verder geen druk richting wie het dan ook de vraag op pakt ermee wil zetten.

En soms (als ik topic iets verder terug lees bv.) kom ook wel er vaak achter waarover de vraag/reactie gaat, dus daar ligt probleem ook verder niet.

Mijn opmerkingen/reactie's kunnen soms kort door de bocht zijn, maar mogelijk laat ik ook positieve opmerkingen/reactie's achter.
Wij moderators kunnen daar zeker rekening mee houden, Hendrik Jan. Niet alle forumleden zullen jouw verzoek lezen denk ik, dus misschien kun je hen (en jezelf) helpen door er om te vragen wanneer je iets niet kent?
[quote=Hendrik - Jan]Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..

Op zich gaat het qua NS afkortingen (door NS personeel en moderatoren) al een stuk beter sinds de vraag van mij (ongeveer anderhalve maand geleden geplaatst,) alleen wordt er regelmatig nog afkortingen van oude/nieuwe (NS materiaal) treinstellen genoemd.

De vraag gaat nu meer over de treinstellen; Is het mogelijk om ipv. omschrijving van de treinstellen een (klein bv.) plaatje/foto te laten zien over de treinstellen (de vraag over de afkortingen blijft wel AUB staan trouwens), want bij een omschrijving kan ik (waarschijnlijk) geen voorstelling van de betreffende treinstel maken en bij een plaatje/foto groter vermoed ik?

De vraag (over bijplaatsing foto treinstellen bedoel ik) mag verwijderd worden (als dat mogelijk is) door moderatoren door het beantwoorden van de vraag Nooduitgang met een duidelijke link.

Bvd. Hendrik - Jan
Op ovtijden staat een handig lijstje. https://www.ovtijden.com/info/mat/

Dank voor snelle reactie met link.

1 Aantekening op de foto's is de plaats van de tekst erbij, want er wordt gemeld Foto onder terwijl de foto boven de tekst staat. Maar dit terzijde.
Tsja, die moet al tijden een update hebben :8
Op ovtijden staat een handig lijstje. https://www.ovtijden.com/info/mat/
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..

Ik weet niet of dit onder de term reminder mag noemen, maar ik wil als dat mogelijk is nog een extra aanpassing bij aanvragen. Let wel; er is al wel door NS personeel en moderator gereageerd, dus ik verwacht nu niet dat die toe zegging als nog vandaag bv. online komt. Maar misschien de (mogelijke) aanpassing wel (als dat mogelijk is tenminste) meenemen in het aanmaken van een topic hierover.

Op zich gaat het qua NS afkortingen (door NS personeel en moderatoren) al een stuk beter sinds de vraag van mij (ongeveer anderhalve maand geleden geplaatst,) alleen wordt er regelmatig nog afkortingen van oude/nieuwe (NS materiaal) treinstellen genoemd.

De vraag gaat nu meer over de treinstellen; Is het mogelijk om ipv. omschrijving van de treinstellen een (klein bv.) plaatje/foto te laten zien over de treinstellen (de vraag over de afkortingen blijft wel AUB staan trouwens), want bij een omschrijving kan ik (waarschijnlijk) geen voorstelling van de betreffende treinstel maken en bij een plaatje/foto groter vermoed ik?

Mocht het zo wezen dat men dat al van plan was (zie vraag) of dat de vraag eigenlijk te laat wordt gesteld dan mag men deze vraag als niet gesteld beschouwen. En het is ook NIET m'n bedoeling de persoon die zich er mee bezig (gaat) houden te spoed aan te zetten, ik wacht verder gewoon tot er een topic (mag gewoon openlijk hoeft dus iet via privè bericht) daarover wordt geplaatst.

Bvd. Hendrik - Jan
Reputatie 7
Badge +4
Dan pas je het zo aan, dat er niks meer in staat ;-)

Iets van drie puntjes, zoals dit ...
Ik mag mijn bericht wel aanpassen, maar niet verwijderen 😞
Reputatie 7
Badge +4
Overkill, lijkt me. Gewoon de uurgrens afschaffen waarna je niet meer kunt veranderen, dan is het al opgelost. De oorzaak waarom de maatregel werd genomen, is al bijna twee jaar niet meer aan de orde. Die is derhalve zinloos geworden.
Alternatief is alle moderators gaan PM'en of wachten totdat een moderator het uit zichzelf ziet. Je hebt immers geen idee wie wanneer actief is 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Zit wat in. Je kunt de moderatoren eventueel vragen het aan te passen maar die zijn er niet altijd. Persoonlijk zou ik graag de maatregel zien verdwijnen dat je na een uur niet meer kan wijzigen. Die regel is ingesteld nadat twee toenmalige prominente forumleden aan het ruziën waren en heeft nu geen nut meer.
Wilde net bijvoorbeeld vragen om een reactie van mij te verwijderen. Dan moet ik een ander bericht in dat topic reporten, om daarin te verwijzen naar mijn reactie, met het verzoek deze te verwijderen. Het lijkt mij voor iedereen praktischer als je direct je eigen bericht kan flaggen. Iets wat in veel forumsoftware gebruikelijk is.
Reputatie 7
Badge +4
Wat wil je daarmee bereiken?
Zou erg graag mijn eigen bericht kunnen reporten, om bijvoorbeeld te vragen om verwijdering. Nu moet je een random andere reactie gaan flaggen.
In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!


Ik lees en zie graag oplossingen. 😉
Reputatie 6
Badge +2
Het plaatsen van een reactie update bij mij in de statistieken alleen het aantal reacties, niet het aantal topics.
Bij mij klopt ook het aantal topics nu (213), misschien doordat ik een nieuw topic ben begonnen. bijdragevandennis
Vind ik ook, ik ben onwijs blij met ze!
Badge +3
Fijn dat nieuwe leden Frank en Tim als ter zake kundige NS-medewerkers op dit forum reizigers helpen met vragen over de nieuwe dienstregeling! 😃
Reputatie 6
Badge +2
Het aantal topics is bij jou 58 tegen in werkelijkheid 66.
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij klopten vanochtend het aantal reacties weer en vanavond ook het aantal goede antwoorden. Ik denk dat dat bij jou nu ook het geval is, Dennis.

Probleem is opgelost, dank aan Sivan die er achter aan zat!
Reputatie 6
Badge +2
Het plaatsen van een reactie update bij mij in de statistieken alleen het aantal reacties, niet het aantal topics.
Nu nog op een vindbare plek graag.
Misschien kunnen https://forum.ns.nl/login en https://forum.ns.nl/aanmelden
gaan redirecten naar https://forum.ns.nl/member/login ? 😉
Nu nog op een vindbare plek graag.
Reputatie 6
Badge +2
https://forum.ns.nl/member/login

Reageer