Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Over tellertjes gesproken. www.ns.nl/klantenservice/contact

Forum

Antwoord van 20.000 reizigers
Nog even een korte aanvulling op de opmerking van mij bij nummer 55; Ik bedoel specifiek afkortingen die betrekking hebben op NS termen en niet personen die bij de NS werken. Vaak gebruikte afkortingen (zoals i.v.m. of m.b.t. bv.) bedoel ik daar dus niet mee

Maar dit even terzijde.
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..



Ik maak me daar ook geregeld schuldig aan zonder dat door te hebben, zal er ook zeker weer op gaan letten.
Misschien komt dat wel door reacties die nu in het archief staan, maar die heb ik toch ook geplaatst? Waarom worden die in mijn profiel niet meegeteld?

Volgens mij worden die wel meegeteld. Voorheen was dat aantal rechtsbovenin bij mij juist hoger dan het aantal gevonden reacties. Ik denk dat het effect van die bug dus nog groter is dan het verschil tussen die 5101 en 4822.
Badge +3
Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties.
Dat is gek. Een reactie is toch een reactie? Ik zie geen reden waarom die aantallen "anders berekend" zouden moeten worden.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?

In mijn profiel staat op dit moment dat ik 4822 reacties heb. Dat waren er enkele weken geleden ruim 5000. Als ik naar mijn reacties zoek, dan worden er 5101 gevonden. Dat aantal, 5101, moet dus ook op mijn profiel staan. Ik zou niet weten waarom daar een ander aantal moet staan. Misschien komt dat wel door reacties die nu in het archief staan, maar die heb ik toch ook geplaatst? Waarom worden die in mijn profiel niet meegeteld?
Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.

Bij https://forum.ns.nl/members/inekebarnhoorn-10581 klopt het wel.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.

Dank in ieder geval voor reactie op het eerste (afkortingen) punt.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..

En in het Openbaar Vervoer wordt te vaak (in mijn ogen) vanuit gegaan dat reizigers de mogelijkheid van gebruik van apps hebben. Ik heb die mogelijkheid niet en het komt (bij feestdagen bv.) ook vaak voor dat ik m'n GSM thuis laat omdat dan vaak met de laatste reis mogelijkheid naar huis ga.

Ik kan moeilijk aan vreemde mensen (op straat) gaan vragen of ik even gebruik van hun telefoon mag maken om te kijken of ik nog wel gewoon thuis kan komen. Ook wetend dat ik vaak (ruim) van te voren een route planning maak (en een dag vooraf gaande nog een keer controleer), om vooral te kijken of thuis kan komen op die dag. Ik heb zelf (behalve een fiets of benenwagen) verder geen eigen vervoer.
Reputatie 6
Badge +2
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Dat klopt niet, op https://forum.ns.nl/members/roel-154 staat bij Reacties ''1'', hoewel die ene in Archief staat.
Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Met Google Chrome Versie 53.0.2785.143 zie ik wel
de datum en tijd wanneer de cursor er op staat.

Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Ik heb hetzelfde probleem met de Microsoft webbrowser:
Microsoft Edge 38.14393.0.0 / Microsoft EdgeHTML 14.14393

Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Ja!

En waarom doet deze knop Ik vind dit nuttig het niet meer...


(Dat geldt overigens ook voor de datum...)




Ik gebruik als webbrowser Firefox 49.0.1

Je wil graag een preview knop (naast de plaats-knop)? Ik heb hem genoteerd!
Ik mis de knop naast de knop.
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?
Hoi Treinspotter. Leuk idee, ga ik zeker onthouden!
@Sivan
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!
@Paulus: nee hoor, prima melding! Ik schrijf hem op.
@Kroon: je wil dus een categorie op het forum waarin je jouw treinreis kunt bespreken? Dit kan in het deel 'In de trein'. Een nieuwe categorie maakt het denk ik onoverzichtelijker, maar als je concretere suggesties hebt hoor ik dat graag.
@Kroon.W
Daar is een plek voor, maar dat is niet deze plek.
Reputatie 3
Ik wil graag een snelle treinreis, en zonder dat er mensen lopen te bedelen voor geld en kans op stelen van spullen van reizigers.
Ik vind het een schandaal dat mijn treinreis tussen Schagen en Haarlem per 14-12-2015 is verlengd in tijd.
Een snelle treinreis betekent ook minder mensen per trein en meer treinen op het spoor.
Dit graag in een categorie op het Forum.

Alles wat speelt omtrent kosten van kaartjes en inchecken daar moet een plek voor zijn op het NS-forum.
Reputatie 3
De Favorieten knop werkt niet, je kan dus geen topics meer toevoegen of verwijderen middels de Favorieten knop naast Mijn Profiel.

Of moet dat bij het andere topic gemeld worden Feedback over het forum ?
Goedemorgen, en leuk dat er zoveel reacties zijn.

Even op een rij:

@KroonW
Bedankt voor je suggesties. Kan het kloppen dat deze niet echt over het forum gaan, maar over het beleid van NS? De plaatsen van onze palen en de aanwezigheid van bedelaars is breder dan het forum. Wel kun je dit natuurlijk hier aankaarten. Heb je een suggestie die betrekking heeft op het forum? Wat betreft de scheiding tussen treinreis en kaartjes: doel je op de categorie Overige Producten? Daarin komen namelijk alle vragen over vervoerbewijzen. Als we dat gaan scheiden, ben ik bang dat we teveel categorieën krijgen.

@Thom
Ook suggesties over de techniek zijn welkom.
Ik heb inderdaad wat oude topics verwijderd, maar dit zijn topics waarin iemand een onduidelijk bericht plaatst en nooit meer reageert. In deze topics zaten nauwelijks reacties van jullie, en dus denk ik dat er iets anders speelt. Alle technische suggesties speel ik door naar onze beheerders. Wat betreft de privéberichten kan ik melden dat ze hier al een tijd naar aan het kijken zijn. Het probleem is bekend.

@Mrfreeze
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die het quoten graag anders zien?

@Mbo405
Ga ik doorgeven.

@Niek
Dank je wel voor je compliment.
Je bericht over het geven van waarschuwingen zal ik meenemen. Wat je schrijft over het specificeren van de aanleiding, lijkt mij zeker terecht en zal ik dan ook in acht nemen. De houding van NS is breder: hoe de organisatie omgaat met bepaalde producten of klanten, staat los van het forum en de moderators. Ook wij zijn gebonden aan het beleid. Voor ons is iedere klant (op het forum) gelijk en alle suggesties, vragen en klachten pakken we op en zetten we uit indien nodig.

@Treinspotter
Promoten staat zeker op de agenda! We denken aan een nieuwe grote campagne. Als jullie ideeën hebben, hoor ik dat zeker weten graag!

@Alex
Ik neem je suggestie mee, dank je!
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt ook geen nut te hebben. Ik heb het even uitgeprobeerd. Als ik iemand volg en op de avatar in 'Volgen' dubbelklik dan krijg ik een overzicht van de laatste bijdragen. Dubbelklik je elders op het Avatar dan krijg je precies hetzelfde. Er worden ook geen toegevoegde meldingen gegeven.

Wat moeten we hiermee als het niets toevoegt, behalve dat je wat sneller de bijdragen van iemand kan vinden?

Bij 'wie volgt mij' heb ik alleen de optie diegene ook te volgen. Deze zes volgers hebben het laatste halfjaar niet meer dan een handjevol bijdragen geleverd.

Volgens mij ben ik op het forum meestal goed te volgen ;-)

Ik ben wel benieuwd wat Sivan er morgen van vindt. Wie weet zien we iets over het hoofd maar ik vraag me vooralsnog af wat de noodzaak ervan is.

Reageer