Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Reputatie 4
[..], maar zeker nadat Sivan aan het team is toegevoegd is dit forum duidelijk een meerwaarde boven andere kanalen van de klantenservice.
Mee eens, ik heb een enorm groot verschil gemerkt met de komst van Sivan, deze moderator pakt de zaken goed op en is een enorme aanwinst. Ik heb mij gestoord aan het gebrek van kennis van de moderators op het forum, het herhaaldelijk maken van dezelfde fouten, hier merk ik een groot verschil: er is meer eenduidigheid (veel beter dan de telefonische klantenservice).

De manier waarop waarschuwingen gegeven worden vind ik ongepast. Ik ben zelf 11 jaar moderator geweest op een website en daar was een veel beter backend systeem voor (en dat was technologie van 5 jaar geleden). Citeer op zijn minst waar het probleem is en als er een probleem is, corrigeer dat dan. Doe dit niet publiekelijk, maar handel het persoonlijk en feitelijk af. Wees ook eenduidig in het beleid.

Daarnaast stoor ik mij aan de houding van de NS: voor dure abonnementen wordt er weinig tot geen service geleverd, met de reden dat er niet veel van verkocht worden. Elke klant hoort toch belangrijk te zijn, dat concept verdient aandacht.

Voor de rest: ik hoop dat het forum blijft bestaan en dat het niet meer nodig zal zijn hier aanwezig te zijn, omdat we allemaal tevreden met de NS kunnen reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Je wordt niet zo snel van het forum gegooid hoor, er is altijd sprake van een waarschuwing vooraf. Mensen die er in het verleden afgegooid zijn, maakten het redelijk bont. Het aantal grofheden neemt wel toe.

Sivan heeft indertijd flink opruiming gehouden maar dat waren mensen die desinformatie gaven, aanzetten tot fraude, misbruik consequent vergoeilijkten en de sfeer langdurig bewust slecht aan het beïnvloeden waren. Om niet te spreken van het najagen van fraude uit eigenbelang. Het is daar toen erg van opgeknapt, maar je moet het blijven bewaken als moderatoren.

Wat je vooral ziet is dat er mensen komen die reageren als op de blaf- en bluffora. Schermen met juridische termen waar men niets van begrijpt en kennelijk indruk moeten maken, het 'dreigen' met de elektronische schandpaal als het eigenbelang minimaal wordt aangetast en beginnen met typeringen die dan wel denigrerend zijn, dan wel een hyperbool vormen. Het meest beledigend is niet wat er wordt gezegd, daar is het te belachelijk voor, maar dat men kennelijk veronderstelt dat de intelligentie hier dusdanig laag is dat we er nog in zullen trappen ook. In feite impliciet zeer beledigend maar dat zal per definitie niet worden doorzien, omdat het gereedschap daarvoor ontbreekt.
Badge +3

Hmm, dat is vreemd. Goed dat je het meldt. Ik ga dit doorzetten en hou je erover op de hoogte!

Ja, hier ook maar soms is na verversen van de pagina mijn reactie alsnog geplaatst.

Of kan ik na ‘tikkie terug’ de tekst van mijn reactie alsnog zien en kopiëren/plakken in een nieuwe reactie. Schrok me al rot vanavond ‘heb ik nou 20 minuten voor niets zitten rekenen en tikken?’

Gelukkig bij langere reacties wel de gewoonte om de tekst eerst even te kopiëren.

Reputatie 7
Badge +3

Bij zo'n ‘tikkie terug’ ben ik mijn tekst kwijt. Zeker als ik een langere tekst heb getypt kopieer ik het voor de zekerheid. En als ik een (deel van) een reactie heb gequote moet ik die weer oppakken en misschien nog het niet relevante deel ervan weghalen. Het zorgt hier voor flink wat gevloek. 

Gelukkig bij langere reacties wel de gewoonte om de tekst eerst even te kopiëren.

Hier dus nu ook weer. Was lange tijd niet nodig. Maar soms vergeet ik dit en dan is het g%&*#@$

Reputatie 7
Badge +4

Het is bij mij al een half jaar zo en er is klaarblijkelijk niets aan te doen. Ik zal me wel misdragen hebben volgens de computer van die hopeloze organisatie die dit forum aanstuurt. De moderatoren deden wel hun best maar daar trok Insided en nu Gainsight zich echt niks van aan.

De computer blokkeert me als ik binnen een uur weer reageer en dar doet ik wel eens. Dan moet ik een reactie eerst kopiëren en kan hem dan pas plaatsen. Dit toch bij de beesten af voor mij na negen jaar actieve aanwezigheid met duizenden goede antwoorden.

 

Kijk, je mag het met me oneens zijn als ik de eerste klas wil herinvoeren, maar deze behandeling is gewoon grof en harteloos naar mensen die gewoon hun best doen hier, ook nog eens om het zakelijk resultaat van deze clubs mogelijk te maken. Er is geen enkele betrokkenheid van Gainsight bij wie dan ook hier. De super users zijn kennelijk niet meer dan nuttige idioten. (Typering van Stalin indertijd).

We moeten ons kennelijk aanpassen aan een lulletje programmeur zonder enig sociaal inschattingsvermogen.

 

Gainsight interesseert het gewoon niets en ze nemen niet eens de moeite er wat aan te doen.

Oeh zoveel aanbidders Loes? Haha
Euhhhhhhh...... ben betrapt 😞
Reputatie 7
Badge +3

Het is hier echt pas weer sinds 1 a 2 weken, niet zoals bij Thom al een half jaar. Dat is dan blijkbaar een ander probleem of Thom is een trendsetter op dit gebied. 😀

Daarnet weer was het weer raak, maar had gelukkig tekst gekopieerd. Vandaag denk ik al 3 of 4 keer.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet ook niet meer precies sinds wanneer het is, daarom gaf ik ook aan 1 a 2 weken. De eerste keer en misschien ook de 2e en 3e keer had ik nog zoiets van “kan een keer gebeuren”, maar intussen gebeurt het zo vaak dat ik me er behoorlijk aan erger en het maar eens hier meldde. Hopelijk vind met iets waardoor dit opgelost wordt. na het inlogprobleem wat velen hier ervaarden dus weer een nieuw issue. 

En verdorie, bij het versturen van deze reactie gebeurde het in eerste instantie ook weer. Grrrrrrr…….

Reputatie 3
Ik zie graag datum en tijd, en ook de weekdag bij een bericht in plaats van hoe lang geleden. Het is onhandig om de muis ergens boven te moeten houden om iets zichtbaar te maken.
Je kunt wel zien of er nieuwe reacties zijn, maar niet wat de eerste ongelezen reactie is, noch is daar een link naar toe.
Badge +3

De computer blokkeert me als ik binnen een uur weer reageer en dar doet ik wel eens. Dan moet ik een reactie eerst kopiëren en kan hem dan pas plaatsen. Dit toch bij de beesten af voor mij na negen jaar actieve aanwezigheid met duizenden goede antwoorden.

@Thom Wees gerust dat het niet aan jou of aan de inhoud van je reacties ligt! En aan je aantal goede antwoorden al helemaal niet, dat klopt gewoon https://community.ns.nl/search/activity/solved?userid=1197

Het ‘reactie plaatsen en dan oeps foutmelding’ probleem speelde eerder al, maar na het jarenlang niet meer gezien te hebben vind ik het wel apart,

Dus reden om mijn langere reacties even te kopiëren voordat ik op Verstuur durf te drukken, net zoals @Momo (ongeacht mogelijk suffe inhoud, dat mag een filter wel bepalen maar dat heeft Gainsight niet, tenzij het echt spam is).

Een bug dus. Gelukkig is het inlog-probleem opgelost (behalve op meerdere apparaten/browsers onthouden te worden voor een volgende keer dus).

Een foutmelding wegens reactie niet kunnen posten moet gewoon heel snel opgelost worden.

Een melding ‘Something’s gone wrong’ is simpelweg te vaag. Klantenservice maar lastig vallen anders. https://www.youtube.com/watch?v=xulTcdtf4eU 🤣

@Kroon.W
Daar is een plek voor, maar dat is niet deze plek.
De IT'ers moeten natuurlijk eerst even de SLA doornemen.

Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Ik heb hetzelfde probleem met de Microsoft webbrowser:
Microsoft Edge 38.14393.0.0 / Microsoft EdgeHTML 14.14393

Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..

En in het Openbaar Vervoer wordt te vaak (in mijn ogen) vanuit gegaan dat reizigers de mogelijkheid van gebruik van apps hebben. Ik heb die mogelijkheid niet en het komt (bij feestdagen bv.) ook vaak voor dat ik m'n GSM thuis laat omdat dan vaak met de laatste reis mogelijkheid naar huis ga.

Ik kan moeilijk aan vreemde mensen (op straat) gaan vragen of ik even gebruik van hun telefoon mag maken om te kijken of ik nog wel gewoon thuis kan komen. Ook wetend dat ik vaak (ruim) van te voren een route planning maak (en een dag vooraf gaande nog een keer controleer), om vooral te kijken of thuis kan komen op die dag. Ik heb zelf (behalve een fiets of benenwagen) verder geen eigen vervoer.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.
Hoi Hendrik-Jan. Daar kunnen we vast op korte termijn iets aan doen, in ieder geval de moderators. We zullen erop letten dat we zo min mogelijk afkortingen gebruiken op het forum. Goed dat je dit meldt.

Je melding over het gebruik van apps gaat niet over het forum. Je kunt hier eventueel een apart topic over openen.

Dank in ieder geval voor reactie op het eerste (afkortingen) punt.
Ik heb dit inmiddels kenbaar gemaakt, maar ik wacht nog (steeds) op reactie. Waarschijnlijk is er inderdaad een storing en zijn ze druk bezig. Zo druk, dat een reactie op mij ook op zich laat wachten vrees ik.

InSided is toch geen onderdeel van de NS:? 😳
Badge +3
Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties.
Dat is gek. Een reactie is toch een reactie? Ik zie geen reden waarom die aantallen "anders berekend" zouden moeten worden.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?

In mijn profiel staat op dit moment dat ik 4822 reacties heb. Dat waren er enkele weken geleden ruim 5000. Als ik naar mijn reacties zoek, dan worden er 5101 gevonden. Dat aantal, 5101, moet dus ook op mijn profiel staan. Ik zou niet weten waarom daar een ander aantal moet staan. Misschien komt dat wel door reacties die nu in het archief staan, maar die heb ik toch ook geplaatst? Waarom worden die in mijn profiel niet meegeteld?
Reputatie 6
Badge
En probleem alweer terug. Ik was het net aan het missen.
Ik word (spreekwoordelijk) gek van de (vaak NS) afkortingen is daar geen mogelijkheid voor om daar een aparte topic voor aan te maken waarin aangegeven wordt waarvoor die afkortingen staan bv..



Ik maak me daar ook geregeld schuldig aan zonder dat door te hebben, zal er ook zeker weer op gaan letten.

Dit topic is al jaren stuk, en inSided krijgt zoiets triviaals niet gefixt blijkbaar.

 

Oh wow, terwijl ik reageer blijkt dit topic _eindelijk_ weer correct naar de laatste pagina te springen. Snelle responsetijden! :no_mouth:

Nog even een korte aanvulling op de opmerking van mij bij nummer 55; Ik bedoel specifiek afkortingen die betrekking hebben op NS termen en niet personen die bij de NS werken. Vaak gebruikte afkortingen (zoals i.v.m. of m.b.t. bv.) bedoel ik daar dus niet mee

Maar dit even terzijde.


Die had ik begrepen hoor, ik werd op mijn eerste werkdag bij NS ook welkom geheten in het paradijs voor de afkortingen en voor je het weet heb je geen weet meer dat je meer in afkortingen praat dan in gewone taal.
Dat is gek. Die had ik nog niet eerder voorbij zien komen. Ik neem het gelijk mee in mijn mailing!
Nou moet ik toch heel eerlijk toegeven, afhankelijk van de opzet van het achterliggende systeem kan dat soms best een ingrijpende wijziging zijn 🙂

Reageer