Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Nog een paar suggesties van mijn kant:

1. In het forum 'In de trein' worden vaak dezelfde vragen gesteld. In een van de meest recente topics over kaartcontroles heb ik deze in een lijstje samengevat. Wellicht kan het lijstje wat kleiner worden gemaakt en de meestgestelde vragen aan eigen sticky-topic krijgen?

2. Een huishoudelijk dingetje. Ik zie vaker dat sommige topics in het verkeerde forum worden geplaatst. Zo staan er in het Dienstregeling 2017-forum diverse topics over extra treinen die beter bij Werkzaamheden en Acties thuishouren, enz.

3. Worden er overigens dusdanig veel vragen gesteld over toegankelijkheid van stations en treinen dat dit zijn eigen forum zou verdienen? Dat concentreert dit onderwerp, maar aan de andere katn zijn er al wel voldoende fora hier lijkt mij.
Reputatie 7
Badge
Nooduitgang ik vind dit een beetje flauw van je. 👎🏾
@Henk_NL Ik ben het helemaal met je eens.
Dit forum wordt inderdaad veel te veel gepresenteerd als DE klantenservice.

Klanten hebben vaak geen benul dat alle berichten openbaar zijn, laat staan wie er "namens NS" (!) antwoord geeft.

Daar zal echt, al is het maar in het bedrijfsbelang, een andere opzet in moeten komen, mijns inziens.



Mee eens, al zet je het alleen maar op een andere plek bij de Klantenservicepagina.
Badge +3
Als aanvulling op Henk_NL, als ik tegelijkertijd reageer met iemand anders dan wordt mijn reactie soms helemaal niet geplaatst. Ik heb er een gewoonte van gemaakt bij lange reacties om voordat ik op 'Plaats' klik maar even mijn hele bericht te kopiëren, anders is het zo zonde om het opnieuw te moeten opstellen. 😉
Reputatie 7
Badge
Wat is flauw Trein-D?

Dat je een mod gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. 😑
Daar heb ik dan weer nooit problemen mee.

Wat is flauw Trein-D?Dat je een mod gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. 😑

Moet eerlijk toegeven dat ik dat weleens heb gedaan toen er een nieuwe moderator aan het werk ging. In dit geval vertel ik niet hoe een moderator zijn werk moet doen. TS had in dit geval beter gewoon even kunnen bellen met de NS.

Tring, tring, tring, ☎️
NS: Hallo, kan ik u ergens mee helpen?
TS: Kunt u mij vertellen waar de gevonden voorwerpen worden geveild?
NS: Die worden niet geveild en gaan naar een opkoper.
TS: Oke, bedankt. Dan hang ik nu op.
NS: Wat jammer, je bent er net 🙂 Mag ik je vragen naar de reden ..........?
TS: ..... tuut, tuut, tuut..
De tellertjes lopen weer niet synchroon. Wederom zijn er weer meer reacties dan weergegeven bij recente topics.
Haha wel een punt ja. Een nieuw account kan zonder meer verwijderd worden.
Klopt Nooduitgang, het was mij en Thom ook al opgevallen. Ik heb het doorgegeven, maar nog geen reactie ontvangen. We zullen het er even mee moeten doen zo.

Wat is flauw Trein-D?Dat je een mod gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. 😑

Naast info aan de reiziger wordt dit forum verder voor een klantenservice forum veel te veel gevuld met van dit soort onderling gebabbel.
Gezelligheid is natuurlijk prima, maar dit soort berichten en "geruzie" onderling heeft echt niets met het doel van het Klantenservice forum van NS te maken.
Ook hierin mag de moderatie veel strenger optreden wat mij betreft.
Dan komt het forum gelijk wat professioneel over bij de nietsvermoedende NS klant met een vraag of probleem.
Bij inSided hebben wat queues stilgestaan lijkt het, krijg nu ook ineens een hele lading mails met notificaties.
Daarnaast is er onder de Wbp en straks de GDPR een prima basis voor het verwijderingsverzoek van een account. Berichten hoeven niet weg maar zullen geanonimiseerd moeten worden. Enkel een flag 'deleted' omzetten is niet voldoende, zoals nu wel de situatie lijkt.
Dat zou goed kunnen Henk, het loopt niet helemaal lekker ook hier achter de schermen. Excuses als ik dingen over het hoofd zie.
Echt waar ? https://m.youtube.com/watch?v=-840keiiFDE


Dat diner voor 4, zal het ooit lukken. 🙂
Badge +3
De tellertjes lopen weer niet synchroon. Wederom zijn er weer meer reacties dan weergegeven bij recente topics.
Viel mij ook op vanavond (02-08-2017) dat er 0 reacties stond en dacht dat ik een zieltje van een reactie zou kunnen voorzien, terwijl er al meerdere antwoorden gegeven waren. :P

E-mail notificaties heb ik al lang geleden uit gezet (behalve privéberichten), maar als die tellers via een hosting partij (InSided?) gaan ook prima. Soit! http://www.encyclo.nl/begrip/soit
Reputatie 7
Badge +3
Bericht verwijderd aangezien de inhoud verwijst naar verwijderde reactie.
Badge +3
Nog een paar suggesties van mijn kant:

2. Een huishoudelijk dingetje. Ik zie vaker dat sommige topics in het verkeerde forum worden geplaatst. Zo staan er in het Dienstregeling 2017-forum diverse topics over extra treinen die beter bij Werkzaamheden en Acties thuishouren, enz.


Hetzelfde ja. Misschien een idee om elk nieuw topic centraal te laten plaatsen en (later) door een moderator in een subtopic? Kan je meteen spam er uit filteren door daar een paar keer per dag te kijken.

Of gebeurt dat inmiddels al met de knop 'Stel je vraag'? Eén enkele ingang dus, en -voor zover je bijdrage nuttig is- onderverdelen naar de bestaande categorieën. Hoef je de TS niet eens een melding over te sturen "ik heb je bericht verplaatst naar.." want de message ID van het topic komt toch wel uit waar diegene het eventueel later zoekt.

Heel klein beetje extra werk, maar gezien de geringe activiteit hier prima in te passen tussen alle (web)care werkzaamheden door.
Hoi Robert B en ook VIRM, alle nieuwe topics worden standaard door moderators gecheckt. Hierbij wordt er gekeken naar onder andere de titel van het topic, de tags en ook naar de categorie van het forum waaronder het topic gezet wordt. Vaak staat deze nog op 'Stel je vraag' tenzij de topicstarter al een subforum heeft gekozen. Als topics dus onder het verkeerde subforum wordt geplaatst dan is dit een (menselijke) fout van mij of een van mijn collega's door het topic of verkeerd te plaatsen of niet goed te checken wat de topicstarter heeft ingevuld bij het subforum. Ik denk persoonlijk dat het niet nodig is om alle topics standaard op "Stel je vraag" te laten zetten omdat je ook dan nog wel eens zult hebben dat een moderator het topic per ongeluk onder het verkeerde subforum plaatst.

We willen het forum natuurlijk zo netjes mogelijk houden en alle topics zo vindbaar mogelijk dus mocht je dit tegenkomen schroom dan niet om een van de moderators daar even een privébericht over te sturen met het concrete voorbeeld wat je bent tegengekomen 🙂
Reputatie 7
Badge
Bericht verwijderd door moderator: overtreding huisregels.
Bijlages verdwijnen bij editten nu niet meer helemaal uit het bericht, maar onderin verdwijnen ze nog wel: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/klacht-over-niet-werkend-kaartje-38941/index2.html#post254385
Ha Henk. Ik ga de melding doorgeven, maar ontvang graag nog even wat meer info. Bedoel je dat je een post heb gemaakt met daarin bijlages, zowel in de tekst als bijgevoegd, en dat deze bijlagen na Editen alleen onderaan het bericht verdwijnen en niet als afbeelding zelf (dus in de tekst)?
Badge +3
Bericht verwijderd door moderator omdat geciteerde bericht is verwijderd.
Reputatie 7
Badge +3
Hier staat er niet alleen een voornaam, bij de naam staat NS (gewone leden mogen geen NS in de naam), er staat bij dat iemand moderator is en in hun avatar is een NS logo.
Lijkt mij toch duidelijk.
Dankje, ik wacht in spanning af.

Reageer