Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Ik weet niet of dit ook telt;
Heel graag op de mobiele versie je bericht achteraf kunnen editen en bijlage's toevoegen. Dit kan nu alleen op je telefoon via desktop modus, en op die S4A duurt dat nogal lang haha.

Verder vind ik alles netjes ingedeeld, het loopt lekker en heb het goed naar mijn zin!

S4A?
Hier staat er niet alleen een voornaam, bij de naam staat NS (gewone leden mogen geen NS in de naam), er staat bij dat iemand moderator is en in hun avatar is een NS logo.
Lijkt mij toch duidelijk.

Dat regelmatige forumgebruikers dit zien is logisch, een nieuw lid/klant ziet dit verschil tussen echte NS Klantenservice medewerkers en andere leden echt niet zien.
Die realiseren zich niet dat half Nederland hier antwoorden kan geven zonder bij te werken.

Als ik mail met de klantenservice van AH, Tele2
of van mijn part de ENECO dan denk ik er ook geen moment aan dat een jongen van 14 op een schoolplein mij van een antwoord voorziet.
Deze feedback die ik hier heb geplaatst.

Hallo, ik kom pas kijken op dit forum. Ik zie dat dit topic een jaar geleden is gestart. Wil je reageren dan moet je helemaal naar het eind scrollen. Kan de volgorde niet anders, dus de nieuwste reacties boven.
...

Ik geloof niet dat een NS medewerker reactie heeft gegeven in dit topic op deze feedback.

Ik heb precies dezelfde feedback.
Mateloos irritant dat ik telkens weer bij een topic waar een nieuwe post is geplaatst weer helemaal naar beneden moet scrollen en weer op het laatste paginanummer moet klikken.
Hopelijk kan spoedig een functie gemaakt worden dat je net als op de overzichtspagina's zelf kunt "ascenden" en "descenden" nu dus binnen een topic op datum.

Hoe HOUDEN jullie HET VOL om te participeren in dit forum als je telkens weer moet scrollen en klikken voor de nieuwste reactie? Deze vraag zou ik mezelf eigenlijk ook moeten stellen...
Ik was eigenlijk van plan om mijn bijdrage te verwijderen en in het topic Denk mee over het NS Serviceforum! te plaatsen maar nu kopieer ik het daar wel heen. Want, je reageert super snel MvanGelder!

Dit was dusdanig aangepast dat je gelijk op de laatste pagina kwam bij het aanklikken van het topic maar dat is recentelijk teruggedraaid, een moderator zou navragen waarom maar sindsdien is het weer heel stil geworden.Oh, hier schiet ik dan weer van in de lach. Ik erger me er daarnaast ook aan. Bedankt voor uw bijdrage.
Als de technische kant van het forum ook even aan de orde mag komen:

1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
...

Het verschil van 500 en 200, welke tellers vergelijkt u dan met elkaar, wat is de URI van deze tellers?
S4A?
Samsung Galaxy S4 Active, de eerste smartphone die binnen NS is gebruikt als diensttelefoon. Ik omschrijf hem ook wel als 'mijn stuk verdriet' 🆒
Misschien is het een idee om het forum wat meer te promoten, zoals op de reclameborden op de stations en op de schermen in de treinen. Dan zijn er meer mensen die het forum weten te vinden en zijn er ook meer vragen te beantwoorden. Persoonlijk zou ik dit erg leuk vinden, want op dit moment heb ik het erg druk en op de momenten dat ik op het forum kijk, zijn eigenlijk alle vragen al beantwoord. Dit is zeker ook positief, maar ik zou het leuk vinden als het forum meer gepromoot zou worden.
Mijn ervaring is dat het forum redelijk gepromoot wordt. Laatst zag ik het nog op een flyer op een station, het staat in (alle?) automatische e-mail antwoorden van NS en behoorlijk prominent tussen de contactmogelijkheden bij "klantenservice" op de website van NS.
Reputatie 7
Badge +3

Dat regelmatige forumgebruikers dit zien is logisch, een nieuw lid/klant ziet dit verschil tussen echte NS Klantenservice medewerkers en andere leden echt niet zien.
Die realiseren zich niet dat half Nederland hier antwoorden kan geven zonder bij te werken.

Tja, als men als nieuw lid niet even de moeite neemt om op beginpagin het sticky topic waarin de moderators zich voorstellen te lezen.
https://forum.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496
En er staat toch niet voor niets op de contactpagina bij NS Community "Antwoord van 40.000 reizigers"?

Maar het is blijkbaar heel normaal dat mensen niet meer (goed) lezen of opletten.
Zelf denken of opzoeken doen we niet meer, het moet door anderen worden voorgekauwd. Veel vragen hier zijn eigenlijk overbodig, zijn simpel zelf op te zoeken op de NS site of reisplanner.

De beheerder van het platform doet goede zaken, heel veel bedrijven zie je op de inSided software draaien. Ik sta nog steeds op de mailinglijst daar, belangrijk verkooppunt is de enorme kostenbesparing die het zou realiseren op je inbound klantenservice-kanalen.

"Another saves $4 million annually by making a community its No. 1 support channel." :8
Ja van de 40.000 zijn er 38.000 die niet weten hoe google of een website werkt 😀

Maar het staat onder de Klantenservice, dan mag je verwachten dat je antwoord krijgt van de Klantenservice.
Wat betreft dat scrollen naar de laatste pagina, ik heb favorites (klik) in m'n bookmarks staan en daar zit wel een knopje. Bij de recente topics vind ik het niet zo erg eigenlijk, want dan wil je toch de hele discussie even lezen om 'm te begrijpen. Een aparte knop ervoor kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou de functionaliteit niet helemaal vervangen willen zien.
Ja van de 40.000 zijn er 38.000 die niet weten hoe google of een website werkt 😀
Maar het staat onder de Klantenservice, dan mag je verwachten dat je antwoord krijgt van de Klantenservice.

Inderdaad, daar zit de kern van de zaak. Dat verwacht een serieuze klant.
Daarom is de opzet van dit forum niet goed ook al denkt de eigenaar schijnbaar van wel.
@Sivan
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!


Origineel idee
S4A?
Ik omschrijf hem ook wel als 'mijn stuk verdriet' 🆒

Ooooh haha, dit doet mij lachen 😃, is hij naar en/of traag?
Samsung Galaxy S4 Active, de eerste smartphone die binnen NS is gebruikt als diensttelefoon.
Diensttelefoon ook van conducteurs?
Want dit doet mij meteen denken aan die enge "railpocket" uit het jaar 1900, traag en ongemakkelijk lijkt mij, echt treurig dat conducteurs daar nog mee moeten werken.
Bericht verwijderd door moderator: overtreding huisregels.
.....
Bericht bewerkt.

Goedemorgen allemaal. Ik vind de sfeer wat grimmig worden op dit moment, en dat is zonde. Laten we respectvol en gezellig naar elkaar blijven. Als iemand geen antwoord wil geven op een persoonlijke, hoeft dat simpelweg niet.

Loop je ergens tegenaan met een topic of een ander lid? Laat mij dit weten en ga niet onnodig in openbare topics (zeker niet die van iemand anders dan jij zelf!) lopen ruziën.

Diensttelefoon ook van conducteurs?
Want dit doet mij meteen denken aan die enge "railpocket" uit het jaar 1900, traag en ongemakkelijk lijkt mij, echt treurig dat conducteurs daar nog mee moeten werken.


Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.

De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.

Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.

Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.
De beheerder van het platform doet goede zaken, heel veel bedrijven zie je op de inSided software draaien. Ik sta nog steeds op de mailinglijst daar, belangrijk verkooppunt is de enorme kostenbesparing die het zou realiseren op je inbound klantenservice-kanalen.

"Another saves $4 million annually by making a community its No. 1 support channel." :8

Ik begrijp er geen houtje van als dit een reactie ergens op is.

Als u dit wilde zeggen, heb ik niks gezegd.
Ik reageerde op het feit dat het forum als belangrijk klantenservice-kanaal wordt neergezet. Naarmate je hier langer actief bent, begrijp je mijn reactie wel 😉
In de mail van vandaag over de wijzigingen in de voorwaarden ontbreekt een referentie naar dit forum als klantenservicekanaal. Mijn standpunt zal vast bekend zijn, maar ik ben toch even nieuwsgierig of dat met opzet is, of per ongeluk?

Wat betreft dat scrollen naar de laatste pagina, ik heb favorites (klik) in m'n bookmarks staan en daar zit wel een knopje. Bij de recente topics vind ik het niet zo erg eigenlijk, want dan wil je toch de hele discussie even lezen om 'm te begrijpen. Een aparte knop ervoor kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou de functionaliteit niet helemaal vervangen willen zien.

Ik zou het ook niet vervangen willen zien, wel dat de gebruiker kan kiezen en dat het door middel van een cookie(?) wordt onthouden: ik heb nu de volgorde op ascending gezet, en als ik hem dan weer op descending zet dat het bij het bladeren door het topic wordt onthouden.

Bedankt trouwens voor de tip wat betreft favorieten, met het knopje bedoelt u de link "bekijk direct"?
Scherp, Henk_NL! Wat de gedachte daarachter is of dat dit een fout is durf ik zo snel niet te zeggen, maar ik ga er in ieder geval achteraan! Mocht ik iets te horen krijgen laat ik dat weten!
Correct, bekijk direct idd.
In de mail van vandaag over de wijzigingen in de voorwaarden ontbreekt een referentie naar dit forum als klantenservicekanaal. Mijn standpunt zal vast bekend zijn, maar ik ben toch even nieuwsgierig of dat met opzet is, of per ongeluk?

Ik heb dit even nagevraagd, Henk. Men heeft ervoor gekozen alle informatie op ns.nl/privacy te zetten, en daar primair naar te verwijzen. Hier is dus gekozen de website en niet de community centraal te zetten. Mochten er dan toch nog vragen zijn, kan dat uiteraard via ieder kanaal, maar er is nu gekozen voor Twitter en telefoon, de twee snelste kanalen. Ik ben zelf niet betrokken geweest bij dit besluit.
..... Edit: ik vat dit waarschijnlijk verkeerd op. Wat bedoelt u?

Reageer