Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De keren dat ik de mobiele versie draai vallen de verschillen ten nadele van het desktopgebeuren erg op. Het zou wat mij betreft gelijkgeschakeld moeten zijn.


Het is ook lastig na te gaan of er reacties weg zijn. Het lijkt me eerder een probleem met de telling maar strikt genomen is dat ook uit de lucht gegrepen.
Als het moet schakel ik tussen de desktop versie en het mobiele platform. Het grootste nadeel van het mobiele platform is dat ik daar reacties niet kan aanpassen of bv een foto uploaden.
Dat zou fijn zijn als dat ook kan. Ook de eerder genoemde priveberichten waar ik me lens op scroll 😉
Reputatie 7
Badge +4
Als het moet schakel ik tussen de desktop versie en het mobiele platform. Het grootste nadeel van het mobiele platform is dat ik daar reacties niet kan aanpassen of bv een foto uploaden.
Dat zou fijn zijn als dat ook kan. Ook de eerder genoemde priveberichten waar ik me lens op scroll ;)



Je chat te veel Loes! Oeps, ik ook. ;-)

Thuis gebruik ik uiteraard de desktop. Het laden van chats en daarmee het chatten op een iPad is inderdaad een crime. Blij dat er inmiddels drie mensen zijn die op dit punt reageerden.
Oeh zoveel aanbidders Loes? Haha
Euhhhhhhh...... ben betrapt 😞
Reputatie 7
Badge +4
Loes Kroes 😉
Reputatie 6
Badge +2
Lijkt me niet. Ik ging ineens van rond de 7200 naar ongeveer 6700. Ik zat met de goede antwoorden ruim over de 2000. Hij telt wel gewoon door nu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo vaak naar die getallen kijk om het precies te weten.
Dan misschien gerelateerd aan het verplaatsen van topics naar andere categorieën.bijdragevandennis 201609
Ik begreep van Sivan wel dat er wat oude meuk opgeruimd is, voornamelijk topics waar bijvoorbeeld TS gevraagd is om meer informatie, en er maanden later nog geen reactie is gekomen. Bij mij gaat het maar om een stuk of 20 berichten die ik 'mis'.
Reputatie 3
Ik zie graag datum en tijd, en ook de weekdag bij een bericht in plaats van hoe lang geleden. Het is onhandig om de muis ergens boven te moeten houden om iets zichtbaar te maken.
Je kunt wel zien of er nieuwe reacties zijn, maar niet wat de eerste ongelezen reactie is, noch is daar een link naar toe.
Hebben jullie ook een deadline? Pakken jullie een aantal punten voor het eind van het jaar op. 😉
Er is ook een optie:

Wie volg ik en daarnaast Wie volgt mij?

Ik vraag me af of dit wel werkelijk veel nut heeft. Er zijn zes mensen die ooit hebben opgegeven me te volgen en alle zes zijn ze niet meer actief op het forum. De meesten al meer dan een jaar niet en twee hebben respectievelijk een half jaar en een maand geleden nog eens één keer gereageerd.
Je zou deze zogenaamde volgers automatisch moeten kunnen verwijderen als volger, na een wat mij betreft arbitraire termijn. Het dient geen enkel redelijk doel na meer dan een maand. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen als moderatoren iemand volgen, gezien de soms bedenkelijke opstelling van sommige forumleden. Dat kan overigens ook eenvoudig zonder deze functie.

Persoonlijk voel ik de neiging ook niet zo iemand te volgen hier.


Je kan "volgen" misschien als een "like" zien. Net zoiets als "volgers" die we wel vaker tegenkomen op Social media. Nou dan wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om die volgers te verwijderen, zeker als ze niet betrokken zijn. In de andere gevallen kan ik ze ook missen als kiespijn.
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt ook geen nut te hebben. Ik heb het even uitgeprobeerd. Als ik iemand volg en op de avatar in 'Volgen' dubbelklik dan krijg ik een overzicht van de laatste bijdragen. Dubbelklik je elders op het Avatar dan krijg je precies hetzelfde. Er worden ook geen toegevoegde meldingen gegeven.

Wat moeten we hiermee als het niets toevoegt, behalve dat je wat sneller de bijdragen van iemand kan vinden?

Bij 'wie volgt mij' heb ik alleen de optie diegene ook te volgen. Deze zes volgers hebben het laatste halfjaar niet meer dan een handjevol bijdragen geleverd.

Volgens mij ben ik op het forum meestal goed te volgen ;-)

Ik ben wel benieuwd wat Sivan er morgen van vindt. Wie weet zien we iets over het hoofd maar ik vraag me vooralsnog af wat de noodzaak ervan is.
Goedemorgen, en leuk dat er zoveel reacties zijn.

Even op een rij:

@KroonW
Bedankt voor je suggesties. Kan het kloppen dat deze niet echt over het forum gaan, maar over het beleid van NS? De plaatsen van onze palen en de aanwezigheid van bedelaars is breder dan het forum. Wel kun je dit natuurlijk hier aankaarten. Heb je een suggestie die betrekking heeft op het forum? Wat betreft de scheiding tussen treinreis en kaartjes: doel je op de categorie Overige Producten? Daarin komen namelijk alle vragen over vervoerbewijzen. Als we dat gaan scheiden, ben ik bang dat we teveel categorieën krijgen.

@Thom
Ook suggesties over de techniek zijn welkom.
Ik heb inderdaad wat oude topics verwijderd, maar dit zijn topics waarin iemand een onduidelijk bericht plaatst en nooit meer reageert. In deze topics zaten nauwelijks reacties van jullie, en dus denk ik dat er iets anders speelt. Alle technische suggesties speel ik door naar onze beheerders. Wat betreft de privéberichten kan ik melden dat ze hier al een tijd naar aan het kijken zijn. Het probleem is bekend.

@Mrfreeze
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die het quoten graag anders zien?

@Mbo405
Ga ik doorgeven.

@Niek
Dank je wel voor je compliment.
Je bericht over het geven van waarschuwingen zal ik meenemen. Wat je schrijft over het specificeren van de aanleiding, lijkt mij zeker terecht en zal ik dan ook in acht nemen. De houding van NS is breder: hoe de organisatie omgaat met bepaalde producten of klanten, staat los van het forum en de moderators. Ook wij zijn gebonden aan het beleid. Voor ons is iedere klant (op het forum) gelijk en alle suggesties, vragen en klachten pakken we op en zetten we uit indien nodig.

@Treinspotter
Promoten staat zeker op de agenda! We denken aan een nieuwe grote campagne. Als jullie ideeën hebben, hoor ik dat zeker weten graag!

@Alex
Ik neem je suggestie mee, dank je!
Reputatie 3
De Favorieten knop werkt niet, je kan dus geen topics meer toevoegen of verwijderen middels de Favorieten knop naast Mijn Profiel.

Of moet dat bij het andere topic gemeld worden Feedback over het forum ?
Reputatie 3
Ik wil graag een snelle treinreis, en zonder dat er mensen lopen te bedelen voor geld en kans op stelen van spullen van reizigers.
Ik vind het een schandaal dat mijn treinreis tussen Schagen en Haarlem per 14-12-2015 is verlengd in tijd.
Een snelle treinreis betekent ook minder mensen per trein en meer treinen op het spoor.
Dit graag in een categorie op het Forum.

Alles wat speelt omtrent kosten van kaartjes en inchecken daar moet een plek voor zijn op het NS-forum.
@Kroon.W
Daar is een plek voor, maar dat is niet deze plek.
@Paulus: nee hoor, prima melding! Ik schrijf hem op.
@Kroon: je wil dus een categorie op het forum waarin je jouw treinreis kunt bespreken? Dit kan in het deel 'In de trein'. Een nieuwe categorie maakt het denk ik onoverzichtelijker, maar als je concretere suggesties hebt hoor ik dat graag.
@Sivan
Over het promoten gesproken: misschien is het leuk om weer een ontwerpwedstrijd te houde, net als een tijdje geleden bij de groene VIRM. In dit geval met het serviceforum als onderwerp. Zowel door de wedstrijd zelf als door de trein komen veel mensen in aanraking met het forum.
Ook voegt deze trein weer wat speciaals toe om te spotten!
Hoi Treinspotter. Leuk idee, ga ik zeker onthouden!
Even over de aantallen in reacties (signaal van Thom en Tochjo):

Het zou kunnen dat de statistieken die je ziet op het profiel niet altijd hetzelfde zijn als de statistieken die je ziet als je klikt op Reacties in je profiel. Statistieken in je openbare profiel zijn anders berekend dan het volledige resultaat dat je ziet als je klikt op Reacties. Voorbeeld: het aantal posts in het Archief topic zijn niet meegerekend in de statistieken, maar worden getoond in de zoekresultaten, waardoor het aantal reacties op die pagina hoger is. Zo nu en dan verplaats ik een topic naar dit forum. Wellicht is dat dus de oorzaak.

Is dit wat jullie bedoelden, of gaat het erom dat de statistieken die te zien zijn op jouw profiel zijn veranderd?
Ik mis de knop naast de knop.
Je wil graag een preview knop (naast de plaats-knop)? Ik heb hem genoteerd!
Ja!

En waarom doet deze knop Ik vind dit nuttig het niet meer...


(Dat geldt overigens ook voor de datum...)




Ik gebruik als webbrowser Firefox 49.0.1

Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Ik heb het ook. Hoe zit het bij de rest?
Ik heb hetzelfde probleem met de Microsoft webbrowser:
Microsoft Edge 38.14393.0.0 / Microsoft EdgeHTML 14.14393

Reageer