Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Gewoon een edit, niets met u te maken hoor !
Ik reageerde op het feit dat het forum als belangrijk klantenservice-kanaal wordt neergezet. Naarmate je hier langer actief bent, begrijp je mijn reactie wel ;-) Ik begrijp het nu ook al, of denk dat althans, maar ik denk daar ook een mening in te ontdekken maar ik denk dat dat meer een projectie is vanuit mijn kant 😛 In ieder geval, wat ik niet begreep is dat dit ineens uit de lucht kwam vallen of dat ik iets had gemist waar het een reactie op was.
Gewoon een edit, niets met u te maken hoor ! Oh, pardon!


Die S4 Active is inderdaad van het eerstelijns personeel (de mensen buiten), later ook de S5 en tegenwoordig S7's. Kantoorpersoneel is een mix van allerlei verschillende toestellen. Die S4A heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad, om het maar zo te zeggen. Al vind ik het wel een oerdegelijk ding.

De huidige RailPocket? Dat is de Nautiz X5, zo'n stuk antiek is dat nog niet eens. Maar die Windows Mobile 6.1-omgeving is gruwelijk, welk apparaat je ook pakt. Die oude HP iPaq's die NS had waren ook geen hoogtepunt.

Inmiddels is nagenoeg alle functionaliteit van de RailPocket in Android-apps gestopt, die intern gebruikt worden op de diensttelefoons. Dat werkt tegenwoordig net zo makkelijk, en met beheer via AirWatch ook prima te overzien. Personeel wat ook controle doet, heeft/krijgt de komende tijd er een rugged Android-apparaat bij waar de controle mee kan worden gedaan (want je hebt een 2D barcode-scanner nodig). Destijds was de keuze voor WM6.1 logisch, smartphone-systemen waren immers nog lang niet zo volwassen als nu en echte alternatieven waren er niet.

Ik kom ze nog een hoop tegen in allerlei verschillende branches, en heb ook nog verschillende modellen liggen om te kunnen testen. Vervanging van de huidige omgeving is vaak een enorm proces, kijk naar bijvoorbeeld de grote pakketbezorgers, het liefst de jongens die wereldwijd werken.


Er werd door mij wat overdreven, ik begrijp dat ze niet enorm oud zijn. Laat ik mijzelf verbeteren: ik vind het prettig dat op termijn de conducteurs een Android device krijgen, niet perse omdat het Android is of een smartphone maar ik denk dat dat apparaat "gewoon" sneller reageert. Als ik conducteurs met de railpocket een reisadvies zie geven met die stylus en het wachten daarbij op resultaten krijg ik kriebels...

Het lijkt me zeker een behoorlijke operatie, die vervanging.
Amusant vond ik,

vooral dat over vrouw, neerlandica, kromme tenen
...
Sivan,
Je bent vrouw en neerlandica: dat betekent in de meeste gevallen dat je tenen licht gaan krommen bij alles wat er ernstig mis gaat met het taalgebruik van mensen. Over een bijdrage van een van de leden merkte je op dat die een tekst citeerde die grammaticaal niet klopte. Ok, ik heb er even beter naar gekeken en je had gelijk. 😉...


en

Geef het maar prio1 zoals wat modernere taalmensen dan ik dat noemen. Ik ben een senior tenslotte en opgevoed met het idee dat dit soort schriftelijk taalgebruik uit den boze was. Ik pas me al aan, zoals je ziet ;-)

...
Goed, ze hebben weer iets stuk gekregen. Vandaag zijn het de profielen. Recent activiteit wordt niet geladen. Pagina laden duurt wel erg lang, dus ergens zal wel iets time-out'ten.

Overigens vind ik het dan wel weer een mop dat ik, met mijn oude Pingu-avatar, in de 'customer success stories' sta :D

http://insided.com/customer-success-stories/
http://insided.com/images/cases/ns-c914424604.png
Als je iemand quoot (wist ik ook niet, schijnt echt de goede spelling te zijn :)), graag niet standaard ook de geneste quotes tonen.
Mag ik deze ook nog een keer ophalen btw?
@Henk: ik kreeg een update over jouw bericht over bijlages: er is inderdaad een issue. Hiervoor is een ticket aangemaakt en het team gaat ermee aan de slag. Keep you posted!
Top, nu nog als item het product backlog op en afwerken die lijst daar bij inSided. Zijn we weer helemaal Scrum. Het lijkt NS wel :8

Nog even iets anders. Ben ik nou zo blind, of kan ik nergens de functie vinden om mijn forum-mailadres te wijzigen? Ik wil die notificaties per mail graag blijven ontvangen namelijk, maar dan wel in een shared mailbox, zodat niet bij iedere nieuwe post het hele circus hier begint te trillen, lol.

En nog even een feature request voor op backlog, ik zou graag specifiek de emails dat er een antwoord in een topic is geplaatst, uitzetten. Die vind ik totaal zinloos en filter ik nu weg met allerlei regels in Exchange.
Klopt, dat kun je inderdaad niet zelf wijzigen. Wij kunnen dat wel. Ik vermoed dat dit komt door technische beperkingen van het platform en/of het feit dat je na je aanmelding per mail je account moet activeren, en als je nu je mailadres wijzigt wij niet meer weten of het mailadres echt van jou is.

Wat betreft je verzoek voor de backlog: je wil dus alleen de e-mails dat er een antwoord is geplaatst, uitzetten? Ik weet nu al dat deze change niet zal worden doorgevoerd. Het is namelijk te specifiek om dit door te voeren en heeft bovendien geen prio (het kost ons als NS geld om dit te laten implementeren). Ik onthou je verzoek, maar verwacht er voorlopig nog even niet veel van. Sorry!
Hmm, dat soort functionaliteit mag wat mij betreft platform-breed, maar dan ga ik wat andere wegen bewandelen.

Mag ik jou effe PM'en om m'n mailadres aan te passen dan?
Hoi Sivan, :8
Zou je kunnen vragen of mijn onnozele verzoek om pb'tjes te kunnen verwijderen toch ooit enige prio kan krijgen. :8:8:8
Reputatie 7
Badge +4
Het kan toch niet al te moeilijk zijn.....
Als InSided voor het implementeren van dit soort basale functionaliteit die uitgerold kunnen worden over het gehele platform al kosten in rekening brengt........... Te zot voor woorden eigenlijk.
Badge +3
Weet niet of ik het al een keer aangekaart had, bij het aanklikken van lange topics een knopje "ga naar laatste reactie".

Voor dit topic moest ik End (einde pagina), stukje omhoog scrollen, 10 aanklikken (index10.html) en dan weer End en stukje omhoog om bij de laatste reactie(s) uit te komen.

Op zich kost het niet zo veel tijd maar een enkele klik zou handig zijn.

Andere wens, in de lijst met topics "laastste reactie op datum/tijd door {naam auteur}" zou ik erg handig vinden, met name voor de 'veelposters' dan kan ik in één oogopslag zien of ik het was of iemand anders die als laatste gereageerd heeft.
Reputatie 7
Badge +4
De wens is al eerder geuit, ik weer niet meer door wie 😉, maar hij steunt je van harte.
Badge +3
Ik vermoed zomaar jij dat dan was Thom :D

De knop {topic} bij de openingspost (die nu eigenlijk niets anders doet dan een paar regels naar beneden scrollen) zou daar zeer geschikt voor zijn, daar {laatste} van maken en linken naar de meest recente reactie.
Reputatie 3
Dat krijg je als je het wiel opnieuw wil uitvinden. Gebruik gewoon gratis standaardforumsoftware zoals b.v. phpBB. Daar zit alles in wat je kunt wensen en een kind kan het opzetten. Het is stukken beter dan het brandhout waar we nu tegenaan moeten kijken.
Ik snap an sich best de keuze voor een kant-en-klaar platform in beheer van een extern bedrijf, dat scheelt een hoop gedoe. Maar als inSided neem je jezelf met dit soort brakke software toch niet serieus... Alhoewel, het verkoopt, het werkt, waarom zou je enorme bedragen investeren als het zo ook verkoopt :8
Gewoon ff scrummen..... https://www.youtube.com/watch?v=6epzmRZk6UU
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient met pek en veren te worden behandeld. NS had het nooit uit handen moeten geven. De suggesties die hier worden gedaan had NS snel en met gemak kunnen implementeren. Ze hebben voor dit soort relatief eenvoudige taken echt wel mensen.

Het forumbeheer is in handen van een falend bedrijf, omdat ze geen enkele verbetering doorvoeren. Het is maar de vraag hoe de contracten er uit zien. Kennelijk zijn ze zo opgesteld dat dit bedrijf niets hoeft te presteren, behalve het in de lucht houden. NS had het beter in eigen beheer kunnen nemen. Ik snap eigenlijk niet waarom men nog zaken doet met deze club. De moderatoren pakken het wel op en zijn van goede wil, maar lopen kennelijk toch tegen een muur op.
Nou, een bedrijf dat niet in staat is de privémailtjes van Nooduitgang uit te vegen, dient ...
een oplossingsgerichte ..

(Eventueel even scrummen o.i d.)

(CTRL A, DEL, ...

Kan ik mijn bestaan op dit forum ooit als reiziger waardig afsluiten:?
@Henk: natuurlijk mag jij dat.
@Nooduitgang, ik gooi hem er gewoon weer in 🙂.
Dus geen CTRL ALT Delete....:$
https://www.volkskrant.nl/recensies/bill-gates-control-alt-delete-was-een-fout~a3516797/

Tja, je weet maar nooit hoe de scummasters het interpreteren.🆒 ...

Reageer