Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Reputatie 6
Badge
Nou vraag ik me af hoe de beheerders een simpel forum niet eens foutloos draaiend krijgen.
Da's niet zo moeilijk als je alles in eigen huis wil ontwikkelen op basis van allerlei hippe maar gare technologie 🙂
Reputatie 7
Badge
Volgens mij is de bug nu wel weer opgelost hoor.
Ik denk dat we niet willen weten wat er allemaal nog op backlog staat 😉
Klopt Henk. Wil je niet weten.
Reputatie 6
Badge
Volgens mij is de bug nu wel weer opgelost hoor.

Helaas. ''Vraag: omroepbericht in trein niet te verstaan'' Bijvoorbeeld geeft bij mij 1 reactie en 0 weergaven. Dat zou verdomd knap (lees: onmogelijk) zijn als het geen bug is.
Misschien een idee als alle vaste forumleden geen berichten meer plaatsen zolang de bugs niet opgelost zijn. 🆒 Waarschijnlijk is het dan binnen een dag verholpen.
Reputatie 7
Badge
Hoe ontstaan zulke bugs eigenlijk? Je zou toch zeggen dat als een forum eenmaal goed loopt dat dat dan ook gewoon zo blijft??
Reputatie 6
Badge
Goede vraag, ik denk dat Henk ons daar wel een spreekbeurt over kan geven.
Henk komt in de buurt van huis dus gaat zo eerst rustig eten koken. Het ligt aan het soort bugs, er is best een stuk over te schrijven, maar voor nu een eenvoudige vergelijking. Vergelijk het met fouten in berekeningen die je maakt bij wiskundige vraagstukken.

Softwareontwikkeling staat niet stil. In het geval van inSided zal er geupdate moeten worden om bij te blijven in de ontwikkelingen, o.a. van andere software waar het mee werkt. Daarnaast hebben je klanten wensen voor nieuwe functionaliteit, aanpassingen, kent deze forumsoftware een achterkant met allerlei managementrapportages die je als gebruiker niet ziet, en bla bla bla.

Verder moet je heden ten dage op zijn minst om het half jaar switchen van 'framework', laten we zeggen de fundering van je software. Anders ben je niet hip. Inclusief Engelse functietitel voor je personeel.

@KlaasJan: Het is een PHP codebase afaik, dus idd, laten we dat maar niet doen. Ja, of je moet iemand sturen voor mentale steun. De kat zeurt enkel om eten. Leuk gezelschap is altijd welkom 🆒
Ik heb dit inmiddels kenbaar gemaakt, maar ik wacht nog (steeds) op reactie. Waarschijnlijk is er inderdaad een storing en zijn ze druk bezig. Zo druk, dat een reactie op mij ook op zich laat wachten vrees ik.

InSided is toch geen onderdeel van de NS:? 😳
Reputatie 6
Badge
De meer reacties dan weergaven bug LIJKT opgelost. Eerst een weekje aanzien, dan geloven.
Reputatie 6
Badge
En probleem alweer terug. Ik was het net aan het missen.
Wees welkom om hier een 253 items backlog te aanschouwen, mag je met bugs spelen. Koffie staat klaar :P

s/253/254 inmiddels
En zijn de IT'ers al wat dichter bij de oplossing?
rm -rf klinkt aardig?
Badge +3
Haha, of tijdelijk naar >dev/null verplaatsen als backup?
Klinkt goed, al zouden we 'tijdelijk' ook best weg kunnen laten 🆒
Misschien iets met type conversion? Even googlen op IT en float. 😉
De mogelijkheid om privéberichten te verwijderen staat bij mij nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.
Badge +3
Och, ze staan niet in de weg toch en de meest recente bovenaan?
Als het aantal pb berichten in een coversatie toeneemt, dan werkt mijn tablet niet mee en is typen nauwelijks mogelijk. Aan de implementatie van insided zal het niet liggen. 🆒
Is een bekend issue. Ik ga de supportafdeling hier nog een keer over mailen!
Badge
Misschien kan er gewerkt worden aan het beter functioneren van afbeeldingen in posts?

Laatst plaatste ik afbeeldingen zowel in de tekst als in de bijlagen van een post.
Enkele minuten later editte :? ik de tekst (dus niet de afbeeldingen!) en verdwenen de bijlagen spoorloos...

Reageer