Skip to main content

Als je een nieuw ns community account aanmaakt moet je een bevestigings email krijgen, maar bij mij en veel anderen kwam die nooit aan. Dit betekend dat je niks kunt posten op het forum.

Dit heeft volgens mij te maken met een fout in de domain's authentication requirements van de ns. Dit lijkt erin te resulteren dat je op in ieder geval Gmail geen mail ontvangt.

De oplossing:

de enige oplossing die ik heb gevonden is een nieuw account aanmaken met een email address van een andere email provider gebruiken. Ik zelf heb proton mail gebruikt en dat werkt! De bevestigings email komt wel in je spam maar je ontvangt hem hier wel.

Zijn er nog andere oplossingen?

Hi Yander! Welkom bij de NS Community! 

Vervelend dat het ontvangen van de e-mailbevestiging in eerste instantie niet leek te werken. Kun je toelichten welke e-mail provider voor jou wel en niet werkte?

Er zit in de mails inderdaad een fout in de DMARC policy, omdat community mails niet vanuit ns.nl zelf verzonden worden, maar servers van een andere partij (amazon SES) die geen mails namens NS mogen verzenden (mag wel maar ze komen niet aan of in de spam)

Gmail (onder andere) markeerde ze een tijdlang als spam, maar zijn er nu helemaal klaar mee. De NS moet maar met Gainsight regelen dat ze mails namens NS mogen verzenden. Zie https://support.google.com/a/answer/2466580

Het lange topic hier: 

Hi Yander! Welkom bij de NS Community! 

Vervelend dat het ontvangen van de e-mailbevestiging in eerste instantie niet leek te werken. Kun je toelichten welke e-mail provider voor jou wel en niet werkte?

Ik gebruik Gmail

Reageer