Mail van de NS-community wordt als spam aangemerkt | NS Community

Mail van de NS-community wordt als spam aangemerkt

  • 3 November 2021
  • 71 reacties
  • 1648 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In mijn XS4ALL mail zie ik bij “Bron tonen”o.a. dit:

X-XS4ALL-Spam-Score: 0.2 () DKIM_SIGNED, DKIM_VALID, DKIM_VALID_EF,
    HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS, HTML_MESSAGE, HTML_MIME_NO_HTML_TAG,
    MIME_HTML_ONLY, RCVD_IN_MSPIKE_H2, SPF_PASS
X-XS4ALL-Spam: NO
X-XS4ALL-Spam-Warning: Message moved to Spam location because of DMARC policy
    of ns.nl

Badge +3

Check! Insided (forum/community) mag geen mails versturen met als afzender @ns.nl dus.

Logisch. :sleeping: Game on!

Badge +3

Update: sinds ik ongeveer alle meldingen weer aangezet heb komen ze (Gmail) in de spam, ook als de afzender een contactpersoon is, en berichten van die afzender naar een aparte map gefilterd (zouden) worden.

Kreeg bij het markeren als ‘Not Spam’ wel (eenmalig) een melding of ik de mail wilde delen met het Google antispam-team, dus dat maar gedaan.

Wat er dus gebeurt (zie de headers van @Momo) is dat deze berichten naar de spam verplaatst worden wegens de configuratie van mailservers/domains, ook al heeft een bericht verder geen kenmerken van spam.

Reputatie 7
Badge +1

NS lijkt het echter niet te interesseren dat hun mailserver niet goed geconfigureerd is :/

Mijn collega Aurora heeft dit topic achter de schermen al een beetje in de gaten gehouden en heeft het issue al voorgelegd aan Insided/IT. Aankomende donderdag is ze weer aanwezig. :smile:  Excuses dat jullie vanuit ons geen berichtje voorbij hebben zien komen!

Badge +3

NS lijkt het echter niet te interesseren dat hun mailserver niet goed geconfigureerd is :/

Het is iets genuanceerder, en met de mailserver van NS is weinig mis want mails van NS zelf komen natuurlijk gewoon aan.

Er moet iets geregeld worden (DMARC policy) zodat Insided mails mag versturen vanuit de community/forum (amazon servers), met als afzender @ns.nl 

 

Zoals mijn collega Denice al aangeeft heb ik hier en daar inderdaad wat dingen in de gaten gehouden, en het ligt nogal gecompliceerd.
Wees er zeker van dat ik er mee bezig ben, en hopelijk ook met een oplossing kan komen! Tot nu toe mag mijn arbeid echter helaas nog geen vruchten afwerpen.

Reputatie 7
Badge +1

@Aurora NS is er al enige vooruitgang te melden of zicht op een oplossing? Immers, ook meldingen over privéberichten gaan hierdoor verloren, inclusief die van de moderatoren:

 

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of het er mee te maken heeft dat NS of inSided iets had gedaan, maar korte tijd stond er bij mij bij ontvangen berichten in het subject [DKIM], dus bv: 

[DKIM] Nieuw privébericht in de NS Community

Was in de eerste week van december, daarna was niet meer. Alle mails kwamen (en komen nog steeds) in de spambox.

Reputatie 7
Badge

Mijn mailbox zit al vol met mails van de NS Community :grin:

Reputatie 7
Badge +1

Het wil bij mij ook wel snel vollopen met mails zo nu en dan. :sweat_smile:

Bij het verwijderen van forum@ns.nl uit mijn veilige afzenders blijven de mails wel in het Postvak In staan. Hoewel ik de eerder denk dat dit door Outlook zelf komt.

Deze informatie in de mails is nog steeds hetzelfde:

 

Reputatie 7
Badge

Ja, ik bedoelde uiteraard mijn spam mailbox. 

Badge +3

Het ligt aan je mail-provider waar de mails terecht komen, bij Gmail zijn mails vanuit de Community (verstuurd via amazon×××.com) nog altijd spam.

Bij @Momo voegt xs4all die [dkim] toe aan het onderwerp, om aan te geven waarom het in de spam terecht is gekomen (en mogelijk geen spam is, maar een misconfiguratie van de mailserver, of andersom dus dat je moet opletten dat het misschien wél spam is).

Inmiddels lijkt het wel aangepast dat Insided (Community) mails mag versturen met ns.nl  als afzender, maar het is nog niet 100% goed.

SPF: PASS with IP 54.240.10.132 Learn more
DKIM: 'PASS' with domain amazonses.com Learn more
DMARC: 'FAIL' Learn more

 

Voor NS/Insided is dit van belang om het allemaal werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat [dkim] was ongeveer een week, daarna niet meer. Alle mail uit naam van de NS community komt nog steeds in de spambox.

Edit, duurde maar kort, aan de berichten wordt al weer een tijdje dat [DKIM] tegevoegd.

Reputatie 2

DMARC:    'FAIL' 

 

Is dit probleem weer terug of was het nooit opgelost?

Reputatie 7
Badge +1

Dit is nog steeds niet opgelost. Mails van de community komen al die tijd in de spam. Ik vrees dat veel privéberichten op die manier verloren gaan.

Oplossen heeft blijkbaar geen prioriteit. Op community.eurail.com wordt zo te zien dezelfde software gebruikt maar daar is dit probleem er niet.

Reputatie 7
Badge +1

Je merkt het soms ook aan hoelang het duurt voordat mensen terugkomen op hun eigen geopende topics. Soms duurt het dagen voordat ze de reacties pas lezen en er weer op reageren.

Het zou fijn zijn als dit probleem nu toch eens opgelost wordt.

Reputatie 2

Is NS hier mee bezig of ... ?

Reputatie 2

Knock knock

Badge +3

Knock knock

Heeft geen prioriteit, dit is immers maar een forum/community (dat ze anderhalf miljoen per jaar aan Klantenservice bespaart…) 🙄

Reputatie 7

Weliswaar ben ik niet zo heel erg actief meer op dit forum maar mails van het forum hier ook altijd in de spam.

En ach… inmiddels weten we allemaal wel, dat ‘we zijn er mee bezig, maar het is ingewikkeld’ NS-jargon is voor ‘we weten het, we kijken er naar en laten het voor wat het is’.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg die van de community wel gewoon en nooit in de spam.

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg die van de community wel gewoon en nooit in de spam.

Prijs jezelf gelukkig. Jouw provider is blijkbaar minder streng. Er is nog niks veranderd sinds het begin van dit draadje: mails falen nog steeds op DMARC policy.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg die van de community wel gewoon en nooit in de spam.

Prijs jezelf gelukkig. Jouw provider is blijkbaar minder streng. Er is nog niks veranderd sinds het begin van dit draadje: mails falen nog steeds op DMARC policy.

Dat durf ik niet zo te stellen, ik krijg inmiddels al 2,5 jaar geen nieuwsbrieven, actiemails, aanbiedingen van NS. Niet goedkoop reizen in de 1e klas of flex dal voordeel voor €2,50

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg die van de community wel gewoon en nooit in de spam.

Prijs jezelf gelukkig. Jouw provider is blijkbaar minder streng. Er is nog niks veranderd sinds het begin van dit draadje: mails falen nog steeds op DMARC policy.

Dat durf ik niet zo te stellen, ik krijg inmiddels al 2,5 jaar geen nieuwsbrieven, actiemails, aanbiedingen van NS. Niet goedkoop reizen in de 1e klas of flex dal voordeel voor €2,50

Er is niets veranderd aan de mails die van de community komen. Daar gaat dit draadje immers over.

Reageer