Skip to main content

Ik moet af en toe in dit forum kijken om te zien of er een reactie is op mijn bericht. Is het ook mogelijk dat ik een mail krijg als er een reactie is?

U kunt bij Instellingen onder Meldingen aangeven dat u een mail wilt ontvangen als iemand op uw bericht reageert.


U kunt bij Instellingen onder Meldingen aangeven dat u een mail wilt ontvangen als iemand op uw bericht reageert.

Eh ja. Daar kan ik kiezen tussen blauwwit en witgrijs. Kennelijk moet ik witgrijs hebben.


Blauwwit betekent ingeschakeld (schuifje naar rechts). Als de optie al is ingeschakeld, maar er geen mail komt, dan moet wellicht op de tab Algemeen ook Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt worden ingeschakeld.

En de mails kunnen ook in de Ongewenste mail terechtkomen.


Blauwwit betekent ingeschakeld (schuifje naar rechts). Als de optie al is ingeschakeld, maar er geen mail komt, dan moet wellicht op de tab Algemeen ook Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt worden ingeschakeld.

En de mails kunnen ook in de Ongewenste mail terechtkomen.

Op de tab Algemeen staan geen geheimzinnige blauwwitgrijze schuifjes maar duidelijke knoppen. Nou ja, duidelijk? De teksten zijn onbegrijpelijk. Toon je badges, reputatie, gebruikerstitel… Raadselachtig. Ik heb alles aangezet. Kan nu iedereen mijn badges en mijn reputatie zien? Nou, vooruit, ik schaam me niet voor het strafblad dat ik niet heb, maar ik vind het wel raar dat zoiets getoond kan worden.

En in de Ongewenste mail - spam dus - is ook niks te vinden.


In principe zou het bovenste schuifje aan zetten bij https://community.ns.nl/settings/notifications voldoende moeten zijn voor reacties op een door jouw gestart topic, maar ik krijg ook al een tijd bijna niets meer (ook niet in de spam), terwijl ik een tijdje terug alles aangezet heb als test. Priveberichten en mentions werkt volgens mij nog wel.

Bij Algemeen zit nog wel deze instelling 

Dat heeft als resultaat dat elk topic waar je aan deelneemt toegevoegd wordt aan je Favorieten, dus ook daar kun je zien of er gereageerd is. Dan kan je dus al die andere schuifjes uit zetten (en geen e-mails ontvangen), maar dat wil je juist wel dus.


Ik krijg al een tijdje geen emailmeldingen meer, terwijl ik niets aan mijn instellingen heb veranderd.


Hoe lang is dit al zo, MoDe?


Hoe lang is dit al zo, MoDe?

Bij mij is de laaste privébericht melding van 5 juli en de laaste ‘jij bent genoemd in’ mail is van 28 juni. In de spam (waar ze 30 dagen zouden blijven staan) verder niets.


Ik heb onlangs mijn e-mailadres moeten wijzigen, waarna ik na jaren lang weer meldingen kreeg. Mochten jullie het willen laten oplossen voel je dan vrij om mij een privébericht te sturen. 


Hoe lang is dit al zo, MoDe?

Al een aantal maanden. Ik kan niet terughalen wanneer de laatste mail was, want ik verwijder ze na lezen.


Reageer