Nieuwe Feature - Community Leaderboard | NS Community
Sticky News

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Toon eerste bericht

100 reacties

Badge +3

Hehe, ik heb het al beredruk en om eerlijk te zijn zal ik hier weinig mee doen, maar das mijn persoonlijk inzicht in deze.

Begrijpelijk, maar je hebt wel 2 punten verdiend door dit te posten 🤣

Tja, doe zo me best om er onderuit te komen..…

 

Barst, weer 2 punten 😑

Reputatie 7

Er wordt hier behoorlijk met kak gegooid, maar desondanks constateer ik toch, dat die eerste screenshot een aardig waarheidsgetrouwe beschrijving van het forum is zoals ik dat ken. De bekende personen die leuk mee doen met de community en meestal ook een nuttig en gedetailleerd antwoord geven.

Dat werkt toch prima ? OK, misschien een beetje een afwijking in die zin, dat kwantiteit enigszins boven kwaliteit gaat. Loes en Slidestops ontbreken immers. Maar het geeft alvast een mooi plaatje van dit forum. Bovendien: dit is Nederland. De grootste roepers krijgen de meeste puntjes. 

Badge +3

Barst, weer 2 punten 😑

Dank, want @Thom en @rvdborgt en @nathan8010 en ikke ook weer +1 voor onze likes (en ikke nog +2 extra door dit te tikken)… 

Gaat nergens over 😥

Reputatie 4

Barst, weer 2 punten 😑

]Gaat nergens over 😥

Waarom doen we het dan?

 

P.S. krijg je nu niet dat mensen onzinnige reacties gaan posten voor punten? Of gaan liken?

Badge +3

krijg je nu niet dat mensen onzinnige reacties gaan posten voor punten? Of gaan liken?

Precies dat inderdaad, een reactie posten en dan 2 punten krijgen (ongeacht de inhoud) voegt weinig toe.

En reacties liken en daarmee (zelf) punten verdienen ook niet, die punten moeten naar degene die je ‘geliket’ (suf woord) hebt.

Reputatie 7

krijg je nu niet dat mensen onzinnige reacties gaan posten voor punten? Of gaan liken?

Precies dat inderdaad, een reactie posten en dan 2 punten krijgen (ongeacht de inhoud) voegt weinig toe.

 

 

BLADIBOE, BOEDIBOE, BANANAS, NJAM, NJAM !

(Vrij naar The Minions)

OK, die twee punten zijn ook weer binnen. Nu mezelf even liken. 

 

Maar goed… nu even serieus. Het leuke van dit soort systemen is, dat de excessen en vautjes er toch wel uit worden gefilterd. De wet van de grote getallen, weet u wel ? Ik voorspel u: de top 10 die over twee maanden op het scorebord staat is ongeveer de top 10 die wij allemaal spontaan uit onszelf ook uit onze frak zouden slaan. En anders fretten we nog een extra banana. Njam. njam.

Nogmaals bedankt voor alle feedback. De feature is nog in ontwikkeling dus alles is welkom.

Er is momenteel nog geen opt-out mogelijkheid bij de feature, maar ik ben het ermee eens dat dit een goede toevoeging zou zijn. Ik heb dit inmiddels ook als verzoek doorgegeven aan inSided, de platformbeheerder.

Voor nu is het dus gewoon een kwestie van negeren als je er geen interesse in hebt.

Waarom, met badges uitgeschakeld in de instellingen, zijn deze toch zichtbaar op:

https://community.ns.nl/leaderboard?period=thisWeek

Lijkt me een issue.

Mijn vermoeden is dat dit een bug is, of iets wat over het hoofd is gezien bij de leaderboard. Ook dit heb ik aangekaart bij inSided, hopelijk kan dit snel worden aangepakt.

Reputatie 7
Badge +4

Eerlijk gezegd vind ik dat een reactie plaatsen veel te hoog wordt gewaardeerd, het geeft ongewenste effecten. We zijn hier gericht op hulp en antwoorden, twee en een halve reactie gelijk aan een goed antwoord is een wanverhouding. Zet het antwoord dan op tien of laat het op vijf en geef voor een reactie een punt. 

Reputatie 7

Alleen punten voor de ontvangers van likes en niet voor de gever lijkt me voldoende.

Het is uiteindelijk ook om deelnemen aan de Community aan te moedigen, maar ik denk inderdaad dat het gemarkeerd krijgen van een antwoord meer waarde mag hebben.

Maar zoals al eerder aangegeven houden we het in de gaten. Meteen na een week al dingen aanpassen vind ik zelf iets te snel. :)

Reputatie 7
Badge +4

@Cornelis van den Berg Alleen punten voor de ontvangers van likes en niet voor de gever lijkt me voldoende.

 

Precies, je geeft feitelijk jezelf punten door een like te geven. Daar is onvoldoende over nagedacht. Punten moeten een zekere waarde hebben en dat hebben ze nu duidelijk onvoldoende. Uit deze puntentoekenning blijkt dat ze bij Insided onvoldoende inzicht hebben hoe het hier functioneert.

 

En All time geeft de verhoudingen totaal niet weer. Het is helemaal niet All time en dat zou het wel moeten zijn. Een van de beste beantwoorders hier is @Tochjo en die sneeuwt in de waardering met dit systeem helemaal onder. 5600 goede antwoorden en ergens laag bungelen? Het lijkt dus nergens naar All time op een half jaar of zo te zetten. Op deze manier geeft het een volstrekt fout beeld. Ook hier blijkt dat reacties geen twee punten op moeten leveren.

Aantal goede antwoorden (5), plus gekregen likes (1), plus reacties (1) kan de verhouding in All time beter aangeven. All time moet ook all time zijn. Dat geeft ook informatie aan de gebruikers. 

 

Badge +3

Een van de beste beantwoorders hier is @Tochjo en die sneeuwt in de waardering met dit systeem helemaal onder.

😥

Als je nu alle reacties in oude topics even liked dan sta je meteen ruim bovenaan, dit soort dingen is leuk voor schoolklasjes maar toch niet voor een volwasen forum/community.  Het is net alsof de juffrouw/meester weer stickertjes uitdeelt voor je inzet.

 

Meteen na een week al dingen aanpassen vind ik zelf iets te snel. :)

Wat mij betreft onmiddellijk ophouden met deze onzin, dan hoef je ook niets aan te passen.

Ik heb inmiddels een update gekregen voor de opt-out. Dit is vooralsnog niet mogelijk om zelf te doen, zoals met het weergeven van de badges, maar als workaround kunnen wij het wel uitzetten.

Indien je dus niet mee wilt doen met het verzamelen van punten en het leaderboard, laat dat hier weten, dan zetten we het voor je uit.

@Stijn NS ,

Kan je het voor mij uitzetten?

Of mag dit via een privébericht gevraagd worden? 

@Stijn NS ,

Kan je het voor mij uitzetten?

Of mag dit via een privébericht gevraagd worden? 

Het antwoord is 42.

@Stijn NS 

Vanaf vandaag hebben we een nieuwe feature op de Community: Het leaderboard!

Het leaderboard is een rangsysteem gebaseerd op punten, die verzameld kunnen worden door bepaalde acties op de Community. Met dit leaderboard willen we gebruikers aanmoedigen om meer interactie met elkaar of op de Community te hebben.

Punten worden toegekend aan het openen van een nieuw topic, het geven van een reactie, het liken of upvoten van een reactie of het krijgen daarvan en uiteraard het geven van een beste antwoord.

De standaardweergave van het leaderboard is op weekbasis, maar je kan ook een leaderboard bekijken zonder databeperking, en je kunt doorklikken naar een volledig overzicht.

Edit 15/07: Indien je geen punten wilt verzamelen en niet mee wilt doen aan het Leaderbord, laat het in dit topic weten. Een Moderator kan dit voor je uitzetten.

De huidige stand van het leaderboard.

Wel even een disclaimer: Wij doen geen aankondigingen of mededelingen over wat er tegenover het mee doen met het leaderboard staat. Wij behouden het recht om het puntensysteem aan te passen.

Dus je kan punten verzamelen? 

Bestaat de Badge Steunpilaar nog?

Wanneer zijn er 100.000 leden?

Krijgt lid nummer 100.000 EXXXtra BONes, Bows, Community BlowNs 😉,.. of BRAINS.

Moet dat laatste groepje actieve leden hier gaan zitten SPELEN om PUNTEN…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. …😊😍😘 💋

Ofwel hou het een beetje simpel. Voor je het weet haken er mensen af bij dit soort onzin…

 

En ja het antwoord is 42.

 

Badge +3

42 is altijd goed natuurlijk, als een computer dat uiteindelijk zegt 😅

Die punten ‘per Week’ staan voor iedereen maandag gewoon weer op nul, en die voor ‘All time’ gaat over de afgelopen 6 maanden.

 

@Robert B 

Ofwel hou het een beetje simpel. Voor je het weet haken er mensen af bij dit soort onzin…

 

Maar uh, ik wacht de reactie van @Stijn NS nog even af. En…... kan een moderator ook punten verdienen? 👍Dat zou ook wel leuk zijn om te implementeren.. toch?

Nee wij kunnen geen punten verdienen.

Nee wij kunnen geen punten verdienen.

Daar heb je een punt. 

Reputatie 7
Badge +4

Nee wij kunnen geen punten verdienen.

Daar heb je een punt. 

Juist niet, 😉 Lang leve de taal!

Nou zet het maar uit voor mijn account, ik wens niet mee te doen met zulke kinderachtige dingen.

@Stijn NS Fijn dat het ook uitgezet kan worden. Als je dat zou kunnen doen voor mijn account, dan heel graag 😄

Reageer