Nieuwe Feature - Community Leaderboard | NS Community
Sticky News

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Nieuwe Feature - Community Leaderboard

Toon eerste bericht

100 reacties

Ik heb inmiddels een update gekregen voor de opt-out. Dit is vooralsnog niet mogelijk om zelf te doen, zoals met het weergeven van de badges, maar als workaround kunnen wij het wel uitzetten.

Indien je dus niet mee wilt doen met het verzamelen van punten en het leaderboard, laat dat hier weten, dan zetten we het voor je uit.

Graag uit voor Henk 🙋‍♀️ Ik verdien mijn punten liever ergens anders. 

Badge +3

Ik twiijfel nog, om het voor mij uit te zetten.

Zolang het gebaseerd is op ‘waardering’ i.p.v. ‘actief zijn’ (paar uurtjes per dag of gewoon meelezen) vind ik het prima.

Punten krijgen voor ‘likes uitdelen’ moeten natuurlijk niet naar jezelf, en voor elke reactie 2 punten (ongeacht de inhoud) is ook onzin.

Hoppa, weer 3 punten wegens dit posten en mijn like voor @Henk_NL hierboven 😴

Iemand zei al ‘dat scoreboard’ zal er niet anders uit gaan zien dan je zou kunnen verwachten. Per week misschien wel (maandag iedereen weer op nul), maar laat het geen wedstrijd worden!

Toen inSided destijds met de badges kwam is op voorhand een groepje vaste forumleden uitgenodigd op kantoor door Sivan, Merel en trainee. Het forum was toen nog bij NS in eigen beheer (KCM, afdeling van toenmalig NS Commercie). De algehele tendens was, kort door de bocht, begin niet aan deze onzin. Het draait uiteindelijk om aantallen (berichten, likes, ...), niet om kwaliteit. Badges zijn natuurlijk doorgedrukt, het zit feitelijk gewoon in het inSided basispakket, en gelukkig nooit echt van de grond gekomen.

 

Bij deze functionaliteit ben ik bang voor hetzelfde effect, een aantal lieden scoort hoog vanwege grote aantallen reacties, terwijl anderen die weinig reageren maar inhoudelijk wel veel toevoegen ondergewaardeerd worden. Maar het zal in het basispakket zitten en past precies binnen het inSided plaatje. Een aantal Nederlandse klanten, waaronder T-Mobile, hebben een sterke community weten op te bouwen. Er zijn mogelijkheden tot inspraak, waardevolle leden komen er soms over de vloer, men doet iets met de problemen die op de community aan bod komen, et cetera. NS sukkelt daar achteraan, probeert heel leuk mee te doen met allerlei “coole” dingetjes als dit soort ranglijsten, maar de organisatie is helemaal niet klaar om iets te doen met de interessante, complexere zaken die juist hier een plek kunnen krijgen. De verplaatsing van de verantwoordelijkheid naar Webhelp is daar een typerend voorbeeld van. Het is een middel om te besparen op je kostenpost klantenservice, that’s it.

Op naar de 100.000 leden @Henk_NL 😍

 

Reputatie 7

Ik twiijfel nog, om het voor mij uit te zetten.

(...)

Iemand zei al ‘dat scoreboard’ zal er niet anders uit gaan zien dan je zou kunnen verwachten. Per week misschien wel (maandag iedereen weer op nul), maar laat het geen wedstrijd worden!

Eh, wel… als de ‘natuurlijke top 10’ allemaal kiest voor een ‘opt out’, dan is het systeem natuurlijk wel om zeep. 

 

Badge +3

Een badge was een verdienste en werd (persoonlijk) uitgereikt aan actieve deelnemers met de nodige kennis.

De huidige moderators (is er een nog wel een ‘communiity owner’ zoals Sivan?) moeten soms maar raden hoe het zit met je ‘reputatie’ hier.

Mijn badges wel of niet tonen is een keuze, maar als ik die weg zou willen hebben op https://community.ns.nl/leaderboard?period=thisWeek wordt dat dus nog een dingetje 🤣

En vervolgens zie je hier alweer iemand die zichzelf een like geeft.  😒

En vervolgens zie je hier alweer iemand die zichzelf een like geeft.  😒

Gewoon Rapporteren @Jeroen 

🏅🏆🥇🥈🥉

 

Reputatie 7
Badge +4

Waar dan maar weer eens uit blijkt dat het een onzalig idee is. Het past niet bij de doelstelling van dit forum, geeft nu al duidelijk ongewenste effecten, en de kwaliteit noch de betrokkenheid neemt toe. De lol gaat er zelfs eerder van af. 

De potentieel meest sfeerverpestende optie is nog niet eens genoemd en lijkt al helemaal nergens naar.

Badge +3

Waar dan maar weer eens uit blijkt dat het een onzalig idee is.

Jezelf een like geven levert in ieder geval 0 punten op, zie 

 

Maar eeuh @Stijn NS 

Bestaat de Badge Steunpilaar nog?

Wanneer zijn er 100.000 leden?

Krijgt lid nummer 100.000 EXXXtra...

 

Ok; trek me ff terug uit dit topic.

https://nos.nl/artikel/2436958-orang-oetans-gamen-en-tinderen-in-rhenen 🤖

https://community.insided.com/users-gamification-activation-108

;;;

Reputatie 7
Badge +4

Waar dan maar weer eens uit blijkt dat het een onzalig idee is.

Jezelf een like geven levert in ieder geval 0 punten op, zie 

 

Dat doen is ook al helemaal te gek voor woorden, maar dit goede maakt het kwade niet minder erg.

Waar dan maar weer eens uit blijkt dat het een onzalig idee is. Het past niet bij de doelstelling van dit forum, geeft nu al duidelijk ongewenste effecten, en de kwaliteit noch de betrokkenheid neemt toe. De lol gaat er zelfs eerder van af. 

De potentieel meest sfeerverpestende optie is nog niet eens genoemd en lijkt al helemaal nergens naar.

@Thom Wat is de nog niet eens meest genoemde sfeerverpestende optie? 

@Stijn NS ...

@Thom 😇

Nu je toch online bent. ;)

Welke optie Thom? 😎

 

Reputatie 7
Badge +4

Deze likers zijn nu juist de mensen waarvan ik had verwacht dat ze het al lang gevonden hadden, lol.

Bommel neemt de tijd voor de dis, als u begrijpt wat ik bedoel.

 

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Deze likers zijn nu juist de mensen waarvan ik had verwacht dat ze het allang gevonden hadden, lol.

Bommel neemt de tijd voor de dis, als u begrijpt wat ik bedoel.

 

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Ach Thom. Misschien kan je de “aangeboden” optie hier nog delen. ;) 

@Stijn NS Heb jij enig idee waar Bommel het over heeft? 🤔 ;)

Reputatie 7
Badge +4

We wachten het antwoord van Stijn dan maar af. Ook op de vragen van Robert.

 

@Stijn NS Dit is het toch het aangewezen Premium kanaal om zaken aan te kaarten.

Kun je als Topic owner je eigen Topic een beetje voeden? En die 12 en 42 waren maar een grapje. 

We horen graag snel van je. 

Liefs xxx 

@Stijn NS  en @Thom,

Kan iemand mij even aangeven wie zonder notificatie de afbeelding in mijn vorige bericht verwijderd heeft?

(Die +12 punten…;) )

Of moet ik dat via de privacy officer opvragen. 💋

 

 

 

We wachten het antwoord van Stijn dan maar af. Ook op de vragen van Robert.

Ik ben benieuwd @Thom ;)

Ik heb de balans enigszins aangepast om meer nadruk te leggen op het geven van juiste antwoorden.

Badges worden automatisch toegewezen, wat de exacte criteria zijn kan ik helaas niet inzien. Badges kunnen volgens mij ook handmatig worden toegewezen, maar dat doen wij niet en is ook niet de bedoeling. Steunpilaar heeft momenteel geen enkele gebruiker.

En vervolgens zie je hier alweer iemand die zichzelf een like geeft.  😒

Gewoon Rapporteren @Jeroen 

🏅🏆🥇🥈🥉

 

De afbeelding is nog steeds zichtbaar, deze is niet verwijderd.

Andere vragen ga ik niet beantwoorden.

@Stijn NS

De afbeelding is wel verwijderd! Maar door wie? En waarom zonder notificatie?

? = de afbeelding.

Zoals je al aangeeft zal je geen andere vragen beantwoorden. Jammer. ;)

Ik zou het niet weten, ik heb het niet verwijderd in ieder geval. Wellicht een andere Moderator, maar dan zal die moeten reageren.

Badge +3

Ik zou het niet weten, ik heb het niet verwijderd in ieder geval. Wellicht een andere Moderator, maar dan zal die moeten reageren.

Er zal wel iets gerapporteerd zijn inderdaad, met in dit geval een aanpassing door een moderator. Die moderator zou dat als ‘edit’ moeten aangeven (afbeelding verwijderd wegens...) 🤔

@Stijn NS Lukt het met de opt-out?

Badge +3

Op de Community homepage wordt de top 7 nog getoond met iedereen daarin, maar in het volledige overzicht https://community.ns.nl/leaderboard?period=thisWeek ontbreken inmiddels wat namen (die incl. badges weergegeven werden). Het werkt dus gedeeltelijk?

Reageer