beantwoord

NS app support voor t9 toetsenbord

  • 11 January 2024
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo,


Ik heb een ruggear RG170 met een t9 toetsenbord en android. De ns app installeerd hierop (gedownload van softonic) en werkt ook maar een bestemming invoeren daar blijkt dat de ns app t9 toetsenborden niet ondersteund. Wat er gebeurd is dat eerst het cijfer verschijnt en dan de eerste letter (dus een keer op de toets “2abc” drukken resulteert in “2a”. De a kan vervolgens veranderd worden in een b/c/A/B/C met de links en rechts toetsen, maar de 2 blijft en moet handmatig verwijderd worden, en het t9 toetsenbord gebruiken zoals bedoelt (door herhaaldelijk op de 2 te drukken) verandert niet alleen de maar voegt ook elke keer nog een extra 2 toe.

 

De web versie van de reisplanner op ns.nl is helemaal niet bruikbaar op mobiel.

 

Met groet,

Maarten ten Velden

icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 January 2024, 19:17

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Wallby en welkom bij de NS Community,

 

Ik ben niet helemaal thuis in deze wereld, maar is een t9 toetsenbord zo'n oude waarbij je 3 maal 2 moet klikken om letter C te krijgen?

Badge +3

Ik ben niet helemaal thuis in deze wereld, maar is een t9 toetsenbord zo'n oude waarbij je 3 maal 2 moet klikken om letter C te krijgen?

Min of meer ja, zoals vroeger een sms tikken (text on 9 keys), en dan zou je voor een B twee keer snel op 2 moeten tikken, en voor het getal 2 vier keer.

Dit werd ook veel gebruikt voor ‘makkelijk te onthouden’ telefoonnummers, zo is/was het nummer voor NS Zonetaxi 0900 6798294 (NSZTAXI).

Maar T9 is ‘voorspellend’ (gebaseerd op een woordenboek), dus als je 42556 tikt zou dat ‘hallo’ moeten opleveren.

Voor plaatsnamen zoals in een reisplanner gaat dat natuurlijk al gauw mis, dan gebruik je de bovenstaande methode waarbij je voor een S vier keer op 7 drukt. Waarom de planner daar dan een 7 bij zet, geen idee.

Leuk filmpje https://www.youtube.com/watch?v=6cbBSEbwLUI

Ik lees online dat je de telefoon ook via touch screen kan bedienen. Heb je de mogelijkheid om een touch screen toetsenbord te activeren? Mijn eerste smart phone had deze functie destijds waardoor ik het vermoeden heb dat je daarmee wel een bestemming kan invoeren. Echter lees ik ook dat het toestel zeer beperkt is in de apps en geen GMS ondersteund waardoor ik er echt geen antwoord op durf te geven of het wel mogelijk is.

Badge +3

Wellicht zal die specifieke reisplanner app niet van NS zijn, dus daarvoor zal je bij de ontwikkelaars (softonic?) moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge

Softtonic is trouwens een download-portaal. Eigenlijk zou ik willen afraden om deze site van Softtonic te gebruiken, en je programma's gewoon bij de maker te downloaden.

Reageer