NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Het heeft ook niet mijn voorkeur inderdaad. 

Ik mag als superuser nog steeds topics op beantwoord zetten. Ik begrijp dat de moderators niet in dienst zijn van inSided (wie wil Groningen verruilen voor Madrid?), maar zou iemand in ieder geval willen reageren?
Beetje groot voor op m'n laptopje, zie je me daar al mee zitten op schoot? 🤣

Maar zonder gekheid, ik ben er in ieder geval geen voorstander van dat we dit kunnen. Lijkt me een moderator-taak. Anders ga ik wel bij Webhelp solliciteren 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Dichtgegooide topics weer kunnen openen zou dan weer wel leuk zijn 🤣
Het is al een aantal keer voorgekomen, maar met als een malle op escape rammen icm de brakke NS WiFi tijdig voorkomen.
Maak het maar helemaal onmogelijk, ik vind ook niet dat moderators bijdragen mogen liken eigenlijk.
Ook de mogelijkheid om berichten uit het verleden aan te passen is een recht dat superusers hebben. iMark is hier fel tegen, maar er zijn superusers die er gebruik van maken. Volgens mij was Sivan daar ook niet van op de hoogte. Sowieso zijn de moderators volgens mij niet echt up-to-date wat betreft technisch mogelijkheden. Vandaag werd er nog een bericht van mij verwijderd terwijl ik vaker soortgelijke berichten geplaatst heb. Toen was het geen probleem. Maak tegenwoordig maar direct een back-up van een pagina voor het geval dat. Daarnaast worden diverse topics opgeslagen op het web en zijn gewoon terug te vinden. Ook googles cache is vaak de moeite waard.

Neem bijvoorbeeld het probleem met het laden van een langere privé conversatie. Na de update enige verbetering, maar in sommige gevallen nog steeds hopeloos traag. Probleem is gemakkelijk op te lossen. Gewoon net als bij topics 25 berichten per pagina. Niet dat ik nou zoveel pb berichten heb, maar toch. 💅
Ik heb het vorige week gedaan om het effect te zien.

Het liken is de grootste onzin, het lijkt wel een kleuterklas.

Wees dan nog volwassen genoeg als NS zijnde om een Don't Like knop aan te brengen.

En ja als het een ranglijst is, is het een wedstrijdje, dat wil NS toch juist.
De afgelopen jaren heb ik een hoop moderators zien komen en gaan. Zeker als relatief nieuwe moderators berichten gaan aanpassen kan het zijn dat er informatie 'verloren' gaat. Deze hebben vaak niet door dat er enige samenhang is, en dat is jammer. Het verwijderen van berichten en dan verwijzen naar de huisregels is niet de oplossing. Sencureren is niet gewenst en vrij gemakkelijk ongedaan te maken. Ik zal mijn documentatie wat betreft boa's een keer bundelen. Wat een enge ontwikkeling en wat heeft de overheid dat toch laten ontsporen. Nu zal Jouke denken... Ongepast deze opmerking!.Lees de huisregels maar eens! Ik weet dat een aantal personen wel weet waarover ik het heb en ook dat het niet om mij gaat.

Het loopt al wat langer niet lekker op dit forum. Waardevolle leden vertrekken. Nogmaals een tip aan Sivan. Bespreek het forum een keer en luister naar de forumleden. Eerst luisteren en dan anticiperen. Jullie zijn dol op scrummen, dus doe dat dan ook. Voor mij is het geen probleem om een bijeenkomst te organiseren, maar jij moet het een keer doen. 💋

Ik kwam hier ooit met een vraag. Verbaasde me over een ander onderwerp en benader al enige tijd het forum als een black box. De tijd vliegt voorbij..

Die 15 minuten voor iedereen lijken me een prima voorstel.

En dat zal het waarschijnlijk blijven. 💋

(Krijg zeker weer geen Sfeerkoning badge.....😉)
Een bijeenkomst hoeft niet, er is een feedback topic.

Je moet niet alles op een openbaar forum willen plaatsen. Een 'Diner' lijkt mij verstandiger. 😎🤔💋
Een hoop feedback lijkt helaas volledig genegeerd te worden en een aantal punten zijn lastig aan te halen hier zonder de wind van voren te krijgen. Er is eerder een bijeenkomst geweest bij NS, dat kan een hoop verhelderen.
Zo'n optie moet toch door een vinkje uit te zetten zijn voor de forum beheerder ??
Was het maar zo simpel. 🤓

Het met terugwerkende kracht publiceren van de forumleden die liken is niet netjes. Laten we het wel gezellig houden. 😉
Badge +3
Nou kan ik me voorstellen dat dat op termijn ook lastig wordt omdat je met het relatief grote verloop in personeel (studenten e.d.) op een gegeven moment weer een Nathan krijgt en de naam dan al vergeven is aan een oud account.
In het verleden is de eerste letter van de achternaam toen aan een oud account toegevoegd: https://community.ns.nl/members/laurar-ns-20001.
Toch jammer dat Nathan z'n suffix kwijt is, anders waren alle recente badges voor moderators 😎

https://community.ns.nl/badges

Overigens vraag ik me wel af wat de waarde van badges is, als van de laatste 10 er 6 naar een moderator zijn gegaan en 4 naar reguliere leden 🙂
Vermakelijk dit gehengel naar Badges en Gouden Naampjes.
Ach, die hele discussie is in 2015 al eens gevoerd over badges en likes, met ook toen voornamelijk de vraag of het niet juist zorgt voor het willen scoren van punten/hoge tellertjes/et cetera, in plaats van het plaatsen van inhoudelijk goede reacties. Een aantal weken later waren er badges en ik moet toegeven, het heeft lang mogen duren totdat dit circus begonnen is.

Iemand nog een stuk pizza? 😅
Ja, maar dat is wel even iets anders dan dat ik hengel naar badges of ranks. Het beheer geeft mij als gebruiker bepaalde rechten, dan gebruik ik die.

Jij liked ook je eigen reacties terwijl niet iedereen voorstander is van die mogelijkheid 🙂
https://community.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594/index12.html#post349705

Nou fijn, daar heb je het gejank dus al. Je klikt even scheef en zet je eigen reactie als beste antwoord. Kan een moderator dit resetten en die functie slopen? Zo nee, dan Stylebot ik hem zelf wel weg. Met mijn gepruts gaat dit nog vele keren gebeuren.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb hier meer dan drie jaar geleden als eens op gewezen. Het is goed dat het cosmetisch bij de tijd is gebracht, maar het had gepaard moeten gaan met het oplossen van issues als deze. Het is daarnaast toch ronduit idioot dat je geen privédiscussie kunt wissen als die zo groot is dat je niet meer met een iPad kunt communiceren. En als dat nou moeilijk was......

Het neemt niet weg dat er ook een aantal verbeteringen zijn.

NS had hier nooit een extern bedrijf voor moeten inhuren, en zeker niet een bedrijf als dit.
Ik wacht nog geduldig op mijn eventuele gouden naampje (super user) status.

Alle badges en ranks en alle stats daarvoor zouden daar zomaar aanleiding voor kunnen zijn :P


Wie vraagt wordt beloond @Robert B
Gefeliciteerd met je nieuwe status !
Rapporteren van reacties is stuk. Na invullen van reden en drukken op de blauwe knop valt de tekst op de knop weg en gebeurt er niks verders. Even geen uitgebreid screenshot van het hele venster, want dan gaat het getroll hier waarschijnlijk verder.

Helder, nog een forumbug voor op backlog dus.

Mja, we staan quitte, ik heb je naam verkeerd geschreven zie ik. Sorry!
Ik heb het zelf ook even geprobeerd en inderdaad, tekst in het blauwe vakje verdwijnt maar de rapportage komt wel bij ons aan. Ga ik onze collega's van Insided even blij mee maken 😉 (Sssst, niet tegen Erryt zeggen dat ik hiervoor zijn reactie heb gerapporteerd 😛 )
Laptop in dock, ik speel vals 🤐 Maar heb in het verleden inderdaad wegvallende elementen gezien op lage-resolutie schermen door de responsive onzin, maar in dit geval lijkt me niet dat dat de oorzaak is.

Reageer