Skip to main content
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?

• Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!
Hoi,

Er zijn de laatste tijd wat accounts verwijderd van mensen die actief waren op dit forum. De vervelende bijkomstigheid daarvan is dat ook alle priveberichten die gestuurd zijn verdwijnen uit het overzicht. Daar zit soms best informatie in die ik graag terug zou kunnen vinden, zoals contactgegevens. Zouden deze conversaties niet net als topics kunnen blijven bestaan in mijn berichtenbox, eventueel met als afzender 'Anonymous'. Of moet ik na ieder gesprek lokale backups gaan maken? Dat lijkt me nogal omslachtig.
Probleem lijkt opgelost. 😍
Gisteren ook last vangehad, browsergeschiedenis gewist en cookie instellingen ekeken, binnen 5 minuten was ik er gelukkig van verlost, al die cookies 😉.

Is inSided weer met de layout aan het rommelen? Ik ben gek op compact mode, maar dit wordt wel ergcompact zo.

Het heeft ook niet mijn voorkeur inderdaad. 

Waar zijn mijn favorieten gebleven ?

En wat is de waarde van meest gewaardeerde forumleden ?
Waar zijn mijn favorieten gebleven ?

Als je rechts bovenin op je eigen profielfoto drukt (in jouw geval de M) dan krijg je een pop-up menu met daarin de mogelijkheid je favorieten te bekijken.

En wat is de waarde van meest gewaardeerde forumleden ?

Ik denk een extra'tje voor wat motivatie 🙂
Helemaal eens met JBa 😀

Ook het aantal smileys vind ik wel wat overdreven, maar goed.

Helemaal eens met JBa 😀

Ook het aantal smileys vind ik wel wat overdreven, maar goed.
Je kunt je nu helemaal uitleven met smileys als je enige frustratie bemerkt 😉 Aan het eind van de smileys zijn je frustraties meteen weg :D

🐙 zeker
https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/inloggen-met-firefox-en-trackerblocks-lukt-niet-meer-na-de-update-ik-stop-er-mee-tot-het-is-opgelost-48127

Dat je nu kunt zien wie je reactie liked is wel geinig, maar ik vind het behoorlijk vervelend dat dat ook met terugwerkende kracht zichtbaar is geworden. Al is het maar door de vele misclicks waarna je dat leuk vinden niet ongedaan kunt maken.
Mensen mensen! Laten we een klein beetje positief zijn over de veranderingen op dit forum.

Het forum is nu gewoon heel erg vooruit gegaan en daar moeten wij ons op concentreren.

Dat we nu zoveel keus hebben uit vele smileys en dat we nu alles kunnen liken en ook kunnen zien welke personen er hebben geliked is toch juist alleen maar handig lijkt mij?
Een paar uur later werkt de website sneller. Ik vind het nog niet erg handig werken maar dat zal ongetwijfeld onwennigheid zijn. De vormgeving van de site is wel wat verbeterd. Ik vind handig dat vet, cursief en onderstreept nu eenvoudig zijn te verwerken, net als aandachtbolletjes.
Unicode emoji’s (die dingen van telefoons e.d.) worden nu vertaalt naar passende smilies. Dat is an sich leuk, maar de wat modernere smilies werken niet. In plaats van gewoon het origineel tonen geeft de software het direct op en maakt er ???? van.
Ik zal wel iets geschreven hebben dat veel geliked is, en dat is mooi natuurlijk, maar ik kwam op een flink aantal en het kan haast niet van een week zijn.
201804 21 12:15 absolutetijden

Graag absolute tijden zoals ''2 oktober 2016, 06:07'' erbij, niet alleen maar relatieve tijden zoals ''8 uur geleden''. Zie verder https://forum.ns.nl/off-topic-32/handleiding-forum-door-een-forumlid-15595/index2.html#post319963 e.v.
Heb net alle Chrome browsedata verwijderd en nu kan ik wel inloggen, ook met AdBlock ingeschakeld.

Sorry voor de overlast, zal voortaan eerst zelf wat meer onderzoek doen 🙂
Ik zie een recente topic waar ik niet op kan reageren 🤔Deze in dit geval.

Bij deze weer eentje.. dit topic

Ik kan op geen enkel topic in de subforums Abonnementen en NS Flex reageren. Lijkt een fout in de instellingen van het forum bij het toekennen van rechten aan verschillende gebruikersgroepen.
Als het goed is kunnen jullie nu weer reageren in het subforum Abonnementen. Datzelfde geldt voor NS Flex.
Ik heb nog een verbetervoorstel voor het forum. Ik vind het vreemd dat mensen hun eigen bijdragen kunnen liken. Ik wil voorstellen om dat onmogelijk te maken. Het gebeurt wel eens per ongeluk maar wanneer het vaker gebeurt ziet het er nogal potsierlijk uit wanneer iemand zijn of haar eigen bijdragen zit te liken.🤔
Bij de eerste reactie van de topic starter kan je het sterretje inschrijven aanklikken. Zodoende voeg je deze dan toe aan favorieten zonder dat je een reactie hoeft achter te laten.

Dan zou ik de (nogal letterlijke) tekst Inschrijven vervangen door Abonneren (subscribe) zoals het voorheen ook was en op andere forums ook gebruikt wordt. Of zet er gewoon Favoriet neer.
Test. Doet het zo te zien wel in Chrome in een incognitovenster.

Nog steeds niet ideaal, nu ipv een 2e browser een extra Chrome venster open alleen voor het forum.
Ach het kost een beetje tijd en een heleboel likes om te geven aan anderen maar dan zakt deze persoon zo weg uit dit lijstje

Wat sta jij opeens hoog Momo 😉 😃 😃
Ja het is inderdaad meer een kleuterklas, oooh dan was ik net dus een kleuter die even een paar vaste forummers omhoog geliked heb 😃 : D 😃

Maar ook dat geeft aan dat die likes gewoon helemaal geen zin hebben.
Wat sta jij opeens hoog Momo 😉 😃 :D

Hoe zou dan nou komen? 😉 Jij bent niet meer in te halen zo 😂
Ik zie inderdaad veel liever mijn reacties/antwoorden als 'beste' (opgelost) gemarkeerd dan dat iemand mijn reacties gaat liken. Okee, als iemand het nuttig vindt (bijvoorbeeld door aanvullende info op een al beantwoorde vraag, of een goede bijdrage in een lang topic) is dat prima natuurlijk ;)

Die 10% score vind ik voor mijzelf als 'Snelle Jelle' redelijk belangrijk.. of in ieder geval een goede balans. Als dat percentage veel lager wordt is dat voor mij een teken dat ik te veel post/reageer 😛

Reageer