NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Heb het aangepast Michiel.
Als ik op een link in een topic/reactie klik opent die sinds vandaag in hetzelfde tabblad. Vind ik erg onhandig 😫
Hey, als ik dat doe opent de link in een ander tabblad. Ik werk met Chrome.
Reputatie 6
Badge +2
201805 4 13:33
Wat doet https://forum.ns.nl/search/activity/sincelastvisit precies? Er staan topics op waarvan ik de laatste reactie al heb gezien en waarbij ook niet in de tussentijd een reactie als beste antwoord is aangemerkt.
@Miriam_NS, nog een bericht dat niet door het spamfilter (?) komt:

Badge +3
Ik ook, zal straks op een andere PC eens kijken, en anders maar aanwennen om voortaan dan maar Ctrl+klik te doen 😉 wat ook vrij onhandig is op een laptop met een touchpad.
Ik ga het aanpassen!
Badge +3
Update: Op mijn thuis-PC zelfde 'probleem', dus even wat zoekwerk gedaan.

In tegenstelling tot IE en Firefox heeft Chrome geen instelling om links altijd in een nieuw tabblad te openen (en op de meeste websites wil ik dat ook helemaal niet!). Bij zoekmachines kan je meestal wel aangeven dat links/zoekresultaten in een nieuwe tab openen. Hier in de Community zie ik die instelling niet.

Er zijn wel extensies/plugins die dit kunnen bewerkstelligen, maar het kan ook op andere manieren. Dus voor de meelezers die ook Chrome gebruiken:
  • Ctrl+muisklik voor nieuw tabblad (Shift+klik voor nieuw venster)
  • Ctrl+Shift+muisklik voor nieuw tabblad en daar meteen naartoe gaan
  • Rechter muisklik en "Open link in nieuw tabblad (of venster)"
En de topper:
  • Klik op je scrollwieltje!
Het is dus niet zo'n probleem, maar liever zie ik het oude principe terug. Handiger als je geen muis maar een touchpad gebruikt (laptop).
Reputatie 7
Badge +3
Dus hoe meer ze prutsen hoe beter het voor jou is? 😂
@Miriam-NS, en weer eentje, nu met een linkje naar een kidskaartje.

Ja, al onze aanpassingen en updates worden getest. NS maar ook Insided (de beheerders van de Community) zijn ook maar mensen.

Dat laatste was ik even vergeten. 🤓

Op het forum zijn weer wat nieuwe moderators actief. Tijd voor een upgrade ... update van dit topic https://community.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496#post328325
Als we in deze branche niks zouden verprutsen, dan had ik niks te doen idd 🙂
Goed punt, Pink Panther!

We zijn er alle drie mee bezig. Stay tuned! ☺️
Een bericht achteraf aanpassen gaat ongelooflijk traag. Bijna net zo moeizaam als het plaatsen van pb. 😴
Badge +3
Het probleem met de links is opgelost, ze openen dus weer in een nieuw tabblad ☺️

Edit: Nee, toch niet! De links in dit topic bijvoorbeeld, zoals die in bovenstaande reactie van @Pink Panther 😥
Even crosspost naar dit topic, dit gedrag valt me toch op: https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index1.html#post334494
Klopt Robert, ik zie het nu ook. Bij mij openen links in andere topics wel in een nieuw tabblad, maar bij deze niet. Ik ga er even achteraan.

Hm, het is dus drie maanden geleden dat ik heb aangegeven dat de toegankelijkheid op dit forum voor schermlezers dus gewoon kwalitatief ontzettend slecht is. Is er al een inhoudelijke update? Of gaat dit dezelfde kant op als ns.nl/geleidelijnen?

Badge +3
Ik merk dat het verschil zit in externe links (die openen in nieuw tabje) en links naar pagina's binnen ns.nl (die openen in huidige tab).

Niet ongebruikelijk, want Wikipedia e.d. doen dat ook, maar ik vind het dus onhandig.
En de tellertjes werken wederom niet goed.....


🙄
Het 1-tje bij nieuwe priveberichten reset sinds een aantal dagen niet meer. Erg lastig!

@Robert B: omdat we te maken hebben met vaste templates, kan die nummering niet worden toegevoegd. Ik verwacht niet echt problemen, maar snap dat je het fijner had gevonden als het was behouden.

@Michiel.: wij verwijderen niet zomaar een topic of reactie, zoals je ook in de huisregels kunt lezen. Zeker nu met het nieuwe forum en de nieuwe huisregels gaan we daar nog transparanter in zijn.
1 reactie maar vast ook 1500 DM's verzonden 🤣
Badge +3
Ja, bij mij blijven priveberichten ook als ongelezen staan (het 1'tje), in ieder geval sinds gisteren.

Reageer