NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Daarom, luister naar de vaste forummers NS.

En ruim gelijk die badges van de startpagina, die badges die er staan zijn maanden geleden uitgereikt.
Reputatie 7
Badge +3
Wat sta jij opeens hoog Momo 😉 😃 :D

Hoe zou dan nou komen? 😉 Jij bent niet meer in te halen zo 😂
Badge +3
Ja het is inderdaad meer een kleuterklas, oooh dan was ik net dus een kleuter die even een paar vaste forummers omhoog geliked heb 😃 : D :D
Oh, ik vroeg me al af waarom ik vandaag ineens twee keer zoveel likes heb als gisteren. Nou bedankt dan maar, krijg jij er ook eentje van mij 😛
Tja sommige individuen hier kunnen het slecht hebben als ze niet in het lijstje voorkomen, zo heeft dat individu zich nu maar via eigen likes naar plek 1 geklikt, zie afbeelding.

En ik was het niet die op mijzelf geklikt heb 😉 wie het wel is kun je hieronder zien. Stond 5 minuten geleden nog met 20 likes op deze lijst. Zo en zo hoef ik zelf niet op zo'n lijstje zichtbaar te zijn, is voor mij geen doel om boven in te staat.

Reden genoeg om deze lijst zo snel mogelijk te verwijderen van deze site.

Badge +3
Ik zie inderdaad veel liever mijn reacties/antwoorden als 'beste' (opgelost) gemarkeerd dan dat iemand mijn reacties gaat liken. Okee, als iemand het nuttig vindt (bijvoorbeeld door aanvullende info op een al beantwoorde vraag, of een goede bijdrage in een lang topic) is dat prima natuurlijk ;)


Die 10% score vind ik voor mijzelf als 'Snelle Jelle' redelijk belangrijk.. of in ieder geval een goede balans. Als dat percentage veel lager wordt is dat voor mij een teken dat ik te veel post/reageer 😛
Badge +3
Verbeterpuntje voor het forum (als dat kan):

Je kon voorheen allerlei opties instellen over wanneer je een e-mail kreeg.

Dus als iemand gereageerd had op een topic van jezelf of dat je volgt (favoriet/subscribed/ingeschreven, nou ja dat sterretje dus) met uitzondering van Privéberichten, waar je altijd een e-mail van krijgt.

Tot zover geen probleem, want zoveel privéberichten krijg ik niet en die gaan in de mail toch in een aparte map via een filter-regeltje dat ik ingesteld heb.

Maar nu krijg ik ook al e-mails als iemand mijn naam noemt, dus @Robert B tikt.


Dat mag van mij uit (mails over privéberichten ook, ook al zie ik daar het nut nog wel van in) maar ik zie nergens die opties meer bij Instellingen, dus krijgen nieuwe leden over elke willekeurige interactie een e-mail tegenwoordig (zoals in het 'oude' forum, als je dat niet zelf uit zette)?

Gebruikerstitel (op de goede weg, intercity, reisleider, koploper etc. dat voor mij nu wel super user zal heten) en Reputatie (totaal aantal likes, voorheen de gevulde hartjes maar nu een blauw balkje onder je naam) is ook overbodig en voegt weinig toe, want wat het betekent weet 99% van de gebruikers niet.
Reputatie 7
Badge +3
Ik krijg nu sinds een paar dagen niet eens meer mails dat ik een privebericht heb, niet dat ik het mis maar viel me op.

En kreeg ik eerst vanmiddag een bericht dat ik een nieuwe rank had "Reisleider" alleen die had ik al jaar gezien eenzelfde bericht van een jaar geleden. Vervolgens tot 2 maal toe een bericht dat ik weer een nieuwe rank had, nu "Koploper".
Afgezien van het feit dat die ranks nogal nietszeggend zijn is 1 keer bericht ervan sturen wel genoeg.

Maar ik kan nu eindelijk gewoon in Chome berichten posten na nogmaals cookies te hebben verwijderd en daarna alleen noodzakelijke cookies te accepteren.
En we hebben weer een eigen like te pakken 😃 echt geweldig systeem

Tja sommige individuen hier kunnen het slecht hebben als ze niet in het lijstje voorkomen, zo heeft dat individu zich nu maar via eigen likes naar plek 1 geklikt

Vond het wel een leuk grapje, nadat sommige onwaarschijnlijk snel gestegen waren.
Verder denk ik, JBa, met jou gewaarderde kennis en capaciteiten zou ik me om zo'n geintje niet zo druk maken, zeker niet als je er zelf toch geen waarde aan hecht.
Die likes gaan echt nergens over.
Over 370 berichten in nog geen 30 dagen kan je ook wat vinden, maar doe ik ook niet. Moet je echt zelf weten.
Zullen we weer lief zijn voor elkaar ?

Tja sommige individuen hier kunnen het slecht hebben als ze niet in het lijstje voorkomen, zo heeft dat individu zich nu maar via eigen likes naar plek 1 geklikt
Vond het wel een leuk grapje, nadat sommige onwaarschijnlijk snel gestegen waren.
Verder denk ik, JBa, met jou gewaarderde kennis en capaciteiten zou ik me om zo'n geintje niet zo druk maken, zeker niet als je er zelf toch geen waarde aan hecht.
Die likes gaan echt nergens over.
Over 370 berichten in nog geen 30 dagen kan je ook wat vinden, maar doe ik ook niet. Moet je echt zelf weten.
Zullen we weer lief zijn voor elkaar ?


Maar klant_peter, ik hoef niet in dat lijstje te staan hoor ik ben hier alleen actief om een inzicht te geven vanaf de operationele kant. Maar mijn likes zijn wel echt en geen likes van mezelf.

Maar jij daarentegen haalt er blijkbaar eigenwaarde uit.

En dan ga je nu beginnen over het aantal berichten ?? Enige wat dat aangeeft is dat ik actief heb deelgenomen de afgelopen tijd meer zegt dat niet.
Badge
Het likes-gedoe is totaal overtrokken en voegt geen fluit toe aan discussies. Een top 5-lijstje van meest geliketen, en zeker de mogelijkheid om eigen posts te liken, is al helemaal van de zotte. Komaan, het is hier Facebook niet.

En inmiddels is het op de mobiel (nog steeds F-SAFE Browser, Android 7.0) zelfs niet eens meer mogelijk om in te loggen...
Zo krijg je mij wel lekker snel van het forum af, hoor. Héél snel wegwezen met alle nutteloze toeters en bellen, en de focus terug naar waar die hoort te liggen: de inhoud en het basale functioneren van het forum. Als de toegankelijkheid en inhoudelijkheid naar de knoppen gaan en we er een duimpjescircus voor terugkrijgen dat zo lek als een mandje is, heb ik er geen trek meer in.
Snap niets meer van die duimpjes, het veranderd nog sneller dan het weer.
Nu staat JBa weer bovenaan (en terecht overigens).
https://forum.ns.nl/off-topic-32/speel-mee-voor-ranks-en-badges-op-het-ns-serviceforum-21666/index1.html

Geef ze brood en spelen....... ... .. .
Ruim 20 likes er bij in iets van 2 uur tijd lijkt me inderdaad erg overdreven en daarbij was ik het niet die mezelf likes geeft.

Maar haal dat er echt z.s.m. vanaf we kunnen het gewoon niet serieus nemen.

Zo'n optie moet toch door een vinkje uit te zetten zijn voor de forum beheerder ??
Het liken en de ranks/badges zijn er al 2 jaar.

Het heeft nooit wat toegevoegd en NS gaat het een prominente plaats geven 🤓
Zo'n optie moet toch door een vinkje uit te zetten zijn voor de forum beheerder ??
Was het maar zo simpel. 🤓

Het met terugwerkende kracht publiceren van de forumleden die liken is niet netjes. Laten we het wel gezellig houden. 😉
Ruim 20 likes er bij in iets van 2 uur tijd lijkt me inderdaad erg overdreven

Bij ruim 370 berichten binnen 30 dagen zou ik trots zijn op deze duimpjes score.
Sfeerkoning lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe die status te bereiken is? 💋
Alles valt te regelen, geef maar een gil 😃
De vlag kan uit, het eerste forumlid met 60 likes of meer is een feit !
Gefeliciteerd JBa !
Badge +3
Sfeerkoning lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe die status te bereiken is? 💋
Dan moet je @Thom heten, want hij is volgens mij de enige met die badge/ranking 😃

Sfeerkoning lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe die status te bereiken is? 💋Dan moet je @Thom heten, want hij is volgens mij de enige met die badge :D

Nee joh! 💓
https://forum.ns.nl/members/jeroenwilms-25035
Badge +3
Nee joh! 💓


https://forum.ns.nl/members/jeroenwilms-25035

Krijg nou tietûh... da's knap! :P
Hoe zou het met @jeroenwilms zijn?
Reputatie 7
Badge +4
De vlag kan uit, het eerste forumlid met 60 likes of meer is een feit !
Gefeliciteerd JBa !

We lezen natuurlijk ook tussen de regels door. 😇

Of uw stelling klopt, laten we maar in het midden.
Badge +3
Nog een paar dingetjes..

Ik probeerde een (nog verse) reactie te bewerken maar de knop Opslaan ontbreekt, wat ik ook probeer.


En bij de sorteervolgorde van zoekopdrachten, Relevance? 🤔

Reageer