NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Ik kan me indenken dat je hierover niet tevreden bent. Wat Stijn al aangeeft, kunnen wij dit proces niet versnellen. Hopelijk zie je snel een verbetering.

Dan is mijn vraag nog niet beantwoord: waarom kan ik geen inhoudelijke terugkoppeling over krijgen?  

 

  

Zojuist weer eens geprobeerd om een topic aan te maken, zonder succes. Een topic aanmaken is toch wel een basishandeling op een forum, dus er gaat echt iets mis bij de ontwikkelaar (en bij NS, aangezien dit kennelijk wordt geaccepteerd). Na meer dan een maand vind ik het eigenlijk wel fatsoenlijk als ik een inhoudelijk antwoord krijg. Als dit hier niet kan, houdt niks een opperhoofdmoderator tegen om een PB te sturen.


Het probleem is dat dit forum veel content en scripts van derden gebruikt. Waarin ook trackers en andere mogelijkheden zitten “verstopt” om te volgen wat jij precies uitvoert op ns.nl. Daarnaast is de kans aanwezig dat NS en/of hun partners jouw data verkoopt.

Veel browsers van nu gaan, gelukkig dit soort zeer onwenselijke tracking standaard tegen. Als resultaat onderdelen van een website niet meer werkt. Oplossing: NS moet stoppen met dit soort praktijken en de site in eigen beheer houden. De site hoort enkel te verbinden met ‘ns.nl’ en niet nog eens minimaal 10 andere domeinen (NS deelt jouw data ook met Google).

Qua privacy totaal onacceptabel wat NS doet. Hiermee voldoen ze overigens ook niet aan de AVG.

Heb hierover weleens vragen voorbij zien komen, nooit een inhoudelijk antwoord van NS hierover gezien. Maar dat laatste is vrij standaard.

  

Zojuist weer eens geprobeerd om een topic aan te maken, zonder succes. Een topic aanmaken is toch wel een basishandeling op een forum, dus er gaat echt iets mis bij de ontwikkelaar (en bij NS, aangezien dit kennelijk wordt geaccepteerd). Na meer dan een maand vind ik het eigenlijk wel fatsoenlijk als ik een inhoudelijk antwoord krijg. Als dit hier niet kan, houdt niks een opperhoofdmoderator tegen om een PB te sturen.


Het probleem is dat dit forum veel content en scripts van derden gebruikt. Waarin ook trackers en andere mogelijkheden zitten “verstopt” om te volgen wat jij precies uitvoert op ns.nl. Daarnaast is de kans aanwezig dat NS en/of hun partners jouw data verkoopt.

Veel browsers van nu gaan, gelukkig dit soort zeer onwenselijke tracking standaard tegen. Als resultaat onderdelen van een website niet meer werkt. Oplossing: NS moet stoppen met dit soort praktijken en de site in eigen beheer houden. De site hoort enkel te verbinden met ‘ns.nl’ en niet nog eens minimaal 10 andere domeinen (NS deelt jouw data ook met Google).

Qua privacy totaal onacceptabel wat NS doet. Hiermee voldoen ze overigens ook niet aan de AVG.

Heb hierover weleens vragen voorbij zien komen, nooit een inhoudelijk antwoord van NS hierover gezien. Maar dat laatste is vrij standaard.

Ik heb in een eerder stadium de vraag over de trackers al eens beantwoord, dvrs. De vraag is echter of het antwoord wat ik heb gegeven voor jou voldoende was. NS gaat de community niet volledig in eigen beheer nemen. Daarvoor ontberen we de servers en de nodige kennis. Bovendien, waarom het ei opnieuw uitvinden als iemand anders dit al heeft gedaan. Voor wat betreft de trackers van o.a. Google, even zoeken op deze community kan je een antwoord opleveren, zoals ik al aangaf. Ik snap dat je graag kritisch bent op ons, en dat mag ook, maar zorg dan wel dat je de feiten op orde hebt. 

Zo te zien is het al twee maanden geleden dat ik heb aangegeven dat het aanmaken van een topic niet lukt in combinatie met een schermlezer. Is het al bekend wanneer de eerstvolgende update wordt doorgevoerd? Het lijkt mij dat NS de ontwikkelaar betaalt voor dit platform, dus ook hier eisen aan kan stellen…

Op dit moment wordt er niets aan veranderd. Misschien bij een volgende update, maar wanneer de volgende update is, is nog niet bekend. 

Wat bedoel je, 'misschien' wordt er iets aan veranderd? En waarom is er nog niks over bekend ?Er is toch wel een relatiebeheerder/contractmanager/contactpersoon die hier iets zinnigs over kan zeggen na twee maanden?

En ik ga niet dood van het niet kunnen posten van topics hier, maar het gaat om het principe dat dergelijke sites toegankelijk moeten zijn. De gemiddelde hobbyclub gebruikt een platform als PHPB dat prima toegankelijk is. Snap niet waarom het dan bij NS zo moeilijk moet.


 

Ik snap dat dit belangrijk voor je is, VIRM, maar helaas kunnen we niets anders aangeven. Het is bij ons niet bekend wanneer de platformbeheerder een volgende update zal uitvoeren, noch is het onduidelijk of de volgende update een oplossing biedt voor jouw probleem.

Ik snap dat dit belangrijk voor je is, VIRM, maar helaas kunnen we niets anders aangeven. Het is bij ons niet bekend wanneer de platformbeheerder een volgende update zal uitvoeren, noch is het onduidelijk of de volgende update een oplossing biedt voor jouw probleem.

Volgens mij suggereert VIRM dat jullie, omdat jullie het zelf niet weten, even contact opnemen met de ontwikkelaar of diegene die bij de NS hier over gaat. Als is het maar om even te checken dat dit punt wel gemeld is.

Dat hebben we al lang gedaan, dat is ook hoe we erachter zijn gekomen dát het een bekend probleem is. Zij kunnen ons echter geen specifieke data geven van een volgende update, noch kunnen ze aangeven of dit probleem in de volgende update opgelost zal worden.

Waarom kunnen ze dit niet aangeven? NS betaalt ze er toch voor?
 

Wij doen wat we kunnen om het probleem aan het licht te brengen. Het is uiteindelijk aan de developer om te bekijken of en wanneer dit eventueel te verhelpen is. Als ze hier meer bezig gaan zullen we het ongetwijfeld horen. De bal ligt op dit moment bij hen.

Hm, het is dus drie maanden geleden dat ik heb aangegeven dat de toegankelijkheid op dit forum voor schermlezers dus gewoon kwalitatief ontzettend slecht is. Is er al een inhoudelijke update? Of gaat dit dezelfde kant op als ns.nl/geleidelijnen?

Tja, waarom lukt dit niet na drie maanden jongens?
 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zijn sinds gisteren de smiley's opeens zo absurd groot?

:slight_smile::frowning2:

edit: Nou lijkt het weer opgelost. Ik niet snap doen.

Waarom zijn sinds gisteren de smiley's opeens zo absurd groot?

:slight_smile::frowning2:

Smileys zijn bijgewerkt na de laatste update. De problemen met accounts die alleen maar SPAM noteerden kwam hoogstwaarschijnlijk door de smileys. Insided heeft deze nu toegevoegd aan hun eigen interface waardoor het nu wel werkt en geen SPAM meer veroorzaakt. 

Is inSided weer met de layout aan het rommelen? Ik ben gek op compact mode, maar dit wordt wel ergcompact zo.

Huh?! Kan je eens een screenshot sturen Henk_NL? Bij mij is er niks anders…. al zou ik dan wellicht eerst mijn cache etc eens kunnen verwijderen...

Lettertype of formaat is vorige week veranderd op  de community, het viel mij vorige week ook op dat er opeens iets anders was aan de teksten.

@Jeroen  Ja, dat is inderdaad sinds 9 april meen ik aangepast

Reputatie 7
Badge +1

Hierbij even een before en after foto.

Oude layout

 

Nieuwe layout

Ik zie trouwens ook dat naast de lettertype wijziging er sinds kort ook opeens spaties komen met verschillende grootte.

Het font is vorige week inderdaad al aangepast, inclusief wat andere kleine wijzigingen. Vandaag is de layout ook aangepast, zoals duidelijk te zien bij loklok.

Het font is vorige week inderdaad al aangepast, inclusief wat andere kleine wijzigingen. Vandaag is de layout ook aangepast, zoals duidelijk te zien bij loklok.

Persoonlijke mening: Ik vind het er niet mooier/duidelijker op geworden

Het heeft ook niet mijn voorkeur inderdaad. 

Badge +3

:tired_face: doe maar snel terug naar hoe het was.

Zie bij sommige topics ook nog het aantal views staan, bij verreweg de meeste niet meer.

Reageer