Vanaf vandaag is het mogelijk in te loggen met Mijn NS! | NS Community
Sticky

Vanaf vandaag is het mogelijk in te loggen met Mijn NS!

  • 26 November 2018
  • 8 reacties
  • 4011 Bekeken

We krijgen zo nu en dan de vraag waarom je met een Mijn NS account toch nog een account voor de Community nodig hebt. Ook wij vinden het eigenlijk heel logisch dat als je een Mijn NS account hebt, je automatisch ook toegang hebt tot de Community. Daarom is het vanaf vandaag mogelijk om met je Mijn NS in te loggen op de Community. En ben je eenmaal ingelogd op een van de kanalen, dan hoef je je niet meer aan te melden bij het andere kanaal.

Inloggen vanaf 28 november
  • Met een Mijn NS account (bestaand of door een nieuw account aan te maken)
  • Met een Facebook account
  • Met een nieuw account

Je kunt vanaf nu heel gemakkelijk Mijn NS aan de Community koppelen, zodat je voor beiden maar 1 account nodig hebt. Ook als je nog geen Mijn NS account hebt, kan dat nu eenvoudig via de inlogknop op de Community. Heb je al een account op de Community en wil je dat koppelen aan Mijn NS? Zorg dan dat je e-mailadres op de Community overeenkomt met dat op Mijn NS. Is dat niet het geval, vraag dan een van de moderators dit aan te passen voor je. Let er wel op dat je Mijn NS account geactiveerd is.

Verder hoef je je geen zorgen te maken dat wij inzicht hebben in je gegevens op Mijn NS. Het gaat alleen om de inlog. We ontvangen dus geen informatie van je Mijn NS account, behalve je mailadres.

Hieronder heb ik de mogelijke situaties uitgetekend voor jullie.

Klik op de afbeelding om te vergroten

Klik op de afbeelding om te vergroten


Heb je vragen, of valt je iets op? Ik hoor graag van je!

8 reacties

Badge +3

Oud topic maar de flowcharts van Sivan zijn redelijk duidelijk.

Je kunt in ieder geval inloggen zonder Mijn NS en krijgt dan gewoon de optie om een profiel aan te maken

Ditzelfde krijg je als je vanuit een Facebook account wilt inloggen (er wordt dus niets meer ‘gekoppeld’ en dat is natuurlijk fijn).

Heb je al wel Mijn NS, dan kan je natuurlijk ook een gebruikers/nickname kiezen die weergegeven wordt bij je reacties of eigen topics. Notificaties (en priveberichten en zo) gaan naar het al bekende e-mailadres.

Heb zelf geen zakelijke account, maar veel meer dan het invullen en bevestigen van een e-mailadres (welkomstmail/activatiemail) zal het niet duren om je aan te melden.

Altijd handig, betere integratie met huidige online NS diensten.
Als je je aanmeldt met een Mijn NS-account, krijg je dan ook de keuze om zelf een nickname te kiezen voor op het forum?
Reputatie 7
Badge +3
Dat wordt inderdaad niet duidelijk in het stroomschema. Voor gebruikers die wel een account hebben op de community maar niet bij MijnNS is er de stap dat je een username moet opgeven. Die stap ontbreekt bij de andere mogelijkheden.

Ik ga niet automatisch accounts samenvoegen als ik geen controle heb over welke username gebruikt wordt in de community.
Reputatie 7
Badge +3
Zo te zien wordt wanneer je accounts worden samengevoegd (dus wanneer je zowel een MijnNS als een Community account hebt met hetzelfde emailadres) gewoon je bestaande username gebruikt.

Misschien kan er dan beter worden vermeld:
"je keert automatisch terug op de community en bent ingelogd met je bestaande username"
Dat is zeker goed nieuws, ik ben gelijk met mijn NS account ingelogd.
Ook fijn dat moderatoren dan niet meer om allerlei persoonsgegevens hoeven te vragen nu de koppeling gelegd is.
Wij moeten nog wel om gegevens vragen, maar jou kennen we zo langzamerhand wel. 😉

Ik reis met een NS business card en heb daar dus een NS Zakelijk account voor. Helaas is dat nog niet gekoppeld, en heb ik dus alsnog een los account voor de community moeten aanmaken. Lijkt me ook wel een kans voor integratie gezien de grote hoeveelheid zakelijke reizigers?

Reageer