Voorstel: zelf bepalen of overstap haalbaar is

  • 24 May 2024
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

Momenteel geeft de NS app aan wanneer een overstap van een bepaalde route niet meer mogelijk is, door bijvoorbeeld vertraging.

Vaak genoeg is deze overstap dan alsnog te halen, maar werkt de app niet meer lekker mee, doordat deze denkt dat de route niet meer mogelijk is.

Kan het niet aangepast worden dat je hier als gebruiker ergens kan aangeven of de overstap mogelijk was of niet? Lijkt mij veel beter dan hoe het nu werkt.


5 reacties

Reputatie 5

Kan het niet aangepast worden dat je hier als gebruiker ergens kan aangeven of de overstap mogelijk was of niet? Lijkt mij veel beter dan hoe het nu werkt.

Geen zeer krappe overstap is hetzelfde. Als het om "seconden" of " één minuutje" gaat kan je het de ene keer wel halen, de andere keer niet.

Verder ligt het er natuurlijk aan of je als een tiener rent over het perron, of eerst je rollator nog moet uitklappen, en alle type reizigers er tussen in.

Achteraf je overstap hier (?) vermelden heeft dus geen enkel nut, dat wekt verwachtingen of teleurstellingen.

Super dat je een onmogelijke overstap nog haalt, maar dat is geen zekerheid voor een ander.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn normen voor overstappen. Wat jij haalbaar vindt, is voor een ander misschien niet haalbaar. Wat voegt het toe om de app aan te passen aan overstappen die voor een individuele reiziger wel haalbaar bleken?

Je kunt zelf jouw reis in tweeën opdelen en zo jouw eigen reis plannen.

 

Hallo WouterSiezen en welkom bij de NS Community,

 

Je mag het altijd aan ons melden, maar wat Ret.tep zegt klopt wel. Het is natuurlijk per persoon verschillend of de overstap is te behalen of niet. Onze planner zou nooit tijdens de reis een overstap niet aangeven als deze voor iedereen te halen is.

Reputatie 7
Badge +2

Sowieso geeft de reisplanner bij mijn weten in geval van vertraging ook nog de oorspronkelijke reis weer met een label “Reis niet meer mogelijk”. Je kunt dus altijd nog zien waar je oorspronkelijke aansluiting zou vertrekken en hoe laat, op basis daarvan zou je zelf je keuze kunnen maken.

Alternatief werken de actuele vertrektijden in de app voor dat doeleinde ook goed. Zo doe ik 't zelf in elk geval altijd als ik ergens een niet-officiële overstap wil halen: het is een kwestie van het station kennen, hangt af van de afstand naar het andere perron en vaak ook waar je precies uit stapt. En tot slot natuurlijk van of je snel kunt uitstappen. Dus een algemeen algoritme kan je daar eigenlijk niet op loslaten.

Badge +3

Dat een (te) krappe overstap die je toch/alsnog wel haalt de hele route (opgeslagen reis in de planner/app) bestempelt als ‘niet mogelijk’ klopt inderdaad.

Dan zul je gewoon een nieuwe (deel)route moeten plannen, er is geen optie om aan te geven ‘die krappe overstap haal ik wel’ of ‘ik heb hem alsnog gehaald en hoe nu verder’…

Edit: eigenlijk wat @Daniel hierboven zegt..

Overigens haalde ik (en iedereen) vroeger wel een overstap Eindhoven - Utrecht (aankomst op spoor 5/7) naar spoor 11 (de IC Woerden/Leiden) die nooit in de planner stond, omdat je vaak gewoon een paar minuten eerder dan gepland op Utrecht aankwam (met de toen nieuwe fly-under).

Vroeger aankomen dan gepland (en dus meer overstapmogelijkheden) houdt de planner uiteraard geen rekening mee, was het maar waar… 😄

Reageer