beantwoord

1e klas zitten met een geldig ticket

• 15 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 272 Bekeken

Deze week ga ik naar Londen met de trein, heb één ticket van de Eurostar - overstappen in Rotterdam en Brussel - met vertrek van ieder Nederlands station. Mag ik dan van Groningen tot Rotterdam 1e klas zitten?
icon

Beste antwoord door Brian NS 15 augustus 2016, 17:49

Beste besouw,

Het is mogelijk om die combinatie te gebruiken. Het wordt gezien als geldig NS vervoerbewijs en is geen actiekaart.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Op grond waarvan veronderstelt u dat het mag? Als u een eersteklaskaartje Groningen-Londen heeft, is het geen probleem.Wat voor kaartje heeft u precies?
O ja, dat vergat ik erbij te zeggen. Ik kreeg een mail met de boodschap: "We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement reist en hopen dat u dit met veel plezier doet. We willen u als trouwe klant èn als deelnemer aan NS Extra graag bedanken met een cadeautje." en dan komt er een kortingscode die ik vóór 31 augustus moet verzilveren (en voor 30-9 moet gebruiken). Vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +4
Een internationaal kaartje is geen actiekaart, dus van Groningen tot Rotterdam als deeltraject naar Londen, lijkt me te mogen met deze upgrade. Grappige vraag.

NS moet hier maar voor de zekerheid maar even een uitspraak over doen, ik kan het me niet anders voorstellen. Zie ook de opmerking van Treinspotter hieronder als u niet de Thalys neemt tot Brussel, waar ik van uit ging.
Als u tussen Rotterdam en Brussel met de intercity Brussel reist, denk ik dat u met deze upgrade zelfs tot de Belgische grens na Roosendaal eerste klas mag zitten. Met de Thalys mag dit niet. Daar heeft u een vaste gereserveerde zitplaats. Deze upgrade is sowieso niet geldig in Thalys.
Beste besouw,

Het is mogelijk om die combinatie te gebruiken. Het wordt gezien als geldig NS vervoerbewijs en is geen actiekaart.
Hartstikke fijn. Dat wordt verschrikkelijk genieten!!!!!!!!!!
Inderdaad reis ik NIET met de Thalys
Fijne reis! En veel plezier in Londen!
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Reputatie 7
Badge +4
U haalt zo mooi het maximale uit uw upgrade 😉. Kort na Roosendaal kunt u beter de eerste klas verlaten, de controle is met name tussen Roosendaal en Antwerpen vrij strak. Als u rechts een groot rangeerterrein ziet, bent u echt in België. Have fun!
Dank u wel, ik zal in Roosendaal gaan verklassen!

Reageer