beantwoord

aanbieding superdalretour en avondretour

bij het bestellen van het avond retour moet ik 13 euro afrekenen in plaats van 9, voor het superdalretour 16 in plaats van 12. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 december 2018, 11:04

Toevallig hebben we hier vandaag meer informatie over gekregen. Het is geen fout in het bestelproces.

In de e-mail die je hebt gekregen van NS Extra die je informatie geeft over deze aanbieding staan kortingscodes voor het ticket die jij aangeboden hebt gekregen. Dit staat onder het kopje 'Hoe werkt het?'

In het bestelproces van het ticket kun je bij de stap 'Gegevens controleren' deze kortingscode invoeren via de knop 'Voer uw kortingscode in'. Hierdoor wordt de prijs aangepast naar de actieprijs.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
er is een zekere differentiatie in het aanbod. Een superdalretour kost 12 euro en is geldig vanaf elf uur. Heeft u er overheen gekeken? Ze gelden voor deelnemers van NSExtra.
Reputatie 7
Badge +2
Schijn een al bekend probleem te zijn.
Zie:
https://community.ns.nl/acties-en-uitjes-10/ns-extra-superdagretour-verkeerde-prijs-54140
Toevallig hebben we hier vandaag meer informatie over gekregen. Het is geen fout in het bestelproces.

In de e-mail die je hebt gekregen van NS Extra die je informatie geeft over deze aanbieding staan kortingscodes voor het ticket die jij aangeboden hebt gekregen. Dit staat onder het kopje 'Hoe werkt het?'

In het bestelproces van het ticket kun je bij de stap 'Gegevens controleren' deze kortingscode invoeren via de knop 'Voer uw kortingscode in'. Hierdoor wordt de prijs aangepast naar de actieprijs.
helemaal goed. Dank. Totaal overheen gelezen. Te snel op de link geklikt.
Bovenstaande heb ik geprobeerd. Na invoeren van de kortingscode wordt de prijs inderdaad eerst aangepast van 13 naar de actieprijs van 9 euro. Maar als ik dan wil afrekenen via IDEAL krijg ik toch ineens het bedrag van 13 euro te zien in mijn bankomgeving. Na het afbreken van de betaling staat in het besteloverzicht ook ineens weer die 13 euro... Het is mij na 3 keer proberen nog steeds niet gelukt om het kaartje voor 9 euro af te rekenen.
Dag, Kan ik het superdalretour (dat is geen actiekaartje of aanbieding uit de spoordeelwinkel), maar een min of meer persoonlijke aanbieding) combineren met een gratis upgrade 1e klas?
Badge +3
Nee. Het superdalretour wordt wel gezien als actiekaartje en kan daarom niet met een gratis upgrade 1e klas gecombineerd worden.
Door wie wordt dat zo gezien? Welke definitie hanteert NS dan als het om actiekaartjes gaat? Bij alle voorbeelden die ze noemen (AH, Kruidvat et cetera, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel ) staat niet het voorbeeld: aanbiedingen van NS- extra. Als Tochjo gelijk zou hebben, dan zou dat voorbeeld toch ook bij de uitsluitingen hebben moeten staan?
Welkom bij onze NS Community, Kaatje48! Omdat het voorbeelden zijn worden ze niet allemaal genoemd. Het Superdal Retour wordt inderdaad als actiekaartje gezien.
Welkom bij onze NS Community, Eefje87! Is het inmiddels gelukt met het bestellen? Mocht het nog niet gelukt zijn, dan kun je proberen om de cookies in je browser te verwijderen en het opnieuw te proberen. Mocht het dan nog niet lukken dan kun je het best contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Reputatie 4
Kaatje48 schreef:

Door wie wordt dat zo gezien? Welke definitie hanteert NS dan als het om actiekaartjes gaat? Bij alle voorbeelden die ze noemen (AH, Kruidvat et cetera, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel ) staat niet het voorbeeld: aanbiedingen van NS- extra. Als Tochjo gelijk zou hebben, dan zou dat voorbeeld toch ook bij de uitsluitingen hebben moeten staan?

Het staat inderdaad niet in de AVR, noch op officiële informatiepagina's. Je bent daarom niet rechtsgeldig beboetbaar. Een evt. boete kun je gegarandeerd met succes aanvechten. De voorwaarden werken volgens de Nederlandse wet automatisch in het voordeel van de consument, zolang NS haar AVR niet beter dichttimmert zijn deze kaartjes inderdaad combineerbaar.
Iris NS schreef:

Welkom bij onze NS Community, Kaatje48! Omdat het voorbeelden zijn worden ze niet allemaal genoemd. Het Superdal Retour wordt inderdaad als actiekaartje gezien.

Iris zou gelijk hebben als er gestaan zou hebben: 'Niet te combineren met andere actiekaartjes of aanbiedingen' maar dat staat er niet. Er wordt alleen over actiekaartjes gerept en daar worden dan voorbeelden van genoemd. In de AVR kun je nergens vinden wat NS bedoelt met 'actiekaartjes', het is dus de individuele uitleg van een medewerker (m/v) van NS, dat een 'Superdal Retour' ook en actiekaartje is, terwijl NS het kaartje nadrukkelijk als aanbieding naar een bepaalde groep klanten verstuurt. Het moge duidelijk zijn dat een 'actiekaartje' geen synoniem van 'aanbieding' is en gevoelsmatig zal er (meestal) ook een andere betekenis, aan worden toegekend. Ik kan ook de vraag stellen: waarom staat er bij de voorwaarden niet wat volgens Iris de bedoeling is? ; namelijk dat een upgrade 1ste klas niet te combineren is met andere actiekaartjes EN aanbiedingen. Zoals het nu geformuleerd wordt, geeft dat een hoop onduidelijkheid en ingeval van 'recht en wet' krijgt in zo'n geval de zwakte partij in de regel het voordeel van de twijfel. Dat die er is doordat NS een en ander gebrekkig of onvolledig of onjuist formuleert, zal Iris niet willen ontkennen denk ik
Voor mij persoonlijk zou ik zo het verschil niet kunnen noemen tussen een "actiekaartje" of een "aanbieding". Wat is volgens jou het verschil, Kaatje48?
Ik zal bij mijn collega's voor je aangeven dat je de definitie en alle voorbeelden graag zou willen kunnen nalezen.
Iris NS schreef:

Voor mij persoonlijk zou ik zo het verschil niet kunnen noemen tussen een "actiekaartje" of een "aanbieding". Wat is volgens jou het verschil, Kaatje48?
Ik zal bij mijn collega's voor je aangeven dat je de definitie en alle voorbeelden graag zou willen kunnen nalezen.

Ook volgens NS is er een verschil tussen beide begrippen, anders zouden ze niet afzonderlijk gebruikt worden. Een aanbieding van NS heeft vaak een min of meer persoonlijk tintje, is gericht op een bepaalde groep, daarmee wil NS de indruk wekken dat jij 'uitgekozen' bent. Een actiekaartje is voor iedereen die dat wil, klant of geen klant van NS, te koop of te verkrijgen, zoals (inderdaad) de kaartjes bij Kruidvat of kaartjes die via de Spoordeelwinkel te krijgen zijn. Superdalretourkaarten zijn ook niet in de Spoorwinkel te krijgen, maar koop je via een persoonlijke link en code op de site van NS-extra. Feit is NS bij de voorwaarden voor het upgrade 1sre klaskaartje alleen rept over 'actiekaartjes' en niet over aanbiedingen. Ik hoef niet alle voorbeelden: er zou gewoon hebben moeten staan: 'Niet te combineren met andere actiekaartjes en aanbiedingen'. Voorbeelden kunnen dan weggelaten worden; dat maakt het alleen maar complexer, want je vergeet er snel een aantal. Simpel toch?! Nu is het volgens mij echt zo dat NS bij een geschillencommissie in het ongelijk gesteld zal worden als zij beweert dat een upgrade eerste klas niet gecombineerd mag worden met de aanbieding Superdalretouren die via NS-extra opgehaald kan worden.
Dank voor je antwoord, Kaatje48! Ik neem het mee ter aanvulling. Gelukkig weet je nu hoe het zit. Goede reis gewenst alvast!
Badge +3
De NS Extra actie/aanbieding is een cadeautje, dat overdraagbaar is zelfs (je mag die weggeven aan iedereen).

Als het dus om een couponcode gaat waardoor de uiteindelijke prijs van je kaartje/ticket/vervoersbewijs gereduceerd wordt, dan kan je ervan uitgaan dat het geen regulier ticket/kaartje/vervoersbewijs meer is...

En je het dus niet mag combineren met 'andere' reductie-opties of aanbiedigen/acties (zoals een AH/Kruidvat/Blokker etc.) dingen, en omgekeerd ook niet dus (Treinpakkers, NS Extra upgrades)

Reageer