beantwoord

Aanmelden NS Extra onduidelijk/moeilijk

• 16 November 2016
  • 5 reacties
  • 273 Bekeken

Ik heb een Jaartrajectabonnement/OV-chipkaart sinds 2013.
Bij het aanmelden kwam ik een paar problemen tegen:
- Onduidelijk welk nummer ik moest invullen, want op de aangegeven plaats staat een ander nummer (waarschijnlijk klantnummer).
- Geldig tot is niet uit de kaart te halen. Het blijkt niet de datum te zijn die op de kaart staat (22-08-2014) en ook niet de datum tot wanneer mijn Abonnement verlengd is (22-08-2017), maar de einddatum van de OV-chipkaart (06-08-2018). Die staat niet op de kaart, ik heb hem alleen kunnen achterhalen via NS-klantenservice.
icon

Beste antwoord door Iris NS 17 November 2016, 09:46

De einddatum van je OV-chipkaart loopt inderdaad niet samen met je abonnement. Als ik het goed begrijp is het nu gelukt met aanmelden?
Bekijk origineel

5 reacties

Het aanmelden van NS Extra is alleen mogelijk als je in het bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart. Ik durf zo niet te zeggen of dit ook mogelijk is met een oude Jaartrajectkaart. Begrijp ik het goed dat er nu een Traject Vrij abonnement op deze kaart staat?

- Om je vraag te beantwoorden, het gaat om een zestien cijferige combinatie die moet beginnen met 3528.
Reputatie 4
Badge
Volgens mij is de geldigheidsdatum van een dergelijke ov-chip kaart wel via de kaart automaat te zien.
Ook is deze op ov-chipkaart.nl te zien (net even gekeken, is terug te vinden onder kaartinformatie als je de kaart hebt geselecteerd).

Het nummer van de ov-chipkaart staat bij mijn jaartrajectkaart zowel in 2013 als 2014 onder de pasfoto.

De einddatum van een ov-chipkaart is volgens mij altijd 5 jaar op het moment van productie (of misschien een paar dagen erna). Dus als je een abonnement had dat b.v. op 1 juni 2013 is ingegaan, zal de kaart zo rond 16 mei - 20 mei aangemaakt zijn. Daarom is dat de einddatum van de ov-chipkaart en dat is dus niet direct de datum van het abonnement.

N.b. Voor anonieme kaarten is dat helemaal vervelend, als deze een half jaar in de machine liggen, zijn ze bij aankoop nog maar 4,5 jaar geldig 😞
De einddatum van je OV-chipkaart loopt inderdaad niet samen met je abonnement. Als ik het goed begrijp is het nu gelukt met aanmelden?
Volgens mij is de geldigheidsdatum van een dergelijke ov-chip kaart wel via de kaart automaat te zien............ :(
Ja, ik heb NS Klantenservice gebeld en die heeft me geholpen. Ik dacht namelijk dat het de einddatum van mijn Trajectvrij abonnement moest zijn.
Het is dus gelukt.
Goed om te horen!

Reageer