beantwoord

Activeren nsextra

Ik krijg een mail met het verzoek om op de link te klikken.
De link is echter geen link dus klikken heeft geen zin.
Met plakken en knippen krijg ik de volgende melding;
This site can’t be reached
https’s server DNS address could not be found.

Help!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 juni 2016, 15:17

Je krijgt wel een link toegestuurd maar de link is niet 'klikbaar', er is geen hyperlink.

Je zal dus zelf de link in jouw browser moeten kopiëren om de aanmelding te kunnen voltooien.

Bekijk origineel

29 reacties

Hier hetzelfde euvel: ik krijg de link ook niet werkend ondanks knip en plakwerk.
De enige mededeling die ik ontvang is: ER IS EEN FOUT OPGETREDEN.
Gaarne tip of nog beter, een oplossing.
Ik krijg te lezen dat mijn kaartnummer ongeldig is. Gebeld met klantenservice en die hebben het telefonisch in orde gemaakt.
Je krijgt wel een link toegestuurd maar de link is niet 'klikbaar', er is geen hyperlink.

Je zal dus zelf de link in jouw browser moeten kopiëren om de aanmelding te kunnen voltooien.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan 😳
Andre80 schreef:

Hier hetzelfde euvel: ik krijg de link ook niet werkend ondanks knip en plakwerk.
De enige mededeling die ik ontvang is: ER IS EEN FOUT OPGETREDEN.
Gaarne tip of nog beter, een oplossing.

Na vele pogingen de link in de webbrowser te plakken is het uiteindelijk toch gelukt.
Tip voor NS Service: Maak de link in de E-mail werkend!
Scheelt een hoop kopzorgen voor een klant zoals ik.
.
Ik sluit mij aan bij Andre80...
Maak de a.u.b. werkend!!
Voor mij als "niet-computertechneut"is dat wel nodig.
Bij voorbaat dank.
Jan A.
Reputatie 5
Badge
Zojuist heb ik het uitgeprobeerd, en ik kreeg gewoon een link te zien, en die kon ik gewoon aanklikken.
Het probleem is of zojuist opgelost, of het is een probleem van de mail-browser die er wordt gebruikt.

Misschien is het zinvol voor de mensen met het euvel om te melden welk mailprogramma te gebruiken, en of ze dit op een tablet/smartphone doen of een computer.
Klaas-Jan NS schreef:

DAT LUKT DUS OOK NIET!!!!! Had de klantenservice al gebeld en die wisten het ook niet er was een storing vertelden ze en wisten ook niet wanner dat was opgelost.Lekker makkelijk dus.Ik heb al mijn mail weer verwijderd!
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Dus hoe het anderen wel is gelukt snap ik niet.
Ik geef aan in mijn eerste bericht dat ik met knippen en plakken niet verder kom. Dan heeft het niet veel zin om me dat nog eens voor te stellen Klaas-Jan.
Ik ben wel benieuwd waarom Andre80 dit uiteindelijk wel voor elkaar heeft gekregen.
johanvos schreef:

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Dus hoe het anderen wel is gelukt snap ik niet.
Ik geef aan in mijn eerste bericht dat ik met knippen en plakken niet verder kom. Dan heeft het niet veel zin om me dat nog eens voor te stellen Klaas-Jan.
Ik ben wel benieuwd waarom Andre80 dit uiteindelijk wel voor elkaar heeft gekregen.

Sleep de cursor door linker muisknop ingedrukt te houden over de link in de E-mail totdat de hele link gehighlight wordt. Klik vervolgens op kopieren. Ga vervolgens naar de webbrowser en klik met de rechter muisknop bovenaan in het webadres gedeelte totdat ook daar het adresveld highlight. Klik tenslotte op plakken in het venstertje. Nu zou het moeten werken. Succes !!
"Ga vervolgens naar de webbrowser ".....eh, ja....hoe dan ? Waar dan ? ( Ik ben geen computergenie ! ) Leg even uit !
Reputatie 7
Badge +4
Een webbrowser is bijvoorbeeld Firefox, Explorer of Chrome en in de Applewereld vaak Safari.
Geprobeerd en lukt dus NIET.
Reputatie 3
Marretje en boeing747, als het echt niet lukt kunnen jullie het beste even contact opnemen met oNS.

Jullie kunnen hiervoor het snelste contact opnemen met onze telefonische Klantenservice via 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat. De reactie snelheid ligt bij deze kanalen het hoogst. Mochten jullie het toch liever bij het forum willen houden dan mogen jullie mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jullie NAW-gegevens en OV-chipkaartnummer. Hou er rekening mee dat een antwoord / oplossing via het forum langer kan duren, omdat ik niet altijd aanwezig ben.
Link is nog steeds niet klikbaar. 2 minuten geleden geprobeerd. Krijg je een mail: extra service heb je niet uitgecheckt krijg je een paar dagen later hierover een mail. Mooi kan ik alsnog uitchecken als ik het vergeten ben. Werkt het niet...... Helaas.
Laura NS schreef:

Marretje en boeing747, als het echt niet lukt kunnen jullie het beste even contact opnemen met oNS.

Jullie kunnen hiervoor het snelste contact opnemen met onze telefonische Klantenservice via 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat. De reactie snelheid ligt bij deze kanalen het hoogst. Mochten jullie het toch liever bij het forum willen houden dan mogen jullie mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jullie NAW-gegevens en OV-chipkaartnummer. Hou er rekening mee dat een antwoord / oplossing via het forum langer kan duren, omdat ik niet altijd aanwezig ben.

Ik heb de klantenservice gebeld en kreeg hetzelfde antwoord als op het forum dus plakken enz. en als dat niet lukte wist ze het ook niet dus heeft geen nut om te bellen!
Reputatie 5
Badge
Voor Android liefhebbers is hier een uitleg:
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-select-text-from-a-web-page-on-your-android.html

Voor iPad/ iPhone liefhebbers is hier een andere uitleg:
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-select-cut-copy-and-paste-on-the-ipad-mini.html

Ik vermoed dat het aan de tablets/smartphones ligt, die geen link tonen. Want de mail die ik kreeg (op mijn computer) had wel een link.
Aar schreef:

Voor Android liefhebbers is hier een uitleg:
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-select-text-from-a-web-page-on-your-android.html

Voor iPad/ iPhone liefhebbers is hier een andere uitleg:
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-select-cut-copy-and-paste-on-the-ipad-mini.html En moet iedereen ook maar engels kunnen lezen??? En ik heb trouwens ook een computer en toch werkt het niet!

Ik vermoed dat het aan de tablets/smartphones ligt, die geen link tonen. Want de mail die ik kreeg (op mijn computer) had wel een link.

Op mijn PC had de mail ook geen link.
Reputatie 5
Badge
Als u de Engelse taal niet machtig bent, dan helpt Google Translate vaak wel. Het is niet een geheel goed sluitende tekst, maar het redt je vast wel:
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.dummies.com%2Fhow-to%2Fcontent%2Fhow-to-select-cut-copy-and-paste-on-the-ipad-mini.html&edit-text=&act=url ;)

macca728 schreef:

Op mijn PC had de mail ook geen link.

Welk mailprogramma had je dan gebruikt? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Windows Mail
Nou ik heb gebeld Laura, maar ze kunnen me daar ook niet helpen.
Ik stop er maar eens mee, heeft al weer veel te veel tijd gekost.
Toch nog één ding geprobeerd;
Opnieuw de activerings-link aangevraagd.
Werkte uiteraard weer niet via mijn PC.
Maar de mail kwam ook binnen op mijn mobiel en zie... daar doet de link het wel.
Kortom opgelost.
Ik probeer ook al drie dagen NS Extra te activeren.
Thuis niet gelukt via google Chrome én Internet Explorer.
Nu op mijn werk geprobeerd, ook via chrome en Explorer.
Zonder resultaat dus.

Als ik de reacties op het Forum bekijk, is dit een zinloze operatie en kan ik NS Extra beter aan me voorbij laten gaan.
Het is bij mij gelukt door medewerking van een NS medewerker op deze site!Dank je wel lieve Laura!!!!

Reageer