beantwoord

Beter goede acties...


Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trei. Beter goedkoe acties met fysiek kaartje per persoon (bijv 16 euro bij ah vd trein incl overige ov (bussen tram) dan maakt het ov weer echt aantrekkelijk)
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 februari 2018, 20:34

Dag Bacardi303. Welkom op het Serviceforum.

Jammer dat de NS Extra aanbieding je niet aanspreekt.

Mag ik vragen wat er volgens jou mis is met een E-ticket (in feite ook een fysiek kaartje zodra je deze hebt geprint) ten opzichte van de tickets van bijvoorbeeld Albert Heijn?

Bekijk origineel

82 reacties

Dag Bacardi303. Welkom op het Serviceforum.

Jammer dat de NS Extra aanbieding je niet aanspreekt.

Mag ik vragen wat er volgens jou mis is met een E-ticket (in feite ook een fysiek kaartje zodra je deze hebt geprint) ten opzichte van de tickets van bijvoorbeeld Albert Heijn?
Badge +3
Denice, dat is natuurlijk de anonimiteit en geen gedoe met datum kiezen en zo. Vind ik op zich verdedigbaar.

Maar Bacardi303 voor je ov-dagkaartje op een wegwerp-chipkaartje zie hier dan mag je lekker door NL voor € 39,-

Helaas is deze op het moment niet verkrijgbaar, maar dat was ook wel érg goedkoop! 😛
Reactie van robert b slaat nergens op het gaat niet alleen om mij er zijn een heleboel ouderen die geen computer hebben en of er niet mee om kunnen gaan. Ten tweede zelf wil ik soms gelijk weg als er een actie is. En het aspect van besparing een e ticket is groter er zijn nog meer redenen maar laat die even buiten beschouwing
Begrijpelijk, dit horen we ook zeker vaker. Er zullen nog steeds af en toe actietickets worden verkocht bij bijvoorbeeld Albert Heijn, Blokker en Kruidvat.

De meeste E-tickets kunnen inmiddels ook worden geladen in de NS Reisplanner App (dit scheelt weer printen maar hier is wel een smartphone voor nodig).
Reputatie 7
Badge +2
Wat er mis is met e-tickets? Ik heb geen printer en geen smartphone. Dan zou ik het e-ticket dagen of misschien weken van tevoren moeten uitprinten op werk en dus al een datum bepalen terwijl ik dan vaak niet eens weet wanneer ik weg wil. Er zijn hier te veel voorbeelden van reizigers die op de datum van de reis van hun e-ticket onverhoopt niet kunnen reizen en dan wordt er doodleuk gezegd "jammer, bij e-tickets kunnen we geen geld terug geven vanwege het feit dat ze fraudegevoelig zijn". Als ze zo fraudegevoelig zijn waarom worden ze dan wel verkocht?

Een andere optie zou kunnen zijn om het te laden op de OV-chipkaart, zoals nu al wel kan met de Dagkaart Voordeeluren of nu met deze Valentijns 2-1 upgrade.
Mee eens, waarom kan je het niet gewoon laden op je OV Chipkaart zodat je niet meer een datum hoeft te kiezen vooraf en ook je naam niet meer hoeft in te vullen.

Waarom NS ze verkoopt ? Het lijkt wel dat het expres zo fraudegevoelig is, hoeveel mensen maken geen fout in de datum of in andere gegevens zodat ze het kaartje weg kunnen gooien in de prullenbak ? Er zijn al jaren klachten over.
Reputatie 7
Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trein.

zeg dat nou alsjeblief niet. Straks worden alle 1e klassen er nog eruit gehaald ofzo.
En dat is toch ook niet leuk voor de mensen die wel graag 1e klass willen reizen.
En bedenk maar dat als er echt geen 1e klasse meer zou zijn dat dan de 2e klas kaartjes een stuk duurder gaan worden.
Reputatie 6
Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trei. Beter goedkoe acties met fysiek kaartje per persoon (bijv 16 euro bij ah vd trein incl overige ov (bussen tram) dan maakt het ov weer echt aantrekkelijk)

De upgradeacties zijn er vooral op gericht om de eerste klas niet alleen lucht te laten verplaatsen.
Reputatie 7

De upgradeacties zijn er vooral op gericht om de eerste klas niet alleen lucht te laten verplaatsen.


Pardon, dat is helemaal niet waar hoor. In de 1e klasse zitten ook altijd wel een paar mensen. Misschien niet zoveel als in de 2e klas maar dat is maar goed ook, de 2e klasse puilt helemaal uit tegenwoordig. Vind jij dat serieus normaal?
wees nou maar dankbaar dat de 1e klasse er is want anders had jij een stuk meer moeten betalen voor je 2e klas kaartje.
Reputatie 7
Badge +4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.
Reputatie 7
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.


Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.



Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.


Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.


Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.



Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.


Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.


Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....
Reputatie 7


Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....


Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.
Reputatie 6

De upgradeacties zijn er vooral op gericht om de eerste klas niet alleen lucht te laten verplaatsen.


Pardon, dat is helemaal niet waar hoor. In de 1e klasse zitten ook altijd wel een paar mensen. Misschien niet zoveel als in de 2e klas maar dat is maar goed ook, de 2e klasse puilt helemaal uit tegenwoordig. Vind jij dat serieus normaal?
wees nou maar dankbaar dat de 1e klasse er is want anders had jij een stuk meer moeten betalen voor je 2e klas kaartje.


Natuurlijk is het niet normaal dat de tweede klasse uitpuilt er compartimenten zijn met rode stoeltjes die verder leeg zijn.
Reputatie 7


Natuurlijk is het niet normaal dat de tweede klasse uitpuilt er compartimenten zijn met rode stoeltjes die verder leeg zijn.


Wil je soms graag dat je 2e klasse kaartje duurder gaat worden ofzo? Nou?
Reputatie 7
Badge +4
Ik snap best dat mensen het stoort dat er plaatsen in de eerste klas leeg zijn. Iedereen mag eerste klas reizen, alleen je moet er voor betalen. Veel mopperaars willen wel eerste klas zitten, maar er geen geld voor uitgeven. Zo werkt het natuurlijk niet. Als je dat niet wilt, dan is dat een keuze met consequenties.
Ik merk wel dat meer en meer mensen toch eerste klas abonnementen nemen, juist om het reizen te veraangenamen. Het is wel duur, dat valt lastig te ontkennen, maar het moet dan maar. Ook begrijpelijk. Het zou niet nodig moeten zijn. De treinen zouden zo lang moeten zijn, dat kunnen zitten, zowel in de eerste als tweede klas, gewoon weer de norm is.
Reputatie 7
Oke weetje wat, Thom heeft inderdaad gelijk. Ik ga hier geen geheim van maken trouwens. Ik reis nu zelf ook 1e klass (heb een 1e klas abonnement genomen), en het is werkelijk een verademing. Nu ik eenmaal deze ervaring heb wil ik nooit meer 2e klasse zitten.
En ik denk ook dat 2e klasse reizen eerder duurkoop is dan goedkoop want je reist gewoon niet prettig en zit tussen al die mensen gepropt, soms zelfs buiten de spits ook tussen de mensen gepropt.
Reputatie 4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.
Badge +3
Reactie van robert b slaat nergens op het gaat niet alleen om mij er zijn een heleboel ouderen die geen computer hebben...
Was niet fout bedoeld hoor, eerder cynisch of sarcastisch. Maar goed, ik zet er volgende keer wel een 😛 of 😃 bij.

Overigens vermoed ik dat mensen zonder computer die (NS Extra) aanbiedingen sowieso helemaal niet krijgen 😛
Reputatie 7


Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.


Heb je daar een linkje van toevallig?
Badge +3
Mee eens, waarom kan je het niet gewoon laden op je OV Chipkaart zodat je niet meer een datum hoeft te kiezen vooraf en ook je naam niet meer hoeft in te vullen.
Mark toch... Ook bij laden op je chipkaart moet je de molen door voor datum kiezen en je naam invullen en zo. Hoe kunnen ze anders weten op welke datum je ermee wilt reizen en op wiens chipkaart het geladen moet worden :?

Okee.. er is een mogelijkheid (zoals keuzedagen) "We zetten het klaar op een automaat dus haal maar af en de volgende keer dat je dan incheckt buiten de spits is het geldig".. maar dat zie ik niet snel gebeuren voor dit soort 'cadeautjes'.
Google 'Jaarverslag NS', eerste hit.
Reputatie 4
Heb je daar een linkje van toevallig?

Natuurlijk.
http://www.nsjaarverslag.nl/FbContent.ashx/pub_1000/Downloads/NS-jaarverslag-2016.pdf
Reputatie 7
Badge +4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.

Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.
Reputatie 4
Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een onderbouwing van uw bewering. Met cijfers strooien kunnen we immers allemaal.

Reageer