beantwoord

Beter goede acties...

• 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1131 Bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Doe dat dan ook niet en hanteer relevante getallen.
Reputatie 4
Doe het dan ook niet.

Mijn cijfers kwamen uit het jaarverslag van de NS. Waar uw cijfers vandaan kwamen is vooralsnog een raadsel. Gelieve geen uitspraken te doen die u niet kunt of wilt onderbouwen.
Reputatie 6
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.

Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Aannemende dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, moeten staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.
Reputatie 7

Natuurlijk.
http://www.nsjaarverslag.nl/FbContent.ashx/pub_1000/Downloads/NS-jaarverslag-2016.pdf

Oooh nee, ik wil een duidelijke bron van jou hebben waarin duidelijk staat dat 1e klassers niet zorgen voor meer geld voor de NS. Zolang jij geen duidelijke link kan laten zien aan mij dan geloof ik jouw verhaal ook niet.
Reputatie 4

Oooh nee, ik wil een duidelijke bron van jou hebben waarin duidelijk staat dat 1e klassers niet zorgen voor meer geld voor de NS. Zolang jij geen duidelijke link kan laten zien aan mij dan geloof ik jouw verhaal ook niet.

Tel even rustig tot 10, lees dan eens wat ik heb gezegd en zie dat ik dergelijke beweringen die je me nu in de mond probeert te leggen helemaal niet heb gedaan. Thom doet nogal een ferme uitspraak die ik graag onderbouwd zou willen zien. Tot nu toe weigert hij dat helaas.
Reputatie 6
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.

Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.

Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.

Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....

Dus?
[quote=Thom][quote=achja]. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.

Helemaal waar 😃
Reputatie 7

Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Ik neem zonder meer aan dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, mogen staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.

Dan word het tijd dat je wat beter op gaat letten,
Ik vind het een beetje asociaal van je dat je gewoon maar vind dat alle 1e klassen eruit moeten. Misschien zijn er ook nog mensen die graag rustig willen reizen ofzo?
Dat jij nou niet bereid bent om extra daar voor te betalen wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook zo over denken.
En het lijkt er een beetje op alsof jij totaal geen begrip hebt voor de mensen die meer betalen en graag eens in een rustige coupe willen zitten in plaats van opeengepakt te zitten tussen al de schreeuwlelijkerds.
Reputatie 7

Tel even rustig tot 10, lees dan eens wat ik heb gezegd en zie dat ik dergelijke beweringen die je me nu in de mond probeert te leggen helemaal niet heb gedaan. Thom doet nogal een ferme uitspraak die ik graag onderbouwd zou willen zien. Tot nu toe weigert hij dat helaas.

Volgens mij ben jij de gene die hem worden in de mond legt hoor, jij zegt nu dat hij ferme uitspraken doet. Ik bedoel...hoezo ferme uitspraken?
Reputatie 7
Badge +4
@Bertus: Uw ergernis is ook niet onterecht. NS had veel sneller moeten inspelen op de toegenomen vraag. Er is natuurlijk wel een plafond, niet alleen in het aantal treinen maar ook in de lengte ervan en in de aanpassing van de infrastructuur, denk naast andere zaken aan het verlengen van perrons en voldoende viersporige trajecten. Of meer dubbeldekkers om maar eens wat te noemen.

Ik kan me best voorstellen dat het niet fijn voelt dat je moet staan als er elders nog plekken leeg zijn. Sommigen betalen voor meer comfort of feitelijk voor meer kans op een zitplaats. Het had zo moeten zijn dat er voldoende materieel in een aangepaste infrastructuur aanwezig was. De norm hoort te zijn dat er een ziplaats is voor iedereen met hooguit incidenteel een uitzondering. Het is bekend dat ongeveer 13 procent van de reizigers eerste klas reizen, dat is nog minder dan een vijfde en de inkomsten van het reizigersvervoer komt op 20 procent, niet alleen door de hogere tarieven maar vooral ook omdat de eersteklaspassagiers doorgaans langere afstanden afleggen. Dan is eerste klas reizen ook aantrekkelijker, tussen Gouda en Boskoop heeft het weinig zin. Omdat het aantal eersteklasreizigers toeneemt, is het denkbaar, maar niet zeker, dat de verhoudingen zich licht wijzigen. Ik hanteer de cijfers die NS het laatst heeft vrijgegeven, van iets anders kun je niet verantwoord uitgaan. Dat heeft met achtergrond te maken. Het echte probleem is dat de treinen de aantallen passagiers niet aan kunnen en dat is hoe dan ook een planningsfout, al mag je in je overwegingen wel meenemen dat veranderingen in de infrastructuur niet snel gaan en je extra treinen ook niet even snel bij Albert Heijn haalt. Het had al met al zeker wel wat adequater gekund, de politiek verantwoordelijken hebben ook gedommeld, ondanks de lastige economische situatie.

Wat NS en Prorail doen is niet fout, maar het is te weinig en het gaat te langzaam. Het is wel zo dat de prognoses niet klopten maar toch.

Ik reis op zondag regelmatig naar de beschaving en ben soms met zeer weinigen in de eerste klas, maar daar kun je geen uitspraken op baseren. Zodra mensen persoonlijk aanvallen, hoeven ze niet meer serieus genomen te worden, zeker niet in de meningsvorming.

Het voelt natuurlijk ook niet fijn te moeten staan als een ander kan zitten. Bedenk wel dat er ook reizigers zijn die wel eerste klas moeten reizen, omdat hun handicap niet altijd zichtbaar is, en ze domweg zo lang niet kunnen staan. Ik vind het beschamend dat hoogzwangere vrouwen niet eerste klas mogen reizen, zoals dat in België wel het geval is.
Reputatie 7

Mijn cijfers kwamen uit het jaarverslag van de NS. Waar uw cijfers vandaan kwamen is vooralsnog een raadsel. Gelieve geen uitspraken te doen die u niet kunt of wilt onderbouwen.

Welke cijfers dan? Je hebt een link gestuurd met een stuk of 20 pagina´s. Op welke pagina moet ik dan zijn om precies de cijfers te lezen die vertellen dat 1e klassers weinig (niet) bijdragen aan meer inkomsten voor NS?
Reputatie 4

Volgens mij ben jij de gene die hem worden in de mond legt hoor, jij zegt nu dat hij ferme uitspraken doet. Ik bedoel...hoezo ferme uitspraken?

Thom heeft letterlijk beweerd dat "passagiers in de eersteklasafdelingen .. een vijfde van de inkomsten van NS ... genereren".
Als iemand dergelijke uitspraken doet, dan verwacht ik dat deze ook met feitelijke cijfers kunnen worden onderbouwd. Helaas weigert hij deze vooralsnog te geven.
Reputatie 6
Doe dat dan ook niet en hanteer relevante getallen.

En de bron van uw 'relevante getallen'?
Reputatie 7

Thom heeft letterlijk beweerd dat "passagiers in de eersteklasafdelingen .. een vijfde van de inkomsten van NS ... genereren".
Als iemand dergelijke uitspraken doet, dan verwacht ik dat deze ook met feitelijke cijfers kunnen worden onderbouwd. Helaas weigert hij deze vooralsnog te geven.

De bron die jij mij hebt gegeven komt ook niet bepaald betrouwbaar over omdat het over meer zaken gaat dan alleen de inkomsten die van de 1e klassers af komen.
En vertel mij nou eens op welke pagina ik moet zijn dan om precies te kunnen lezen waar de getallen staan?

Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.

Sorry, maar ik vond je opmerking richting Bertus een beetje overdreven. Ofwel dacht even dat ..... ... .... ...

Wat een gezelligheid deze avond. Vroeger was er nog een moderator die de boel een beetje controleerde.

ZULLEN WE ALS VASTE LEDEN EEN KEER EEN WEEK STAKEN! BINNENKORT HEBBEN WE 50.000 LEDEN EN DAT IS EEN GROOT SUCCES! 😛
Reputatie 4
De bron die jij mij hebt gegeven komt ook niet bepaald betrouwbaar over omdat het over meer zaken gaat dan alleen de inkomsten die van de 1e klassers af komen.
En vertel mij nou eens op welke pagina ik moet zijn dan om precies te kunnen lezen waar de getallen staan?

Grappig dat je mijn bron niet betrouwbaar vindt, ik hoop dat NS anders denkt over hun eigen jaarverslag.
Dat in dat hele document niet gerept wordt over de inkomsten uit de 1e klasse was nu net mijn punt. NS maakt in haar jaarverslag geen onderscheid tussen 1e en 2e klas, als Thom meent die cijfers wel te hebben, ben ik erg benieuwd waar hij ze vandaan haalt.
De cijfers die ik aanhaalde zijn: totale inkomsten van NS 5093 miljoen, onder andere te zien op pagina 55 en 79.
Opbrengen reizigersvervoer in Nederland: 2358 miljoen (en dus minder dan 50 procent van de totale inkomsten van de NS): pagina 80.
Reputatie 7
Badge +4
We laten de gezelligheid niet bederven.;-)

U komt al dichterbij de oplossing, het moet nu een eitje zijn.
Reputatie 6

Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.

Sorry, maar ik vond je opmerking richting Bertus een beetje overdreven. Ofwel dacht even dat ..... ... .... ...

Wat een gezelligheid deze avond. Vroeger was er nog een moderator die de boel een beetje controleerde.

😃 Heel vroeger we ook een derde klas, met een afdeling rooken en niet rooken. Waar blijft de tijd?
Reputatie 7
Badge +2
Eh ... opgegaan in rook?
Reputatie 4
Laten we ons dan, nu helaas is gebleken dat Thom zijn stelling niet heeft kunnen onderbouwen, weer bij de feiten houden.
Reputatie 7
Badge +4
Voor de rookers in de derde klas zal die wel voorbij zijn, want de afschaffing is al een tijdje geleden.
Reputatie 7
Ja precies, dat is inderdaad al weer een tijdje geleden. 🙂 Nog ver voor mijn tijd.
Reputatie 7
Badge +4
Laten we ons dan, nu helaas is gebleken dat Thom zijn stelling niet heeft kunnen onderbouwen, weer bij de feiten houden.

Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?
Reputatie 4
Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?

Ik heb ontdekt dat u niet thuis gaf toen ik u vroeg om uw bewering te onderbouwen. Wellicht had u dan beter even kunnen nadenken voordat u hem deed.
Reputatie 7
Badge +4
Ja precies, dat is inderdaad al weer een tijdje geleden. 🙂 Nog ver voor mijn tijd.

Ook bijna voor de mijne. De derde klas werd in 1956 effectief afgeschaft. Men ging over naar een tweeklassensysteem, wat in 1951 al werd voorgesteld. Wel grappig, want de heel erg luxe eerste klas werd afgeschaft en de andere klassen kregen 'promotie' zeg maar. Iedereen zat op beklede stoelen. Overigens was er hier en daar in Duitsland bijvoorbeeld nog een vierde klas. Het staat me bij dat er in het spoorwegmuseum nog een exemplaar staat, waar je niet in kunt.

Reageer