beantwoord

Beter goede acties...

  • 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1134 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

Reputatie 6


Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Ik neem zonder meer aan dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, mogen staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.


Dan word het tijd dat je wat beter op gaat letten,
Ik vind het een beetje asociaal van je dat je gewoon maar vind dat alle 1e klassen eruit moeten. Misschien zijn er ook nog mensen die graag rustig willen reizen ofzo?
Dat jij nou niet bereid bent om extra daar voor te betalen wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook zo over denken.
En het lijkt er een beetje op alsof jij totaal geen begrip hebt voor de mensen die meer betalen en graag eens in een rustige coupe willen zitten in plaats van opeengepakt te zitten tussen al de schreeuwlelijkerds.


Over schreeuwlelijkerds gesproken: in plaats van te schreeuwen en mij uitspraken in de mond te leggen, kan je beter een cursus begrijpend lezen volgen, want geen van de dingen die jij beweert, heb ik gezegd.
Reputatie 7
Badge +4
Hint: Als dertien procent van de reizigers gemiddeld zeventig procent meer betaalt en bovendien meer kilometers verreizen, waar komt u dan op uit? NS gaf deze cijfers trouwens enkele jaren geleden al vrij maar grote veranderingen hebben niet plaats gevonden. Het aantal eersteklasreizigers in de spits is wat toegenomen maar voor het totaal maakt het niet echt veel uit. Het is feitelijk uiterst eenvoudig. Dit had u zelf ook kunnen bedenken. Over nadenken gesproken.

Het kan wel wat minder grof.
Reputatie 7
Badge


Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. Succes!


Achja, zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.
Reputatie 4
Briljant. Falsifiëren een optie?

Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. En tot die tijd kunnen we helaas geen enkele waarde hechten aan uw bewering.
Succes!
Reputatie 7
Badge


Ook bijna voor de mijne. De derde klas werd in 1956 effectief afgeschaft. Men ging over naar een tweeklassensysteem, wat in 1951 al werd voorgesteld. Wel grappig, want de heel erg luxe eerste klas werd afgeschaft en de andere klassen kregen 'promotie' zeg maar. Iedereen zat op beklede stoelen. Overigens was er hier en daar in Duitsland bijvoorbeeld nog een vierde klas. Het staat me bij dat er in het spoorwegmuseum nog een exemplaar staat, waar je niet in kunt.


Oeh, maar dat is wel interessant. 🙂 Ik zal er eens goed op gaan letten. Ik wil volgende week weer naar het museum gaan. Ga ik weer een paar foto´s schieten. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?

Ik heb ontdekt dat u niet thuis gaf toen ik u vroeg om uw bewering te onderbouwen. Wellicht had u dan beter even kunnen nadenken voordat u hem deed.


Briljant. Falsifiëren een optie?
Reputatie 6
We laten de gezelligheid niet bederven.;-)

Ook al komt de bewering dat eerste klas reizigers voor 1/5 van de opbrengsten zorgen uit deze bron:
Reputatie 7
Badge +4
Ja precies, dat is inderdaad al weer een tijdje geleden. 🙂 Nog ver voor mijn tijd.

Ook bijna voor de mijne. De derde klas werd in 1956 effectief afgeschaft. Men ging over naar een tweeklassensysteem, wat in 1951 al werd voorgesteld. Wel grappig, want de heel erg luxe eerste klas werd afgeschaft en de andere klassen kregen 'promotie' zeg maar. Iedereen zat op beklede stoelen. Overigens was er hier en daar in Duitsland bijvoorbeeld nog een vierde klas. Het staat me bij dat er in het spoorwegmuseum nog een exemplaar staat, waar je niet in kunt.
Reputatie 4
Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?

Ik heb ontdekt dat u niet thuis gaf toen ik u vroeg om uw bewering te onderbouwen. Wellicht had u dan beter even kunnen nadenken voordat u hem deed.
Reputatie 7
Badge +4
Laten we ons dan, nu helaas is gebleken dat Thom zijn stelling niet heeft kunnen onderbouwen, weer bij de feiten houden.

Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?
Reputatie 7
Badge
Ja precies, dat is inderdaad al weer een tijdje geleden. 🙂 Nog ver voor mijn tijd.
Reputatie 7
Badge +4
Voor de rookers in de derde klas zal die wel voorbij zijn, want de afschaffing is al een tijdje geleden.
Reputatie 4
Laten we ons dan, nu helaas is gebleken dat Thom zijn stelling niet heeft kunnen onderbouwen, weer bij de feiten houden.
Reputatie 7
Badge +3
Eh ... opgegaan in rook?
Reputatie 6


Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....


Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.


Sorry, maar ik vond je opmerking richting Bertus een beetje overdreven. Ofwel dacht even dat ..... ... .... ...


Wat een gezelligheid deze avond. Vroeger was er nog een moderator die de boel een beetje controleerde.


😃 Heel vroeger we ook een derde klas, met een afdeling rooken en niet rooken. Waar blijft de tijd?
Reputatie 7
Badge +4
We laten de gezelligheid niet bederven.;-)

U komt al dichterbij de oplossing, het moet nu een eitje zijn.
Reputatie 4
De bron die jij mij hebt gegeven komt ook niet bepaald betrouwbaar over omdat het over meer zaken gaat dan alleen de inkomsten die van de 1e klassers af komen.
En vertel mij nou eens op welke pagina ik moet zijn dan om precies te kunnen lezen waar de getallen staan?


Grappig dat je mijn bron niet betrouwbaar vindt, ik hoop dat NS anders denkt over hun eigen jaarverslag.
Dat in dat hele document niet gerept wordt over de inkomsten uit de 1e klasse was nu net mijn punt. NS maakt in haar jaarverslag geen onderscheid tussen 1e en 2e klas, als Thom meent die cijfers wel te hebben, ben ik erg benieuwd waar hij ze vandaan haalt.
De cijfers die ik aanhaalde zijn: totale inkomsten van NS 5093 miljoen, onder andere te zien op pagina 55 en 79.
Opbrengen reizigersvervoer in Nederland: 2358 miljoen (en dus minder dan 50 procent van de totale inkomsten van de NS): pagina 80.


Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....


Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.


Sorry, maar ik vond je opmerking richting Bertus een beetje overdreven. Ofwel dacht even dat ..... ... .... ...


Wat een gezelligheid deze avond. Vroeger was er nog een moderator die de boel een beetje controleerde.

ZULLEN WE ALS VASTE LEDEN EEN KEER EEN WEEK STAKEN! BINNENKORT HEBBEN WE 50.000 LEDEN EN DAT IS EEN GROOT SUCCES! 😛
Reputatie 7
Badge


Thom heeft letterlijk beweerd dat "passagiers in de eersteklasafdelingen .. een vijfde van de inkomsten van NS ... genereren".
Als iemand dergelijke uitspraken doet, dan verwacht ik dat deze ook met feitelijke cijfers kunnen worden onderbouwd. Helaas weigert hij deze vooralsnog te geven.


De bron die jij mij hebt gegeven komt ook niet bepaald betrouwbaar over omdat het over meer zaken gaat dan alleen de inkomsten die van de 1e klassers af komen.
En vertel mij nou eens op welke pagina ik moet zijn dan om precies te kunnen lezen waar de getallen staan?
Reputatie 6
Doe dat dan ook niet en hanteer relevante getallen.

En de bron van uw 'relevante getallen'?
Reputatie 4

Volgens mij ben jij de gene die hem worden in de mond legt hoor, jij zegt nu dat hij ferme uitspraken doet. Ik bedoel...hoezo ferme uitspraken?


Thom heeft letterlijk beweerd dat "passagiers in de eersteklasafdelingen .. een vijfde van de inkomsten van NS ... genereren".
Als iemand dergelijke uitspraken doet, dan verwacht ik dat deze ook met feitelijke cijfers kunnen worden onderbouwd. Helaas weigert hij deze vooralsnog te geven.
Reputatie 7
Badge


Mijn cijfers kwamen uit het jaarverslag van de NS. Waar uw cijfers vandaan kwamen is vooralsnog een raadsel. Gelieve geen uitspraken te doen die u niet kunt of wilt onderbouwen.


Welke cijfers dan? Je hebt een link gestuurd met een stuk of 20 pagina´s. Op welke pagina moet ik dan zijn om precies de cijfers te lezen die vertellen dat 1e klassers weinig (niet) bijdragen aan meer inkomsten voor NS?
Reputatie 7
Badge +4
@Bertus: Uw ergernis is ook niet onterecht. NS had veel sneller moeten inspelen op de toegenomen vraag. Er is natuurlijk wel een plafond, niet alleen in het aantal treinen maar ook in de lengte ervan en in de aanpassing van de infrastructuur, denk naast andere zaken aan het verlengen van perrons en voldoende viersporige trajecten. Of meer dubbeldekkers om maar eens wat te noemen.

Ik kan me best voorstellen dat het niet fijn voelt dat je moet staan als er elders nog plekken leeg zijn. Sommigen betalen voor meer comfort of feitelijk voor meer kans op een zitplaats. Het had zo moeten zijn dat er voldoende materieel in een aangepaste infrastructuur aanwezig was. De norm hoort te zijn dat er een ziplaats is voor iedereen met hooguit incidenteel een uitzondering. Het is bekend dat ongeveer 13 procent van de reizigers eerste klas reizen, dat is nog minder dan een vijfde en de inkomsten van het reizigersvervoer komt op 20 procent, niet alleen door de hogere tarieven maar vooral ook omdat de eersteklaspassagiers doorgaans langere afstanden afleggen. Dan is eerste klas reizen ook aantrekkelijker, tussen Gouda en Boskoop heeft het weinig zin. Omdat het aantal eersteklasreizigers toeneemt, is het denkbaar, maar niet zeker, dat de verhoudingen zich licht wijzigen. Ik hanteer de cijfers die NS het laatst heeft vrijgegeven, van iets anders kun je niet verantwoord uitgaan. Dat heeft met achtergrond te maken. Het echte probleem is dat de treinen de aantallen passagiers niet aan kunnen en dat is hoe dan ook een planningsfout, al mag je in je overwegingen wel meenemen dat veranderingen in de infrastructuur niet snel gaan en je extra treinen ook niet even snel bij Albert Heijn haalt. Het had al met al zeker wel wat adequater gekund, de politiek verantwoordelijken hebben ook gedommeld, ondanks de lastige economische situatie.

Wat NS en Prorail doen is niet fout, maar het is te weinig en het gaat te langzaam. Het is wel zo dat de prognoses niet klopten maar toch.

Ik reis op zondag regelmatig naar de beschaving en ben soms met zeer weinigen in de eerste klas, maar daar kun je geen uitspraken op baseren. Zodra mensen persoonlijk aanvallen, hoeven ze niet meer serieus genomen te worden, zeker niet in de meningsvorming.

Het voelt natuurlijk ook niet fijn te moeten staan als een ander kan zitten. Bedenk wel dat er ook reizigers zijn die wel eerste klas moeten reizen, omdat hun handicap niet altijd zichtbaar is, en ze domweg zo lang niet kunnen staan. Ik vind het beschamend dat hoogzwangere vrouwen niet eerste klas mogen reizen, zoals dat in België wel het geval is.
Reputatie 7
Badge


Tel even rustig tot 10, lees dan eens wat ik heb gezegd en zie dat ik dergelijke beweringen die je me nu in de mond probeert te leggen helemaal niet heb gedaan. Thom doet nogal een ferme uitspraak die ik graag onderbouwd zou willen zien. Tot nu toe weigert hij dat helaas.


Volgens mij ben jij de gene die hem worden in de mond legt hoor, jij zegt nu dat hij ferme uitspraken doet. Ik bedoel...hoezo ferme uitspraken?
Reputatie 7
Badge


Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Ik neem zonder meer aan dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, mogen staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.


Dan word het tijd dat je wat beter op gaat letten,
Ik vind het een beetje asociaal van je dat je gewoon maar vind dat alle 1e klassen eruit moeten. Misschien zijn er ook nog mensen die graag rustig willen reizen ofzo?
Dat jij nou niet bereid bent om extra daar voor te betalen wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook zo over denken.
En het lijkt er een beetje op alsof jij totaal geen begrip hebt voor de mensen die meer betalen en graag eens in een rustige coupe willen zitten in plaats van opeengepakt te zitten tussen al de schreeuwlelijkerds.

Reageer