beantwoord

Beter goede acties...

  • 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1093 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

Reputatie 6
We laten de gezelligheid niet bederven.;-)

Ook al komt de bewering dat eerste klas reizigers voor 1/5 van de opbrengsten zorgen uit deze bron:
Reputatie 7
Badge +4
Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?

Ik heb ontdekt dat u niet thuis gaf toen ik u vroeg om uw bewering te onderbouwen. Wellicht had u dan beter even kunnen nadenken voordat u hem deed.


Briljant. Falsifiëren een optie?
Reputatie 7


Ook bijna voor de mijne. De derde klas werd in 1956 effectief afgeschaft. Men ging over naar een tweeklassensysteem, wat in 1951 al werd voorgesteld. Wel grappig, want de heel erg luxe eerste klas werd afgeschaft en de andere klassen kregen 'promotie' zeg maar. Iedereen zat op beklede stoelen. Overigens was er hier en daar in Duitsland bijvoorbeeld nog een vierde klas. Het staat me bij dat er in het spoorwegmuseum nog een exemplaar staat, waar je niet in kunt.


Oeh, maar dat is wel interessant. 🙂 Ik zal er eens goed op gaan letten. Ik wil volgende week weer naar het museum gaan. Ga ik weer een paar foto´s schieten. 🙂
Reputatie 4
Briljant. Falsifiëren een optie?

Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. En tot die tijd kunnen we helaas geen enkele waarde hechten aan uw bewering.
Succes!
Reputatie 7


Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. Succes!


Achja, zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.
Reputatie 7
Badge +4
Hint: Als dertien procent van de reizigers gemiddeld zeventig procent meer betaalt en bovendien meer kilometers verreizen, waar komt u dan op uit? NS gaf deze cijfers trouwens enkele jaren geleden al vrij maar grote veranderingen hebben niet plaats gevonden. Het aantal eersteklasreizigers in de spits is wat toegenomen maar voor het totaal maakt het niet echt veel uit. Het is feitelijk uiterst eenvoudig. Dit had u zelf ook kunnen bedenken. Over nadenken gesproken.

Het kan wel wat minder grof.
Reputatie 6


Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Ik neem zonder meer aan dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, mogen staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.


Dan word het tijd dat je wat beter op gaat letten,
Ik vind het een beetje asociaal van je dat je gewoon maar vind dat alle 1e klassen eruit moeten. Misschien zijn er ook nog mensen die graag rustig willen reizen ofzo?
Dat jij nou niet bereid bent om extra daar voor te betalen wil niet zeggen dat alle andere mensen daar ook zo over denken.
En het lijkt er een beetje op alsof jij totaal geen begrip hebt voor de mensen die meer betalen en graag eens in een rustige coupe willen zitten in plaats van opeengepakt te zitten tussen al de schreeuwlelijkerds.


Over schreeuwlelijkerds gesproken: in plaats van te schreeuwen en mij uitspraken in de mond te leggen, kan je beter een cursus begrijpend lezen volgen, want geen van de dingen die jij beweert, heb ik gezegd.
Reputatie 7
Badge +4


Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. Succes!


Achja, zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.


Gelijk gegeven? Bepaald niet. Zie reactie 56. Begrijpelijker kan ik het niet uitleggen. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar wat je stelt, is dus niet zo.
Reputatie 2
Ik weet waar Thom het over heeft. Dit ging om een statement om het feit te verdedigen dat 2e en 1e klas niet gefuseerd worden omdat 1/5 van de winst daaruit gewonnen worden. Een logische, strategische set.
Reputatie 4
zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.


Nee, Thom vindt dat ik maar moet bewijzen dat zijn bewering, die hij weigert met cijfers te onderbouwen, onjuist is en dat we er in de tussentijd maar van uit moeten gaan dat die bewering correct is.
En dat is natuurlijk volstrekt de omgekeerde wereld, zoals jij gelukkig wel inziet.
Reputatie 7
Hint: Als dertien procent van de reizigers gemiddeld zeventig procent meer betalen en bovendien meer kilometers verreizen, waar komt u dan op uit? NS gaf deze cijfers trouwens enkele jaren geleden vrij maar grote veranderingen hebben niet plaats gevonden. Het aantal eersteklasreizigers in de spits is wat toegenomen maar voor het totaal maakt het niet echt veel uit. Het is feitelijk uiterst eenvoudig.

Het kan wel wat minder grof.


Ja dat lijkt mij ook hoor. sowieso zullen de 1e klas reizigers voor meer opbrengst zorgen. Daar heb ik geen link voor nodig om dat te snappen.
Reputatie 7


Bepaald niet. Zie reactie 56. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar dat is dus niet zo.


Ja, weetje...ik raak in de war ook. ik ga nu gewoon even met jullie meelezen denk ik. dat lijkt me beter.
Reputatie 6


Bepaald niet. Zie reactie 56. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar dat is dus niet zo.


Ja, weetje...ik raak in de war ook. ik ga nu gewoon even met jullie meelezen denk ik. dat lijkt me beter.


Mij ook.
100

87 13
87 13×1,7=22,1


Het exacte percentage is iets wat de NS kan leveren, maar laten we elkaar hier maar niet proberen de tent uit te vechten.

(De NS is terughoudend met het publiceren van informatie ben ik ooit achter gekomen na een boekwerk wat pb'tjes met een moderator. )
Wanneer gaan we een keer een week staken?
Morgen. Twee weken lijkt me ook wel grappig.
Nu Sivan er niet is zie ik wel mogelijkheden Henk. Als de kat van huis is spelen de forumleden erop los. Of zoiets. ...

Moeten we natuurlijk wel zorgen dat er genoeg vaste forumleden meedoen. Gaan we alleen serieus reageren op de spamtopics. Ik ken nog wel een persoon die misschien Rian weet te benaderen voor advies.

.... ....

"Gewoon twee weken je mond houden en niet reageren. Groetjes Rian R. ?"

Dat is een snel en smart chainblock correct antwoord. Top!

(Wanneer is Sivan weer terug??? Maart, maar wanneer. ...)
Ja, en straks mogen wij met z'n allen $1.5M op gaan hoesten zeker 😃 😃
Gewoon een deurtje minder in Delft. https://forum.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039/index1.html#post300384 ?
Badge +3
Morgen. Twee weken lijkt me ook wel grappig.
Goed plan, ik doe mee, indien nodig of gewenst...

Voor nu alvast Zzssnnurrkk en hopelijk geen zzpam of brtuzz.. of achja geneuzel want dat wisten we al ongeveer, toch? Even goede vrinden hoor, verder.

Alaaf en zo! Op zich een goede reden om hier tot woensdag niet te zijn.. Weet nog niet of dat me lukt, dus ben ik in alfa of beta modus ABSENT (maar niet door de carnaval dus)
Badge +3
Gaan we alleen serieus reageren op de spamtopics
Grr nee dus (allee wa denkte gij daarmee te bereiken, zunne?)
Volgende maand doe ik sowieso mee, vanaf een warme locatie met een drankje, hapje en vooral geen telefoon of laptop 😃 Als er nog iemand mee wil, top, hoef ik niet alleen, haha!
Reputatie 7
Badge +2
Warme locatie.... klinkt goed, ik ben het koude weer hier wel weer zat.
Reputatie 7
Badge +2
Het is bekend dat ongeveer 13 procent van de reizigers eerste klas reizen
Het percentage vna 12 - 13 procent heb ik inderdaad al eens eerder ergens genoemd gezien, volgens mij ergens op dit forum. Alleen s dit volgens onderstaand artikel iets wat niet extern gedeeld wordt.
http://www.onderzoeksredactie.fhj.nl/onderzoek/treinen-is-klasse/
Hoeveel mensen deze extra kosten voor de eerste klas overhebben en wat de NS daarmee verdient, wil het bedrijf niet zeggen. Volgens Hessel Koster is dat ‘bedrijfsgevoelige informatie’. “Zo’n beetje onze complete bedrijfsvoering is daarop gebaseerd. Daarom delen we dit niet extern.” Koster kon ons wel mededelen dat 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eersteklas is.

Maar als inderdaad zo'n 13 procent eerste klas reist en 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eerste klas is, dan is het wel logisch dat de eerste klas vaak bijna leeg is. Is toch eigenlijk best bizar dat er naar verhouding meer eerste klas zitplaatsen zijn dan reizigers? Ik zie iedere dag weer treinen voorbij rijden waarbij misschien maar een kwart van de eerste klas coupe bezit is.
Reputatie 6
De eerste klasse de helft kleiner levert toch flink wat extra zitplaatsen tweede klasse op, denk ik zo...

Aardige anekdote (of schandalige gebeurtenis): vanmiddag stapte ik op Rotterdam Centraal in de Intercity van 16:42 (die overigens iets te laat vertrok omdat "het personeel niet compleet was", maar dat geheel terzijde).

In het rijtuig waarin ik stapte, liep ik door het eerste klas compartiment op het bovendek, waar zich op dat moment één persoon bevond. Na de stop op Schiedam Centrum was elke zitplaats in het tweede klas gedeelte - waarin ik zat - bezet. Een (echt)paar op wat gevorderde leeftijd was echter nog op zoek naar een plaats. Terwijl ik mijn plaats aanbood aan mevrouw, liep de man door en zei, kom moppie, we gaan daar zitten. Het is zonde dat die stoelen niet slijten. Ja maar, eerste klas wierp mevrouw nog toe maar meneer was resoluut. Kom, ze controleren tegenwoordig toch niet meer en we gaan er toch ook zo weer uit.

Toen ik Delft uitstapte en de trein koers naar Den Haag zette, was het eerste klas compartiment leeg...

Reageer