beantwoord

Beter goede acties...

• 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1134 Bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

[quote=Thom][quote=achja]. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.

Helemaal waar 😃
Reputatie 6
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.

Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.

Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.

Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....

Dus?
Reputatie 4

Oooh nee, ik wil een duidelijke bron van jou hebben waarin duidelijk staat dat 1e klassers niet zorgen voor meer geld voor de NS. Zolang jij geen duidelijke link kan laten zien aan mij dan geloof ik jouw verhaal ook niet.

Tel even rustig tot 10, lees dan eens wat ik heb gezegd en zie dat ik dergelijke beweringen die je me nu in de mond probeert te leggen helemaal niet heb gedaan. Thom doet nogal een ferme uitspraak die ik graag onderbouwd zou willen zien. Tot nu toe weigert hij dat helaas.
Reputatie 7
Badge

Natuurlijk.
http://www.nsjaarverslag.nl/FbContent.ashx/pub_1000/Downloads/NS-jaarverslag-2016.pdf

Oooh nee, ik wil een duidelijke bron van jou hebben waarin duidelijk staat dat 1e klassers niet zorgen voor meer geld voor de NS. Zolang jij geen duidelijke link kan laten zien aan mij dan geloof ik jouw verhaal ook niet.
Reputatie 6
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.

Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Aannemende dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, moeten staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.
Reputatie 4
Doe het dan ook niet.

Mijn cijfers kwamen uit het jaarverslag van de NS. Waar uw cijfers vandaan kwamen is vooralsnog een raadsel. Gelieve geen uitspraken te doen die u niet kunt of wilt onderbouwen.
Reputatie 7
Badge +4
Doe dat dan ook niet en hanteer relevante getallen.
Reputatie 4
Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een onderbouwing van uw bewering. Met cijfers strooien kunnen we immers allemaal.
Reputatie 7
Badge +4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.

Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.
Reputatie 4
Heb je daar een linkje van toevallig?

Natuurlijk.
http://www.nsjaarverslag.nl/FbContent.ashx/pub_1000/Downloads/NS-jaarverslag-2016.pdf
Google 'Jaarverslag NS', eerste hit.
Badge +3
Mee eens, waarom kan je het niet gewoon laden op je OV Chipkaart zodat je niet meer een datum hoeft te kiezen vooraf en ook je naam niet meer hoeft in te vullen.
Mark toch... Ook bij laden op je chipkaart moet je de molen door voor datum kiezen en je naam invullen en zo. Hoe kunnen ze anders weten op welke datum je ermee wilt reizen en op wiens chipkaart het geladen moet worden :?

Okee.. er is een mogelijkheid (zoals keuzedagen) "We zetten het klaar op een automaat dus haal maar af en de volgende keer dat je dan incheckt buiten de spits is het geldig".. maar dat zie ik niet snel gebeuren voor dit soort 'cadeautjes'.
Reputatie 7
Badge

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.

Heb je daar een linkje van toevallig?
Badge +3
Reactie van robert b slaat nergens op het gaat niet alleen om mij er zijn een heleboel ouderen die geen computer hebben...
Was niet fout bedoeld hoor, eerder cynisch of sarcastisch. Maar goed, ik zet er volgende keer wel een 😛 of 😃 bij.

Overigens vermoed ik dat mensen zonder computer die (NS Extra) aanbiedingen sowieso helemaal niet krijgen 😛
Reputatie 4

Reputatie 7
Badge
Oke weetje wat, Thom heeft inderdaad gelijk. Ik ga hier geen geheim van maken trouwens. Ik reis nu zelf ook 1e klass (heb een 1e klas abonnement genomen), en het is werkelijk een verademing. Nu ik eenmaal deze ervaring heb wil ik nooit meer 2e klasse zitten.
En ik denk ook dat 2e klasse reizen eerder duurkoop is dan goedkoop want je reist gewoon niet prettig en zit tussen al die mensen gepropt, soms zelfs buiten de spits ook tussen de mensen gepropt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik snap best dat mensen het stoort dat er plaatsen in de eerste klas leeg zijn. Iedereen mag eerste klas reizen, alleen je moet er voor betalen. Veel mopperaars willen wel eerste klas zitten, maar er geen geld voor uitgeven. Zo werkt het natuurlijk niet. Als je dat niet wilt, dan is dat een keuze met consequenties.
Ik merk wel dat meer en meer mensen toch eerste klas abonnementen nemen, juist om het reizen te veraangenamen. Het is wel duur, dat valt lastig te ontkennen, maar het moet dan maar. Ook begrijpelijk. Het zou niet nodig moeten zijn. De treinen zouden zo lang moeten zijn, dat kunnen zitten, zowel in de eerste als tweede klas, gewoon weer de norm is.
Reputatie 7
Badge

Natuurlijk is het niet normaal dat de tweede klasse uitpuilt er compartimenten zijn met rode stoeltjes die verder leeg zijn.

Wil je soms graag dat je 2e klasse kaartje duurder gaat worden ofzo? Nou?
Reputatie 6

De upgradeacties zijn er vooral op gericht om de eerste klas niet alleen lucht te laten verplaatsen.

Pardon, dat is helemaal niet waar hoor. In de 1e klasse zitten ook altijd wel een paar mensen. Misschien niet zoveel als in de 2e klas maar dat is maar goed ook, de 2e klasse puilt helemaal uit tegenwoordig. Vind jij dat serieus normaal?
wees nou maar dankbaar dat de 1e klasse er is want anders had jij een stuk meer moeten betalen voor je 2e klas kaartje.

Natuurlijk is het niet normaal dat de tweede klasse uitpuilt er compartimenten zijn met rode stoeltjes die verder leeg zijn.
Reputatie 7
Badge

Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.

Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.

Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.

Reputatie 7
Badge

Reputatie 7
Badge +4
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.
Reputatie 7
Badge

De upgradeacties zijn er vooral op gericht om de eerste klas niet alleen lucht te laten verplaatsen.

Pardon, dat is helemaal niet waar hoor. In de 1e klasse zitten ook altijd wel een paar mensen. Misschien niet zoveel als in de 2e klas maar dat is maar goed ook, de 2e klasse puilt helemaal uit tegenwoordig. Vind jij dat serieus normaal?
wees nou maar dankbaar dat de 1e klasse er is want anders had jij een stuk meer moeten betalen voor je 2e klas kaartje.
Reputatie 6
Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trei. Beter goedkoe acties met fysiek kaartje per persoon (bijv 16 euro bij ah vd trein incl overige ov (bussen tram) dan maakt het ov weer echt aantrekkelijk)

Reageer