beantwoord

Beter goede acties...

Toon eerste bericht

82 reacties

Ik kan je verzekeren dat er genoeg 1e klas gedeeltes vol zitten, met name tijdens de spits, maar dan wordt het zo'n welles-nietes discussie waar we weinig aan hebben. Er wordt nog wel eens vergeten dat doordat we 1e klas vervoerbewijzen verkopen de prijs van een 2e klas vervoerbewijs niet verder omhoog hoeft. Het is onderdeel van het verdienmodel. En een volle trein, zeker in de spits, is ook niet erg. Het zou zorgwekkend zijn als treinen niet soms vol zitten.
Reputatie 7
Badge +2
Precies wat ik bedoel Bertus.
Ik misgun de 1e klas reiziger zijn of haar luxere stoeltje en hogere zitplaatskans echt niet, maar voorbeelden zoals dat zie ik regelmatig in de spits.

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.
Reputatie 6
Klaas-Jan NS schreef:

Ik kan je verzekeren dat er genoeg 1e klas gedeeltes vol zitten, met name tijdens de spits, maar dan wordt het zo'n welles-nietes discussie waar we weinig aan hebben. Er wordt nog wel eens vergeten dat doordat we 1e klas vervoerbewijzen verkopen de prijs van een 2e klas vervoerbewijs niet verder omhoog hoeft. Het is onderdeel van het verdienmodel. En een volle trein, zeker in de spits, is ook niet erg. Het zou zorgwekkend zijn als treinen niet soms vol zitten.

De prijzen van de tweede klas kaartje zijn per 1 januari toch ook duurder geworden. En tja... als een eerste klas gedeelte vol zit, wil dat nog helemaal niet zeggen, dat iedereen het veel hogere tarief ook daadwerkelijk heeft afgetikt

Weekendvrij of (bijna) gratis rondgestrooide upgrade's om maar iets te noemen. Of mensen die er gewoon gaan zitten.

Ik pleit overigens niet meteen voor afschaffing van de eerste klas, maar vraag me alleen af of de verhouding tussen het aantal eerste klas reizigers die op het volle eerste-klastarief reizen, wel in overeenstemming is met het aantal beschikbare plaatsen.
Reputatie 6
Momo schreef:

Precies wat ik bedoel Bertus.
Ik misgun de 1e klas reiziger zijn of haar luxere stoeltje en hogere zitplaatskans echt niet, maar voorbeelden zoals dat zie ik regelmatig in de spits.

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.

Ga ik ook doen. 😳
In een aantal treinen hebben we 1e klas plekken teruggebracht zodat er inderdaad meer 2e klas plekken zijn bijgekomen. Momenteel is de verhouding denk ik heel behoorlijk. In de DDZ bijvoorbeeld is ongeveer 18% van de zitplaatsen 1e klas.
Reputatie 7
Badge +2
Bertus schreef:

Momo schreef:

Ga ik ook doen. :$

Ja zeg, als iedereen dat gaat doen zit straks maandag die 1e klas vol 😛
Reputatie 6
Momo schreef:

Bertus schreef:

Momo schreef:

Ga ik ook doen. :$

Ja zeg, als iedereen dat gaat doen zit straks maandag die 1e klas vol :P

Hoeft niet, misschien zijn er ook downgrades aangeboden ...;)

Reageer