beantwoord

Beter goede acties...

  • 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1093 Bekeken

Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trei. Beter goedkoe acties met fysiek kaartje per persoon (bijv 16 euro bij ah vd trein incl overige ov (bussen tram) dan maakt het ov weer echt aantrekkelijk)
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 februari 2018, 20:34

Dag Bacardi303. Welkom op het Serviceforum.

Jammer dat de NS Extra aanbieding je niet aanspreekt.

Mag ik vragen wat er volgens jou mis is met een E-ticket (in feite ook een fysiek kaartje zodra je deze hebt geprint) ten opzichte van de tickets van bijvoorbeeld Albert Heijn?
Bekijk origineel

82 reacties

Reputatie 6

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.


Ga ik ook doen. :$

Ja zeg, als iedereen dat gaat doen zit straks maandag die 1e klas vol :P


Hoeft niet, misschien zijn er ook downgrades aangeboden ...;)
Reputatie 7
Badge +2

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.


Ga ik ook doen. :$

Ja zeg, als iedereen dat gaat doen zit straks maandag die 1e klas vol 😛
In een aantal treinen hebben we 1e klas plekken teruggebracht zodat er inderdaad meer 2e klas plekken zijn bijgekomen. Momenteel is de verhouding denk ik heel behoorlijk. In de DDZ bijvoorbeeld is ongeveer 18% van de zitplaatsen 1e klas.
Reputatie 6
Precies wat ik bedoel Bertus.
Ik misgun de 1e klas reiziger zijn of haar luxere stoeltje en hogere zitplaatskans echt niet, maar voorbeelden zoals dat zie ik regelmatig in de spits.

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.


Ga ik ook doen. 😳
Reputatie 6
Ik kan je verzekeren dat er genoeg 1e klas gedeeltes vol zitten, met name tijdens de spits, maar dan wordt het zo'n welles-nietes discussie waar we weinig aan hebben. Er wordt nog wel eens vergeten dat doordat we 1e klas vervoerbewijzen verkopen de prijs van een 2e klas vervoerbewijs niet verder omhoog hoeft. Het is onderdeel van het verdienmodel. En een volle trein, zeker in de spits, is ook niet erg. Het zou zorgwekkend zijn als treinen niet soms vol zitten.

De prijzen van de tweede klas kaartje zijn per 1 januari toch ook duurder geworden. En tja... als een eerste klas gedeelte vol zit, wil dat nog helemaal niet zeggen, dat iedereen het veel hogere tarief ook daadwerkelijk heeft afgetikt

Weekendvrij of (bijna) gratis rondgestrooide upgrade's om maar iets te noemen. Of mensen die er gewoon gaan zitten.

Ik pleit overigens niet meteen voor afschaffing van de eerste klas, maar vraag me alleen af of de verhouding tussen het aantal eerste klas reizigers die op het volle eerste-klastarief reizen, wel in overeenstemming is met het aantal beschikbare plaatsen.
Reputatie 7
Badge +2
Precies wat ik bedoel Bertus.
Ik misgun de 1e klas reiziger zijn of haar luxere stoeltje en hogere zitplaatskans echt niet, maar voorbeelden zoals dat zie ik regelmatig in de spits.

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.
Ik kan je verzekeren dat er genoeg 1e klas gedeeltes vol zitten, met name tijdens de spits, maar dan wordt het zo'n welles-nietes discussie waar we weinig aan hebben. Er wordt nog wel eens vergeten dat doordat we 1e klas vervoerbewijzen verkopen de prijs van een 2e klas vervoerbewijs niet verder omhoog hoeft. Het is onderdeel van het verdienmodel. En een volle trein, zeker in de spits, is ook niet erg. Het zou zorgwekkend zijn als treinen niet soms vol zitten.
Reputatie 6
De eerste klasse de helft kleiner levert toch flink wat extra zitplaatsen tweede klasse op, denk ik zo...

Aardige anekdote (of schandalige gebeurtenis): vanmiddag stapte ik op Rotterdam Centraal in de Intercity van 16:42 (die overigens iets te laat vertrok omdat "het personeel niet compleet was", maar dat geheel terzijde).

In het rijtuig waarin ik stapte, liep ik door het eerste klas compartiment op het bovendek, waar zich op dat moment één persoon bevond. Na de stop op Schiedam Centrum was elke zitplaats in het tweede klas gedeelte - waarin ik zat - bezet. Een (echt)paar op wat gevorderde leeftijd was echter nog op zoek naar een plaats. Terwijl ik mijn plaats aanbood aan mevrouw, liep de man door en zei, kom moppie, we gaan daar zitten. Het is zonde dat die stoelen niet slijten. Ja maar, eerste klas wierp mevrouw nog toe maar meneer was resoluut. Kom, ze controleren tegenwoordig toch niet meer en we gaan er toch ook zo weer uit.

Toen ik Delft uitstapte en de trein koers naar Den Haag zette, was het eerste klas compartiment leeg...
Reputatie 7
Badge +2
Het is bekend dat ongeveer 13 procent van de reizigers eerste klas reizen
Het percentage vna 12 - 13 procent heb ik inderdaad al eens eerder ergens genoemd gezien, volgens mij ergens op dit forum. Alleen s dit volgens onderstaand artikel iets wat niet extern gedeeld wordt.
http://www.onderzoeksredactie.fhj.nl/onderzoek/treinen-is-klasse/
Hoeveel mensen deze extra kosten voor de eerste klas overhebben en wat de NS daarmee verdient, wil het bedrijf niet zeggen. Volgens Hessel Koster is dat ‘bedrijfsgevoelige informatie’. “Zo’n beetje onze complete bedrijfsvoering is daarop gebaseerd. Daarom delen we dit niet extern.” Koster kon ons wel mededelen dat 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eersteklas is.

Maar als inderdaad zo'n 13 procent eerste klas reist en 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eerste klas is, dan is het wel logisch dat de eerste klas vaak bijna leeg is. Is toch eigenlijk best bizar dat er naar verhouding meer eerste klas zitplaatsen zijn dan reizigers? Ik zie iedere dag weer treinen voorbij rijden waarbij misschien maar een kwart van de eerste klas coupe bezit is.
Reputatie 7
Badge +2
Warme locatie.... klinkt goed, ik ben het koude weer hier wel weer zat.
Volgende maand doe ik sowieso mee, vanaf een warme locatie met een drankje, hapje en vooral geen telefoon of laptop 😃 Als er nog iemand mee wil, top, hoef ik niet alleen, haha!
Badge +3
Gaan we alleen serieus reageren op de spamtopics
Grr nee dus (allee wa denkte gij daarmee te bereiken, zunne?)
Badge +3
Morgen. Twee weken lijkt me ook wel grappig.
Goed plan, ik doe mee, indien nodig of gewenst...

Voor nu alvast Zzssnnurrkk en hopelijk geen zzpam of brtuzz.. of achja geneuzel want dat wisten we al ongeveer, toch? Even goede vrinden hoor, verder.

Alaaf en zo! Op zich een goede reden om hier tot woensdag niet te zijn.. Weet nog niet of dat me lukt, dus ben ik in alfa of beta modus ABSENT (maar niet door de carnaval dus)
Gewoon een deurtje minder in Delft. https://forum.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039/index1.html#post300384 ?
Ja, en straks mogen wij met z'n allen $1.5M op gaan hoesten zeker 😃 😃
Nu Sivan er niet is zie ik wel mogelijkheden Henk. Als de kat van huis is spelen de forumleden erop los. Of zoiets. ...

Moeten we natuurlijk wel zorgen dat er genoeg vaste forumleden meedoen. Gaan we alleen serieus reageren op de spamtopics. Ik ken nog wel een persoon die misschien Rian weet te benaderen voor advies.

.... ....

"Gewoon twee weken je mond houden en niet reageren. Groetjes Rian R. ?"

Dat is een snel en smart chainblock correct antwoord. Top!

(Wanneer is Sivan weer terug??? Maart, maar wanneer. ...)
Morgen. Twee weken lijkt me ook wel grappig.
Wanneer gaan we een keer een week staken?
100

87 13
87 13×1,7=22,1


Het exacte percentage is iets wat de NS kan leveren, maar laten we elkaar hier maar niet proberen de tent uit te vechten.

(De NS is terughoudend met het publiceren van informatie ben ik ooit achter gekomen na een boekwerk wat pb'tjes met een moderator. )
Reputatie 6


Bepaald niet. Zie reactie 56. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar dat is dus niet zo.


Ja, weetje...ik raak in de war ook. ik ga nu gewoon even met jullie meelezen denk ik. dat lijkt me beter.


Mij ook.
Reputatie 7


Bepaald niet. Zie reactie 56. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar dat is dus niet zo.


Ja, weetje...ik raak in de war ook. ik ga nu gewoon even met jullie meelezen denk ik. dat lijkt me beter.
Reputatie 7
Hint: Als dertien procent van de reizigers gemiddeld zeventig procent meer betalen en bovendien meer kilometers verreizen, waar komt u dan op uit? NS gaf deze cijfers trouwens enkele jaren geleden vrij maar grote veranderingen hebben niet plaats gevonden. Het aantal eersteklasreizigers in de spits is wat toegenomen maar voor het totaal maakt het niet echt veel uit. Het is feitelijk uiterst eenvoudig.

Het kan wel wat minder grof.


Ja dat lijkt mij ook hoor. sowieso zullen de 1e klas reizigers voor meer opbrengst zorgen. Daar heb ik geen link voor nodig om dat te snappen.
Reputatie 4
zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.


Nee, Thom vindt dat ik maar moet bewijzen dat zijn bewering, die hij weigert met cijfers te onderbouwen, onjuist is en dat we er in de tussentijd maar van uit moeten gaan dat die bewering correct is.
En dat is natuurlijk volstrekt de omgekeerde wereld, zoals jij gelukkig wel inziet.
Reputatie 2
Ik weet waar Thom het over heeft. Dit ging om een statement om het feit te verdedigen dat 2e en 1e klas niet gefuseerd worden omdat 1/5 van de winst daaruit gewonnen worden. Een logische, strategische set.
Reputatie 7
Badge +4


Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. Succes!


Achja, zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.


Gelijk gegeven? Bepaald niet. Zie reactie 56. Begrijpelijker kan ik het niet uitleggen. Ik weet dat je wat moeite hebt met ironie, maar wat je stelt, is dus niet zo.

Reageer