beantwoord

Beter goede acties...

• 8 februari 2018
  • 82 reacties
  • 1091 Bekeken

Het upgraden naar 1e klas totale onzin. Er zitten bijna geen passagiers in 1e klas. Dus beter alles 2e klas dan is er ruimte genoeg over het algemeen in de trei. Beter goedkoe acties met fysiek kaartje per persoon (bijv 16 euro bij ah vd trein incl overige ov (bussen tram) dan maakt het ov weer echt aantrekkelijk)
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 februari 2018, 20:34

Dag Bacardi303. Welkom op het Serviceforum.

Jammer dat de NS Extra aanbieding je niet aanspreekt.

Mag ik vragen wat er volgens jou mis is met een E-ticket (in feite ook een fysiek kaartje zodra je deze hebt geprint) ten opzichte van de tickets van bijvoorbeeld Albert Heijn?
Bekijk origineel

82 reacties

Reputatie 4
Laten we ons dan, nu helaas is gebleken dat Thom zijn stelling niet heeft kunnen onderbouwen, weer bij de feiten houden.
Reputatie 4
Wat een edelmoedig gebaar. Wie zijn wij dat wij dit mogen ervaren. Heeft u al iets ontdekt?

Ik heb ontdekt dat u niet thuis gaf toen ik u vroeg om uw bewering te onderbouwen. Wellicht had u dan beter even kunnen nadenken voordat u hem deed.
Reputatie 4
Briljant. Falsifiëren een optie?

Ik neem aan dat u zelf ook wel snapt dat dat de omgekeerde wereld is. Als u interessant wil doen met percentages, dan komt u ook maar met de cijfers om ze te onderbouwen. En tot die tijd kunnen we helaas geen enkele waarde hechten aan uw bewering.
Succes!
Reputatie 4
zullen we nu even hiermee ophouden misschien, met dit welles nietes spelletje? We weten het nu. Thom heeft je gelijk gegeven.
Het is niet bepaalt nodig om dat er nog eens goed in te wrijven vind ik.

Nee, Thom vindt dat ik maar moet bewijzen dat zijn bewering, die hij weigert met cijfers te onderbouwen, onjuist is en dat we er in de tussentijd maar van uit moeten gaan dat die bewering correct is.
En dat is natuurlijk volstrekt de omgekeerde wereld, zoals jij gelukkig wel inziet.
Reputatie 4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.
Reputatie 4
Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar een onderbouwing van uw bewering. Met cijfers strooien kunnen we immers allemaal.
Reputatie 4
Doe het dan ook niet.

Mijn cijfers kwamen uit het jaarverslag van de NS. Waar uw cijfers vandaan kwamen is vooralsnog een raadsel. Gelieve geen uitspraken te doen die u niet kunt of wilt onderbouwen.
Reputatie 4
De bron die jij mij hebt gegeven komt ook niet bepaald betrouwbaar over omdat het over meer zaken gaat dan alleen de inkomsten die van de 1e klassers af komen.
En vertel mij nou eens op welke pagina ik moet zijn dan om precies te kunnen lezen waar de getallen staan?

Grappig dat je mijn bron niet betrouwbaar vindt, ik hoop dat NS anders denkt over hun eigen jaarverslag.
Dat in dat hele document niet gerept wordt over de inkomsten uit de 1e klasse was nu net mijn punt. NS maakt in haar jaarverslag geen onderscheid tussen 1e en 2e klas, als Thom meent die cijfers wel te hebben, ben ik erg benieuwd waar hij ze vandaan haalt.
De cijfers die ik aanhaalde zijn: totale inkomsten van NS 5093 miljoen, onder andere te zien op pagina 55 en 79.
Opbrengen reizigersvervoer in Nederland: 2358 miljoen (en dus minder dan 50 procent van de totale inkomsten van de NS): pagina 80.
Nu Sivan er niet is zie ik wel mogelijkheden Henk. Als de kat van huis is spelen de forumleden erop los. Of zoiets. ...

Moeten we natuurlijk wel zorgen dat er genoeg vaste forumleden meedoen. Gaan we alleen serieus reageren op de spamtopics. Ik ken nog wel een persoon die misschien Rian weet te benaderen voor advies.

.... ....

"Gewoon twee weken je mond houden en niet reageren. Groetjes Rian R. ?"

Dat is een snel en smart chainblock correct antwoord. Top!

(Wanneer is Sivan weer terug??? Maart, maar wanneer. ...)
Reputatie 7
Badge +4
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die 'bijna geen passagiers' in de eersteklasafdelingen, die kennelijk alleen maar lucht verplaatsen, toch in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren. Ergens klopt er iets niet. ;-)

Ik ben erg benieuwd naar een onderbouwing van die uitspraak. Uit het jaarverslag van NS, dat helaas geen onderscheid maakt in 1e en 2e klasse, maak ik op dat de opbrengsten van het reizigersvervoer in 2016 in Nederland in totaal 2358 miljoen bedroegen en daarmee dus minder dan de helft vormden van de totale inkomsten van 5093 miljoen. Als uw bewering klopt dat NS een vijfde van haar inkomsten uit het vervoer in de eerste klasse zou halen dan zou dat betekenen dat maar liefst 43 procent van de opbrengsten van het reizigersvervoer uit de eerste klasse komt. Dan heb ik inderdaad de indruk dat ergens iets niet klopt.

Leest u uw eigen verhaal nog eens kritisch door en leg me geen woorden in de mond. Het is ook een optie je minder gewichtig uit te drukken. Als je echt kennis van zaken hebt, heb je dat niet nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Hint: Als dertien procent van de reizigers gemiddeld zeventig procent meer betaalt en bovendien meer kilometers verreizen, waar komt u dan op uit? NS gaf deze cijfers trouwens enkele jaren geleden al vrij maar grote veranderingen hebben niet plaats gevonden. Het aantal eersteklasreizigers in de spits is wat toegenomen maar voor het totaal maakt het niet echt veel uit. Het is feitelijk uiterst eenvoudig. Dit had u zelf ook kunnen bedenken. Over nadenken gesproken.

Het kan wel wat minder grof.
Reputatie 7
Badge +2
Het is bekend dat ongeveer 13 procent van de reizigers eerste klas reizen
Het percentage vna 12 - 13 procent heb ik inderdaad al eens eerder ergens genoemd gezien, volgens mij ergens op dit forum. Alleen s dit volgens onderstaand artikel iets wat niet extern gedeeld wordt.
http://www.onderzoeksredactie.fhj.nl/onderzoek/treinen-is-klasse/
Hoeveel mensen deze extra kosten voor de eerste klas overhebben en wat de NS daarmee verdient, wil het bedrijf niet zeggen. Volgens Hessel Koster is dat ‘bedrijfsgevoelige informatie’. “Zo’n beetje onze complete bedrijfsvoering is daarop gebaseerd. Daarom delen we dit niet extern.” Koster kon ons wel mededelen dat 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eersteklas is.

Maar als inderdaad zo'n 13 procent eerste klas reist en 20 procent van het totale aantal zitplaatsen eerste klas is, dan is het wel logisch dat de eerste klas vaak bijna leeg is. Is toch eigenlijk best bizar dat er naar verhouding meer eerste klas zitplaatsen zijn dan reizigers? Ik zie iedere dag weer treinen voorbij rijden waarbij misschien maar een kwart van de eerste klas coupe bezit is.
Reputatie 7
Badge +2
Precies wat ik bedoel Bertus.
Ik misgun de 1e klas reiziger zijn of haar luxere stoeltje en hogere zitplaatskans echt niet, maar voorbeelden zoals dat zie ik regelmatig in de spits.

Ik ga in ieder geval komende maandag wanneer er veel minder IC's rijden tussen Den Haag en Rotterdam één van mijn Valentijns 2-1 upgrades inzetten.
Reputatie 6
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.

Ik neem waar wat ik zie en op de trajecten die ik reis, zie ik de eerste klas gewoon leeg is.

Aannemende dat de eerste klas reizigers 1/5 van de inkomsten generen, het tweede klas volk in dan goed voor 4/5 deel. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om tot de conclusie te komen, dat veel van de reizigers die voor 4/5 deel van de inkomsten zorgen, moeten staan of zelfs een overvolle trein voorbij moeten laten gaan.
Reputatie 6
We laten de gezelligheid niet bederven.;-)

Ook al komt de bewering dat eerste klas reizigers voor 1/5 van de opbrengsten zorgen uit deze bron:
Reputatie 6
Ik kan je verzekeren dat er genoeg 1e klas gedeeltes vol zitten, met name tijdens de spits, maar dan wordt het zo'n welles-nietes discussie waar we weinig aan hebben. Er wordt nog wel eens vergeten dat doordat we 1e klas vervoerbewijzen verkopen de prijs van een 2e klas vervoerbewijs niet verder omhoog hoeft. Het is onderdeel van het verdienmodel. En een volle trein, zeker in de spits, is ook niet erg. Het zou zorgwekkend zijn als treinen niet soms vol zitten.

De prijzen van de tweede klas kaartje zijn per 1 januari toch ook duurder geworden. En tja... als een eerste klas gedeelte vol zit, wil dat nog helemaal niet zeggen, dat iedereen het veel hogere tarief ook daadwerkelijk heeft afgetikt

Weekendvrij of (bijna) gratis rondgestrooide upgrade's om maar iets te noemen. Of mensen die er gewoon gaan zitten.

Ik pleit overigens niet meteen voor afschaffing van de eerste klas, maar vraag me alleen af of de verhouding tussen het aantal eerste klas reizigers die op het volle eerste-klastarief reizen, wel in overeenstemming is met het aantal beschikbare plaatsen.
Reputatie 4

Volgens mij ben jij de gene die hem worden in de mond legt hoor, jij zegt nu dat hij ferme uitspraken doet. Ik bedoel...hoezo ferme uitspraken?

Thom heeft letterlijk beweerd dat "passagiers in de eersteklasafdelingen .. een vijfde van de inkomsten van NS ... genereren".
Als iemand dergelijke uitspraken doet, dan verwacht ik dat deze ook met feitelijke cijfers kunnen worden onderbouwd. Helaas weigert hij deze vooralsnog te geven.
Je vraagt je toch af hoe het kan dat die weinige gebruikers in de eersteklasafdelingen die alleen maar lucht verplaatsen, in staat zijn een vijfde van de inkomsten van NS te genereren.
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, er is geen wiskunde voor nodig.

Ja precies, de 2e klasse zal alleen maar duurder worden als de 1e klasse zou verdwijnen, maar ja dat vergeten mensen (zoals Bertus) helaas wel eens.
bovendien denk ik eerlijk gezegd niet dat mocht de 1e klasse verdwijnen dat er daardoor nou echt zo veel meer extra plekken vrij zouden komen voor de 2e klassers. De treinen zouden alleen maar (nog) veel voller worden dan dat ze nu al zijn.
Maar ja, mensen (zoals Bertus) snappen dat helaas niet, die denken dat er alleen maar lucht verplaats word in de 1e klasse.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte al denk ik niet dat goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen juist duur eerste klas te reizen.

Ja inderdaad, de meeste mensen willen alleen maar 1e klasse rijden als ze er zelf weinig (of niks) voor hoeven te betalen.

Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....

Tja, ... mensen (zoals Bertus) roken niet.....

Ja, maar dit topic gaat niet over roken. Dit topic gaat over hele andere dingen.
Graag ontopic blijven svp.

Sorry, maar ik vond je opmerking richting Bertus een beetje overdreven. Ofwel dacht even dat ..... ... .... ...

Wat een gezelligheid deze avond. Vroeger was er nog een moderator die de boel een beetje controleerde.

ZULLEN WE ALS VASTE LEDEN EEN KEER EEN WEEK STAKEN! BINNENKORT HEBBEN WE 50.000 LEDEN EN DAT IS EEN GROOT SUCCES! 😛
100

87 13
87 13×1,7=22,1

Het exacte percentage is iets wat de NS kan leveren, maar laten we elkaar hier maar niet proberen de tent uit te vechten.

(De NS is terughoudend met het publiceren van informatie ben ik ooit achter gekomen na een boekwerk wat pb'tjes met een moderator. )
Wanneer gaan we een keer een week staken?
Gewoon een deurtje minder in Delft. https://forum.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039/index1.html#post300384 ?
Reputatie 7
Badge +4
Deze inkomsten 'slaan in ieder geval wel ergens op', en dienen niet in de laatste plaats voor minder hoge prijzen in de tweede klas. Elementair rekenen, hier is geen wiskunde voor nodig.

Er is in het weekend doorgaans wel ruimte, al vraag ik me af of goedkope acties de mensen er toe zullen bewegen om juist duur eerste klas te gaan reizen. Aan de andere kant is het wel eens leuk legaal onbetaald eerste klas te reizen, en laten we dat elkaar nou maar gunnen. Ik vind dat ook geen onzin. Heel veel mensen vinden dit aangenaam, en vooral als het niks kost.
Reputatie 7
Badge +4
Ik snap best dat mensen het stoort dat er plaatsen in de eerste klas leeg zijn. Iedereen mag eerste klas reizen, alleen je moet er voor betalen. Veel mopperaars willen wel eerste klas zitten, maar er geen geld voor uitgeven. Zo werkt het natuurlijk niet. Als je dat niet wilt, dan is dat een keuze met consequenties.
Ik merk wel dat meer en meer mensen toch eerste klas abonnementen nemen, juist om het reizen te veraangenamen. Het is wel duur, dat valt lastig te ontkennen, maar het moet dan maar. Ook begrijpelijk. Het zou niet nodig moeten zijn. De treinen zouden zo lang moeten zijn, dat kunnen zitten, zowel in de eerste als tweede klas, gewoon weer de norm is.
Reputatie 7
Badge +4
Doe dat dan ook niet en hanteer relevante getallen.

Reageer