beantwoord

Check-uit alert zonder NS Extra?

• 6 januari 2017
  • 10 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Goedendag,

Waarom is de check-uit alert niet mogelijk zonder NS Extra?

IMO zou dit standaard (mogelijk) moeten zijn voor iedereen die een email adres heeft ingevuld.
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 januari 2017, 16:44

Het is mogelijk om bij NS Extra alleen alerts bij vergeten check-uit te krijgen en geen exclusieve voordelen en leuke aanbiedingen. Dit kan worden aangegeven door na aanmelding in Mijn NS bij Mijn producten op de link Instellingen NS Extra te klikken:

Bekijk origineel

10 reacties

Heeft (dacht ik) met de privacy wetgeving te maken. Door mee te doen aan NS extra geef je o.a. hier toestemming voor.
Reputatie 1
Dat "onder andere" is nu net het probleem. 😉
Je kan natuurlijk zelf in Mijn NS bijhouden of je reizen juist verlopen qua check-in / check-uit. De alert-service is inderdaad alleen voor aangemelde reizigers. NS Extra heeft ook nog andere voordelen. Wat is een reden voor jou om je niet aan te melden?
Bang voor spam en andere zaken, misschien een NS extra "light" introduceren waar alleen check — alert in zit, of met een keuze waar je kan aanvinken wat je wel en niet wil als extra.
De NS zal in alle gevallen je reisgedrag moeten volgen anders kunnen ze je ook niet waarschuwen dat je vergeten bent uit te checken.
Badge +3
Het is mogelijk om bij NS Extra alleen alerts bij vergeten check-uit te krijgen en geen exclusieve voordelen en leuke aanbiedingen. Dit kan worden aangegeven door na aanmelding in Mijn NS bij Mijn producten op de link Instellingen NS Extra te klikken:

Reputatie 1
OK, maar het zou toch veel handiger zijn als dit gewoon via Mijn NS (account) geregeld kon worden?
Misschien dat wij deze optie ooit toevoegen in MijnNS maar wij willen onze reizigers niet verplichten om een Mijn NS account te registreren om gebruik te maken van check-uit alert.
Reputatie 1
Misschien dat wij deze optie ooit toevoegen in MijnNS maar wij willen onze reizigers niet verplichten om een Mijn NS account te registreren om gebruik te maken van check-uit alert.
Waarom niet?
Nu verplicht je ze een NS Extra account te maken.

En toevoegen aan Mijn NS betekent natuurlijk *niet* hetzelfde als verwijderen uit NS Extra, dus dat alleen lijkt mij niet de reden.
Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt Thor89. Je wilt dus wel een registratie voltooien voor Mijn NS maar niet voor NS Extra.
Reputatie 1
Ja, twee keer registreren vind ik ook wat overbodig.

Reageer