beantwoord

Claims verdwijnen uit Claimoverzicht

• 7 oktober 2015
  • 19 reacties
  • 367 Bekeken

• Intercity
  • 14 reacties
Alle claims uit mijn claimoverzicht verdwijnen uit het overzicht nadat ik ze eenmaal heb gelezen. Nu heb ik er totaal geen overzicht, laat staan controle, meer over. hoe kan ik de claims weer inzien?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 oktober 2015, 10:01

Ik heb inmiddels vernomen wat er is gebeurd.

Als je tweede klas had gereisd die dag, hadden wij vanuit NS Extra een bedrag uitbetaald, en je hierover een bericht gestuurd. Je hebt echter 1e klas gereisd, waardoor je voor meer dan 10 euro hebt gereisd. Om die reden is de gemiste check-uit geconstateerd, maar hebben wij je hierover geen bericht gestuurd ('we hebben een gemiste check-uit gevonden maar je krijgt geen geld terug). Zou je het op prijs hebben gesteld als we dit wel hadden gedaan? Dan kan ik dit als feedback over deze pilot terugkoppelen.
Bekijk origineel

19 reacties

Hoi IBO, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je het over je claimoverzicht hebt, bedoel je dan de pagina 'Mijn claims' in je Mijn NS-account? Mocht dit zo zijn, kun je ze dan ook niet vinden wanneer je rechtsboven kiest voor de juiste periode?
Ik bedoel inderdaad 'Mijn claims' in mijn NS account. NS Extra heeft een claim voor me ingediend en ik kon dat zien bij het inloggen. Nadat ik mijn reishistorie had bezocht wilde ik de claims nog eens zien en toen kon ik zeineens niet meer zien. Als ik weer opnieuw inlog zie ik de claim weer. Het maakt niets uit of ik 'alle' kies of een specifieke maand. De claim is overigens afgewezen en ik heb geen idee waarom. Ik heb er niet eens een bericht van gekregen dat ze is ingediend, noch dat ze is afgewezen. Eerdere claims zie ik helemaal niet meer.
Hoi IBO. Het is mij niet helemaal duidelijk of dit gaat om een claim (Geld terug bij vertraging), of een gemiste check-uit die door NS vanuit NS Extra is hersteld. Kun je toelichten wat je precies zag?
Bij een reis van Utrecht naar Eindhoven zie ik alleen een check-in in Eindhoven. Er is 10 euro voor gerekend, wat natuurlijk te weinig is. Dus geen geld terug, maar toch fout. Ik weet overigens zeker dat ik wel heb geprobeerd in te checken bij de paaltjes in Utrecht. Ik kan echter niet ter plekke controleren of dat goed gaat, want met mijn slechtwerkende ogen kan ik zo snel de boodschappen op die paaltjes niet lezen. In Utrecht is het zo druk dat het gepiep van anderen door mijn piepjes heen gaan, dus dat helpt ook niet. Daar heb ik wel vaker problemen mee.
Je hebt dus niet uitgecheckt op Eindhoven? Ben je aangemeld voor NS Extra?
Ja, ik ben wel uitgechecked in Eindhoven, maar omdat blijkbaar (voor mij oncontroleerbaar) de incheck in Utrecht niet gelukt was 'ziet' het paaltje in Eindhoven dat als inchecken.
Ja, NS Extra heeft een claim ingediend, zonder mij daarover te mailen, en deze claim is afgewezen, ook zonder mij te mailen.
Kun je mij jouw kaartnummer geven via een privébericht? Dat doe je door op mijn naam en dan 'stuur bericht' te klikken.
Ging het om 17 september? Ik zie dat er voor die reis geen check-uit staat (ik begrijp dat dit geen check-in was, maar het systeem heeft dit hersteld nadat je alsnog de kaart voor het paaltje hebt gehouden). Hoe weet je dat deze claim is ingediend én afgewezen?

Wat betreft het feit dat je Mijn Claims overzicht helemaal leeg is: kun je hiervan een printscreen sturen via forum@ns.nl?
Ging het om 17 september? Ik zie dat er voor die reis geen check-uit staat (ik begrijp dat dit geen check-in was, maar het systeem heeft dit hersteld nadat je alsnog de kaart voor het paaltje hebt gehouden). Hoe weet je dat deze claim is ingediend én afgewezen?

Wat betreft het feit dat je Mijn Claims overzicht helemaal leeg is: kun je hiervan een printscreen sturen via forum@ns.nl?

Dit is de claim in het Claimoverzicht. Ik kan dit alleen zien als ik direct na het inloggen naar 'Mijn Claims' ga. Ik zie het niet als ik eerst een ander deel van 'MijnNS' bezoek.

Meer dan deze claim zie ik niet, hoewel ik eerder zelf ook claims heb ingediend. Ik zal een printscreen opsturen naar het door u genoemde adres.
Ik heb je bericht ontvangen. Jouw claims zijn ouder dan drie maanden, en om die reden staan ze niet meer in je overzicht.
Vreemd. Waarom is dat?
En waarom krijg ik geen mails van zaken die NS Extra voor mij regelt?
Hier hebben wij voor gekozen met het oog op overzicht. Je krijgt overigens van elke claim bericht van ons, dus als je graag alles wil bewaren, dan kun je die berichten bewaren.

Wanneer jij bent vergeten uit te checken, krijg je van NS Extra wel degelijk bericht.
Ik heb u de eerdere claims gemaild. Daaruit bleek al dat het mij lukt de berichten te bewaren.

Van de claim die NS extra heeft ingediend heb ik echter geen bericht gehad. Ook niet van de afwijzing.

Van mijn mijn werkgever moet ik alle onderliggende informatie over mijn declaraties 5 jaar bewaren en dat kan niet als ik én geen bericht ontvang én de claim na 3 maanden uit het claimoverzicht verdwijnt. De foute check-in reis van 17 september kan ik ook niet als normale treinreis declareren. Ik zou graag alsnog een bericht van deze claim ontvangen, zodat ik deze bijzondere declaratie naar mijn werkgever kan onderbouwen en vervolgens het bericht 5 jaar kan bewaren.
Ik zie ook geen herstelactie vanuit NS Extra, vandaar dat je geen bericht hebt gehad.

Van reguliere Geld terug bij Vertraging claims krijg je altijd bericht, afwijzing én toewijzing. Van NS Extra ook. Indien jij geld hebt gehad vanuit NS Extra, en je hebt hierover geen bericht gehad, dan hoor ik dat graag.
Volgens mij praten wij langs elkaar heen. Het gaat mij er helemaal niet om dat ik wel of geen geld terug krijg. Ik wil helemaal geen claim indienen en kan dat ook niet, want er was geen vertraging en volgens mij heb ik te weinig betaald en niet te veel. Echter, NS Extra heeft voor een niet correcte check-in, uit mijn naam, een claim ingediend en daarvan heb ik geen mail gehad. Ik zie de claim wel in MijnReisgegevens.
Mijn enige belang is een correct declaratie overzicht. Als ik die n u uitdraai komt er een reis op mijn declaratieoverzicht te staan met een check-in die 10 euro kost. Die declaratie wordt niet geaccepteerd, want het is geen volledige treinreis en het bedrag is geen afrekening van geleverde diensten. Ik kan de reis niet aanpassen, zodanig dat er een correcte reis op mijn declaratie overzicht komt te staan en ik hoop dat jullie dat wel kunnen. Is dit mogelijk?
Ik begrijp het. Zoals gezegd ligt het probleem bij het feit dat ik die registratie van NS Extra niet zie, terwijl hij op jouw printscreen wel zichtbaar is. Wat vreemd is, is dat ik net heb geprobeerd de claim alsnog voor jou te herstellen, maar ik krijg de melding dat de claim al is ingediend. Ik heb jouw gegevens daarom doorgezet naar mijn collega's van NS Extra. Zodra ik van hen hoor, koppel ik dat meteen aan je terug.

De reis corrigeren kunnen wij overigens niet: je hebt niet uitgecheckt en het enige dat wij kunnen doen, is een restitutie uitvoeren. Qua overzicht kan ik je dus niet helpen, maar het uitzoeken van de claim van NS Extra wel.
Ik heb inmiddels vernomen wat er is gebeurd.

Als je tweede klas had gereisd die dag, hadden wij vanuit NS Extra een bedrag uitbetaald, en je hierover een bericht gestuurd. Je hebt echter 1e klas gereisd, waardoor je voor meer dan 10 euro hebt gereisd. Om die reden is de gemiste check-uit geconstateerd, maar hebben wij je hierover geen bericht gestuurd ('we hebben een gemiste check-uit gevonden maar je krijgt geen geld terug). Zou je het op prijs hebben gesteld als we dit wel hadden gedaan? Dan kan ik dit als feedback over deze pilot terugkoppelen.
Beste Sivan,

Bedankt voor het uitzoeken! :)

Ik zou het zeker op prijs stellen als ik het door jou voorgestelde bericht in de toekomst zou ontvangen. Hoe kan ik zien wat de uitkomst van de feedback aan de pilot gaat zijn?

Jammer dat de reis niet gecorrigeerd kan worden. Ik heb er geen enkel probleem mee om bij te betalen, want NS heeft keurig mijn treinreis verzorgd. NS doet er per slot van rekening ook niet moeilijk over bij verkeerde check-in of –uit het te veel betaalde te restitueren. Ik kan mij echter voorstellen dat dit nu geen standaard is en dat het daarom niet kan. Ik kan mij ook voorstellen dat niet alle reizigers vol enthousiasme zouden reageren als NS een naheffing tot standaard zou maken. Wellicht kan NS het zelfs niet afdwingen en dan kost het veel extra inspanning, dus geld, om een reis te corrigeren. Mijn wens voor een correct declaratieoverzicht blijft echter bestaan. Het ligt ook niet altijd aan mij als een check-in of -uit niet lukt. Wellicht toch iets om bij NS te bespreken?
Ik heb je suggestie doorgezet, IBO.

Reageer