beantwoord

Datum gebruik Valentijn 2e naar 1e klas kaartje al een maand van tevoren moeten kiezen. Waarom???

• 15 februari 2017
  • 4 reacties
  • 315 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waarom moet ik het kaartje vóór 1 maart downloaden, en dan ook al de datum in maart, waarop ik het kaartje kan gebruiken, vastleggen? Als datum kunnen alle dagen van maart 2017 gekozen worden
Maar ik wil die datum pas kiezen als ik weet welk weer het in maart wordt. (Bv. geen regendag kiezen.) Hoe het dan met mijn gezondheid is. Wat er die maand nog meer in mijn agenda komt te staan. Enzovoorts.
En bovendien: wat heeft het voor de NS voor zin, om die datums een maand tevoren al te laten kiezen en vast te leggen?
Daar begrijp ik echt niets van!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 15 februari 2017, 19:25

Goedenavond Haan, welkom op het forum.

Ik snap dat het soms lastig van tevoren te voorspellen is wanneer je gebruik wil maken van deze actie. Maar omdat er ruim 600.000 van dit soort acties zijn aangeboden, moeten we op een bepaalde manier voor een bepaalde spreiding zorgen. Om te voorkomen dat iedereen zijn kaartje op een dag met mooi weer gaat gebruiken, vragen wij je je ticket van te voren op een datum te zetten. Op deze manier hopen we het gebruik van de actie iets te verspreiden.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb het nog even extra nagevraagd en het valt niet open te zetten. Dit heeft te maken met de technische aspecten en procedures van Spoordeelwinkel.
Reputatie 6

Ik snap dat het soms lastig van tevoren te voorspellen is wanneer je gebruik wil maken van deze actie. Maar omdat er ruim 600.000 van dit soort acties zijn aangeboden, moeten we op een bepaalde manier voor een bepaalde spreiding zorgen. Om te voorkomen dat iedereen zijn kaartje op een dag met mooi weer gaat gebruiken, vragen wij je je ticket van te voren op een datum te zetten. Op deze manier hopen we het gebruik van de actie iets te verspreiden.

Een vreemde redenering. Het vooraf kiezen van een datum waarop het overgangsbewijs te gebruiken is, lijkt eerder een manier om het gebruik te ontmoedigen. Als het overgangskaartje het komende jaar geldig is op een zelf te bepalen dag, dan is de spreiding toch veel groter?

Het zal wel te maken hebben dat het kaartje erg goedkoop is en dat mensen anders geen regulier kaartje kopen o.i.d of massaal dagkaarten gaan inslaan.

Het is wel vervelend.

Reageer