Doe jij mee aan de NS Extra reischallenge?

Toon eerste bericht

103 reacties

Badge +3
Zouden er ook enkele marketeers kunnen reageren op opmerkingen in dit topic? Ik heb twaalf dagen geleden een vraag gesteld en daar is nog niet op gereageerd.

Bovendien zou het fijn zijn als duidelijk wordt wat er gebeurt met onze input. Deze reischallenges komen namelijk elke paar maanden terug en ik lees er steeds dezelfde klachten over.
Ik heb Ruud een seintje gegeven
Hi allen,

Het klopt niet als je een challenge hebt ontvangen om te reizen in een periode waarin je vrij reisrecht hebt (een Vrij abonnementen of een studentenreisproduct). Ik heb inmiddels een aantal voorbeelden hiervan ontvangen en die worden uitgezocht. Het lijken overigens wel incidenten te zijn, want de criteria van de selectie zijn door mijn collega nogmaals onder de loep genomen en daar waren Vrij abonnementen in uitgesloten. Wellicht zijn er ook mensen die zich hebben aangemeld met meerdere OV-chipkaarten of met een ander OV-chikpkaartnummer dan waar het Vrij abonnement op staat. Maar goed, dat wordt dus nog uitgezocht.
Het goede nieuws hierbij is wel dat je je challenge gewoon kunt halen als je een reis maakt in de gespecificeerde periode (met de kaart waarmee je voor NS Extra bent aangemeld), ongeacht of deze op saldo is of niet. Foutje van NS in jouw voordeel zullen we maar zeggen.

Aan de reischallenges wordt zeker gewerkt @Tochjo: ten opzichte van de vorige challenge is de periode aangepast (week ipv maand) en zijn we gaan werken met een aanmelding vooraf zodat we alleen NS Extra deelnemers meenemen die interesse hebben in het concept challenge.

Bij een volgende challenge zou in ieder geval de selectie van deelnemers in combinatie met abonnementen weer waterdicht moeten zijn, daar helpen de gestuurde voorbeelden bij. Daarnaast wordt er gewerkt aan alternatieve beloningen naast de € 2,50, die niet voor iedereen interessant is - maar wel voor meer deelnemers dan je zou denken als je dit topic leest.
Badge +3
Dank voor je reactie. Doel je met alternatieve beloningen ook op challenges voor houders van een Vrij-abonnement?
Reputatie 7
Badge +2
Even een vraagje. Voor NS extra kun je toch alleen maar aanmelden met een NS-abonnement? Er zijn mensen die aangeven niets met de reischallenge te kunnen omdat zij een studentenreisproduct hebben. Een studentenreisproduct is geen NS-abonnement toch?
Badge +3
NS Extra is beschikbaar voor iedereen met een persoonlijke OV-chipkaart of persoonlijke NS Business Card, ook als er geen abonnement op staat.
Dank voor je reactie. Doel je met alternatieve beloningen ook op challenges voor houders van een Vrij-abonnement?

Ja, inderdaad!
Kleine update: navraag levert op dat de verwarring over Vrij abonnementen is ontstaan bij NS Extra deelnemers die met meerdere kaarten zijn aangemeld voor NS Extra. De challenge is dan bepaald op een minder actieve kaart die wel voor NS Extra is aangemeld.

In Mijn NS kun je zien op welke kaart je precies de challenge hebt ontvangen. Deze zal de volgende keer ook in de e-mail worden meegenomen.
Reputatie 4
Het lijken overigens wel incidenten te zijn, want de criteria van de selectie zijn door mijn collega nogmaals onder de loep genomen en daar waren Vrij abonnementen in uitgesloten. Wellicht zijn er ook mensen die zich hebben aangemeld met meerdere OV-chipkaarten of met een ander OV-chikpkaartnummer dan waar het Vrij abonnement op staat.
Die informatie klopt niet.

Er staat 1 kaart in MijnNS onder NS Extra aangemeld en op die kaart staat Altijd Vrij + BTM Vrij, ik heb een challenge gekregen om tijdens de daluren op saldo te reizen.
Wat is het nut van deze challenge? Kan iemand dat uitleggen? Behalve ergernis van een niet werkende link.
Reputatie 4
Ruud, u heeft uw bericht aangepast, heeft u de moeite genomen mijn antwoord te lezen? Blijkbaar niet.

Uw antwoord klopt niet.

U noemt het een incident, denkt u dat de klant dit als incident ervaart als het keer op keer mis gaat?

Dat is geen incident.

Een kaart:

Reputatie 4
Het goede nieuws hierbij is wel dat je je challenge gewoon kunt halen als je een reis maakt in de gespecificeerde periode (met de kaart waarmee je voor NS Extra bent aangemeld), ongeacht of deze op saldo is of niet. Foutje van NS in jouw voordeel zullen we maar zeggen.
Hoe is het goed nieuws met uw late antwoord? Aanmelden is niet mogelijk, dus aan dit "foutje" zit helemaal geen voordeel. U heeft duidelijk geen begrip voor de klant. En als ik mij wel aan had kunnen melden, met welke kaart had ik dan moeten reizen? Met mijn OV Vrij abonnement, die volgens u niet aan de actie gekoppeld is?
Reputatie 4
Medewerkers van NS extra: wanneer krijg ik een reactie op mijn klacht dat uw systeem niet werkt en dat uw antwoord fout is?

Ter verfrissing van uw geheugen: ik heb 1 kaart aangemeld in NS Extra en op die kaart staat OV Vrij + BTM Vrij en ik krijg herhaaldelijk van u de uitnodiging om op saldo te reizen.
Zou je mij via een privébericht je OV-chipkaartnummer willen sturen, niek2? Ik zoek het dan graag voor je uit.
"Hoe ontvang je het reistegoed van € 2,50?
Als je in de periode van 20 t/m 26 november één reis op saldo in de daluren hebt gemaakt, ontvang je op uiterlijk 3 december van ons een e-mail. Daarin staat precies hoe je het bedrag op je OV-chipkaart kunt zetten."

Ik heb ook deze melding gekregen :
"Gefeliciteerd, u heeft uw NS Extra reischallenge behaald!"

Maar het is nu bijna 7 december , en ik heb nog geen email ("uiterlijk 3 december") ontvangen .

Ruud Schmeitz
Reputatie 7
Badge +2
Mijn opdracht was om 1x op saldo te reizen na 18.30 uur tussen 20-24 november 2017. Niet 1 maar 4 reizen na 18.30 uur in genoemde periode gemaakt. Helaas zullen deze reizen niet meetellen, want ik had ze blijkbaar moeten maken met mijn sinds september 2017 verlopen kaart..... Die staat aangemeld bij NS Extra.
Alles wat op de oude kaart stond zou automatisch overgezet worden en mijn abonnementen staan er ook op. Maar NS extra bleek niet automatisch te gaan. Jammer.
Ik ga er achteraan!
Als het goed is heeft nu iedereen een mail ontvangen. Althans dat kreeg ik teruggekoppeld. Ik verneem graag iets als dat niet het geval is.
Reputatie 4
Ik heb geen e-mail van de NS ontvangen, ook niet in de spam folder.
Vanaf vandaag ontvang je van NS Extra een uitnodiging om deel te nemen aan een reischallenge!

Vind jij het leuk om een uitdaging te ontvangen waar je een leuk extraatje mee kunt verdienen? Meld je dan aan via de persoonlijke link in de e-mail van NS Extra en je ontvangt jouw uitdaging voor 20 november.

Nadat je je uitdaging hebt ontvangen, kun je in Mijn NS de status van je challenge bijhouden.

Vragen of opmerkingen zijn welkom in dit topic!

Mijn vrouw en ik hebben ons aangemeld voor de avond challenge. Vogens de mail ktijg je uiterlijk 3 december een bericht hoe je die 2,50 op je kaart kan zetten. Wij zijn op 24 november om 19:21 uur met de trein uit Rotterdam CS vertrokken en hebben dus voldaan aan de voorwaarden. Wij hebben NOOIT en te NIMMER een bericht ontvangen hoe het bedrag te verzilveren. Het gaat wel heel erg vaak mis met de vaste klanten van NS die zich hebben aangemeld voor NS Extra.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb geen mail ontvangen...
Reputatie 4
Een dag later ook nog steeds niet.
En wij dus ook niet. Het is niet alleen mis op het spoor. Ik wacht dus nog steeds op een oplossing!!
Ik ga uitzoeken of alles goed is verstuurd MoDe en niek2. Ook voor jou ga ik op onderzoek cameraman52.
Ik ga uitzoeken of alles goed is verstuurd MoDe en niek2. Ook voor jou ga ik op onderzoek cameraman52.

En ......???????

Reageer