E-Books in de train

• 31 januari 2017
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

ik heb een E-Mail van NS ontvangen met tekst o.a.
Inmiddels lezen er veel NS Extra deelnemers gratis artikelen met Blendle....U leest ze eenvoudig op uw pc, tablet of telefoon. Ideaal voor in de trein! Daarom hebben we ons cadeautje ...
wat is de reden van dit ? mogen we niet meer personelijk in het Nederlands taal --- (of wat ik denk het is Nederlands, ik ben Duits maar spreek graag Nederlands [of wat ik denk het is Nederlands 😉 ] en met alle mensen ) --- spreken ??? Alleen met de computer of zo een klein dictatortje gemaakt uit plastik en kopper etc. wie altijd wil dat ik mijn oplettendheid aan dit idiote ding SCHENK ??? Als ik esp. in NS sit denk ik er zijn ca. 80 % computer- en internetverslaavde meestaal jondere mensen (studenten ?) - mijn vraag is dit u en mijn ( 😞 ) "future" ?Is profit en beheersen van andere mensen het "nonplusultra" ? Best wishes from George Orwell, Aldous Huxley ... misschien ook Thomas Morus

6 reacties

Hoi Vornamenachname, en welkom op het forum.

Persoonlijk ben ik erg fan van het geschreven boek en lees ik ook in de trein het liefst een boek waarin ik kan bladeren. Dat neemt niet weg dat steeds meer mensen gebruik maken van E-readers, omdat ze op deze manier geen boek hoeven mee te nemen in hun tas. Ook Blendle wordt steeds populairder. Wij gaan graag in deze ontwikkelingen mee.

Zo te lezen ben jij niet zo'n fan van deze technische snufjes. En dat is je goed recht. Je hoeft dan ook geen gebruik te maken van dit aanbod.

Ik ben het met je eens dat tegenwoordig veel mensen met hun neus in hun mobieltje zitten. Ik denk echter dat het mooi is om te zien dat mensen nog steeds van lezen houden, in de trein en daarbuiten. Of dit nu digitaal is of via de papieren variant.

Of zoals Aldous het zei: "Every man who knows how to read has it in his power to magnify himself, to multiply the ways in which he exists, to make his life full, significant and interesting."
Reputatie 7
Badge +4
Of zoals Aldous het zei: "Every man who knows how to read has it in his power to magnify himself, to multiply the ways in which he exists, to make his life full, significant and interesting."

Kijk, dat bedoel ik maar!
Een e-reader is handzamer als je staat te lezen in de trein.
Reputatie 5
Overigens valt me op dat de schermpje-staarders - meestal mobieltje, soms tablet/e-reader - in tegenstelling tot wat Vornamenachname signaleert, niet merendeels jeugdig is, maar ook veel volwassenen/ouderen. Het staren op schermpjes kan me overigens niet schelen, maar de gewoonte om met mobiel luidkeels allerlei privé en/of onzinnige zaken te delen is vreselijk irritant.
Dus ook ik sluit me dan maar af dmv MP3-speler en/of e-reader. If you can't beat 'm, join 'm.
Reputatie 7
Badge +4
Ik moet zo eerlijk zijn dat ik ook bezweken ben. iPad mee en op het ding zelf dan wel op de cloud kun je bij wijze van spreken een bibliotheek zetten. Vroeger ging ik met een grote stapel boeken op vakantie. Ik mis de geur en sfeer van papier, dus neem om die reden nog een aantal mee, maar het e-book is zo gek nog niet. een tablet verleidt wel meer tot andere dingen maar dat is de tijd waarin we leven. Het door Sivan aangehaalde citaat gaat ook op wanneer je met een tablet leest.
Gek genoeg lees ik de krant in de trein, maar thuis gebruik ik daarvoor mijn tablet.
Ik doe dat omdat ik fiets van en naar het station, en dan wil ik liever geen breekbare spullen als een tablet bij me hebben.

Toen de smartphone en tablet nog niet bestonden verborgen de mensen zich in de krant of staarden naar buiten.
Het wachten op een trein, en het reizen is een stuk aangenamer geworden met de nieuwe technieken.

Reageer