Een NS Extraatje

• 17 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 334 Bekeken

Geen vraag, maar een anekdote over een kinderziekte bij NS Extra.

Vorige week donderdag had ik pech: mijn stoptrein vanuit Amsterdam richting Breukelen en Rotterdam strande bij Duivendrecht: wisselstoring. Nog even een Engels-sprekend echtpaar verder geholpen, want de (Nederlandse) mededeling van de conducteur was ietwat cryptisch: over 10 minuten zou de sprinter naar Breukelen, Utrecht en Rhenen komen, en wellicht kon die over een anders spoor geleid worden. Niet heel erg waarschijnlijk, want het spoor ernaast is van de metro, en op dit drukke stuk wordt eigenlijk nooit verkeerd-spoor gereden.

Dus toen de metro richting Bijlmer aankwam, ben ik daar snel ingestapt, die bracht me langs de wisselstorsing bij Bijlmer/ArenA. Alleen... in de consternatie was ik vergeten uit te checken bij NS en inchecken bij GVB. Oeps! Sta je daar bij dichte poortjes. Gelukkig liet iemand me er uit, en heb ik de Connexxion bus naar Breukelen genomen. Ietwat duurder, en anderhalf uur vertraging, maar ik was waar ik wezen moest.

Alleen: ik had dus niet uitgecheck bij NS. Online het formulier ingevuld, en ik kreeg keurig een bevestiging dat het verwerkt werd. Vandaag kreeg ik NOG een mail. Dit keer van NS Extra: ik was vergeten uit te checken, en omdat ik zo vaak naar Breukelen reed, zou i daar wel vergeten zijn uit te checken. Het bedrag kon ik als tegoed bij de kaartautomaat ophalen. Maar dat klopt niet: NS kwam niet verder dan Duivendrecht die dag, en ik had al een aanvraag ingediend.

Toch maar even gebeld met klantenservice. Aiiii. Het bedrag van beide aanvragen was al overgemaakt. Een NS Extraatje, zeg maar. Heel aardig, maar dat hoeft ook niet. "Zal ik het maar terug overmaken dan?" "Dat mag wel, maar een losse betaling, dat begrijpt ons systeem niet waar het voor is." "Oh, wat dan?" "Ehh, dat weet ik ook niet. Ik zal in elk geval een melding maken van deze kinderziekte, dat dit kan gebeuren.". "Nou, bedankt! Weet u wat, de volgende keer zal ik een kop koffie voor de conducteur meenemen." "Dat lijkt me een goede oplossing".

Dus, beste conducteurs, als u binnenkort op Amstel of Breukelen een reiziger ziet me een kop koffie, die is niet voor mij, die is voor u. Weet u alvast waar u moet stoppen 🙂

3 reacties

Hallo macfreek en welkom op het NS Serviceforum.

Spijtig om te vernemen dat je zoveel pech had afgelopen donderdag. Wel mooi om te vernemen dat het probleem is opgelost en dat je daarbij ook nog een Engels echtpaar kon helpen.

Ik zal ervoor zorgen dat deze kinderziekte onder de aandacht zal worden gebracht zodat er naar een oplossing gekeken kan worden. Bedankt voor het melden, en een leuk initiatief om de conducteur te verrassen met een kopje koffie (vergeet de machinist niet).

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum NS Extra om de vindbaarheid te vergroten.
Geen koffie, maar vanwege het warme weer hebben de conductrice en machinist van trein 4073 vorige week donderdag een ijsje gekregen bij Duivendrecht. Gezien de selfie die ze maakte en naar haar vriend stuurde was ze er blij mee. 😃
Fijn om te lezen macfreek. Ik wil je bedanken voor dit mooie gebaar.

Reageer