beantwoord

eerste klas upgrade NS extra

• 14 december 2017
  • 13 reacties
  • 389 Bekeken

Ik heb een mail ontvangen waarin staat dat ik een eerste klas upgrade kan krijgen als lid van NS Extra. Ik zie alleen nergens in de mail voorwaarden staan (behalve dat hij doordeweeks geldig is na 9 uur en in het weekend de hele dag). Kan ik de upgrade ook gebruiken in combinatie met een actie uit de spoordeelwinkel en bij een andere vervoerder?
icon

Beste antwoord door Thom 14 december 2017, 17:49

Het is niet mogelijk de upgrade te combineren met een actie uit de spoordeelwinkel. Het zijn beide actiekaartjes en dan mag combineren nooit.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is niet mogelijk de upgrade te combineren met een actie uit de spoordeelwinkel. Het zijn beide actiekaartjes en dan mag combineren nooit.
Reputatie 2
Waar kan ik vinden dat de ns-extra-upgrade eerste klas doordeweeks na 9 geldig is? Ik zoek me suf, maar zie dat alleen bij eerdere acties staan. In mijn e-mail lees ik "De upgrade is 1 hele dag geldig, niet i.c.m. actiekaartjes." Ik ga morgenvroeg (vrijdag 29 dec) met de upgrade op pad.
Reputatie 7
Badge +4
Het NSExtraticket is zelf een actiekaartje en die zijn door de week na negen uur pas geldig. Voor negenen reist u er zwart mee. U mag dit kaartje ook niet met een ander actiekaartje combineren. Als u zelf met een chipkaart reist, kan het wel maar eerste klas pas na negen uur.
Reputatie 2
Dank, dan ga ik morgen eerst lekker tweede klas zitten en begeef ik me pas om negen uur, als ik niet in gesprek ben, naar de coupé met rode kunstlederen stoelen om tussen de conducteurs, mede-senioren (bedrijfsreizigers zullen er nauwelijks zijn), Thom en een enkele onwetende zwartrijder mijn laptopstekker in het contact te doen. Maar waar staat dat nou zwart op wit van die negen-uursgrens bij NS extra 2-1?
Reputatie 7
Badge +4
Het feit dat u het niet kunt vinden, betekent niet dat het niet zo is 😉 Waarom moet een ander dat voor u opzoeken? Het kaartje bekeken?
Morgen zit ik inderdaad in de eerste klas op een rode kunstleren stoel, maar ik denk niet dat de daar aanwezige zwartrijders onwetend zijn.;-)

Wie een geldig kaartje bezit, heeft geen stress.
Reputatie 2
Het feit dat u het niet kunt vinden, betekent niet dat het niet zo is 😉 Waarom moet een ander dat voor u opzoeken? Het kaartje bekeken?
Morgen zit ik inderdaad in de eerste klas op een rode kunstleren stoel, maar ik denk niet dat de daar aanwezige zwartrijders onwetend zijn.;-)

Wie een geldig kaartje bezit, heeft geen stress.

Toch lees ik graag waar het zwart op wit staat. Ik kan het niet vinden, daarom vraag ik het. Als iemand weet waar dat staat ben jij dat wel, Thom. De overgang 2-1 komt als bestelling op de OV-chipkaart. Daar staat bij mijn weten geen geldigheidsdetail bij. Indien toch, zal ik het laten weten.
Reputatie 2
Op mijn OV-chipkaart staat inmiddels "dag 2-1" en zowel in Leeuwarden als in Groningen bevestigden NS-servicedames héél zeker dat dat óók geldig is vóór negen uur. Zwart op wit heb ik het nog steeds niet, maar toch zal men morgenvroeg tussen het noorden en Brabant mijn tweedeklasverschijning met aftandse laptop op het rode kunstleer moeten dulden, tenzij een NS-conducteur plots een andere mening heeft.
De meeste actiekaarten zijn inderdaad na 9.00 uur geldig, maar deze is één hele dag geldig. Ik neem aan dat je de gratis upgrade bedoelt die je voor je NS extra aanmelding gekregen hebt, henkputs? De upgrade is echter niet geldig i.c.m. andere actiekaarten.
Reputatie 2
De meeste actiekaarten zijn inderdaad na 9.00 uur geldig, maar deze is één hele dag geldig. Ik neem aan dat je de gratis upgrade bedoelt die je voor je NS extra aanmelding gekregen hebt, henkputs? De upgrade is echter niet geldig i.c.m. andere actiekaarten.
Dank Iris, Inderdaad, goed om de geldigheid van de NS extra-aanmeldings-upgrade vóór negen uur bevestigd te krijgen. Ik gebruik hem natuurlijk niet met een actiekaart, maar met een keuzedag voordeeluren (het oude abonnement dat ik steeds verlengd heb), die tussen Kerst en Nieuwjaar ook vóór negen uur geldig is. Het enige dat nu nog kan misgaan is dat ik me verslaap en mijn vraag niet nodig was.
Graag gedaan, henkputs. Haha, dat zou zonde zijn 😉 Goede reis!
Reputatie 7
Badge +4
Het was goed geweest als u even vermeld had dat u met een oud Voordeelurenabonnement met Keuzedag wilde reizen in de periode tussen Kerst en Nieuwjaar. Voor het VDU wijkt het af. U had dan meteen het goede antwoord gekregen.
Reputatie 2
Sorry voor verwarring Thom. Maar het had niet uitgemaakt. De vraag was over de upgrade, niet over de voordeelurenkeuzedag. De upgrade is kennelijk ook geldig als ik uiterlijk halfzeven (+5) met een keuzedag van het nieuwe abonnement dalvoordeel incheck, of als ik gewoon op saldo reis, al dan niet tegen reductietarief.
Dat klopt Henk.

Reageer