beantwoord

geen gebruik kunnen maken van eerste klas

• 8 mei 2017
  • 8 reacties
  • 328 Bekeken

Mijn dochter had via de mail via NS extra een upgrade gekregen voor 1 dag eerste klas te reizen in mei. Er moest wel een datum geprikt en dat werd gisteren, zondag 7 mei 🙂 Dochterlief heel blij, want op zondag is het vaak belachelijk druk op het traject van Roosendaal naar Barneveld . Nou,...aan die eerste klas heeft ze geen ene fluit gehad, want op het station in Den Bosch was het zo druk dat ze niet een s in de buurt van de eerste klas kon komen en ze dus tot de volgende overstap mocht blijven staan, ingebouwd tussen de andere reizigers en in Amersfoort mocht ze op de bus stappen omdat er geen treinen reden 😛 Lekker dan, nu was ze blij met een dode mus,ik hoop dat jullie nog wat kunnen doen
icon

Beste antwoord door Annewil NS 8 mei 2017, 21:36

Hallo Sjaakie240, welkom op het NS Serviceforum!

Wat jammer dat je dochter niet naar tevredenheid gebruik heeft kunnen maken van de upgrade naar de eerste klasse. Ik kan me voorstellen dat het geen leuke ervaring was omdat ze er andere verwachtingen bij had. Omdat het een gratis upgrade betreft is het niet mogelijk om aanspraak te maken op een vergoeding. Mocht ze extra reistijd hebben gehad die niet van te voren was aangekondigd dan heeft ze mogelijk recht op Geld terug bij Vertraging. Wie weet heeft ze daar nog iets aan.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heel vervelend en veel eersteklasreizigers hebben hier last van. Gelukkig maar dat uw kaartje gratis was, dat is toch nog een fors verschil met de kopers van losse kaartjes en abonnementen. Maar hoe dan ook, u had hiermee moeten kunnen reizen. Zondagavond reizen er nu eenmaal veel studenten en die kunnen nu ook eerste klas reizen. Dan heb je niet de betrekkelijke rust die normaal in de eerste klas wel te vinden is.
Via Den Bosch lijkt mij een omweg. Ik merk ook dat door die actie van de NS door een gratis upgrade 1e klasse dat het vooral in het weekend stamp en stamp vol kan zitten. Voorlopig lijkt mij niet handig om de 1e klasse te gaan reizen want iedereen denkt er zo over terwijl in de 2e klasse misschien betere zitplaatsen hebben dan de 1e klasse. Ik heb ook het vermoeden dat de NS ook niet echt rekening heeft gehouden met het uitgaanspubliek. Zeker als Feyenoord of Ajax speelt maakt de treinreis nog zaligmakend. Maar aangezien ik 1e klasse abonnement heb kan ik beter als het druk is in de 2e klasse gaan zitten. Maar het liefst reis ik dan niet met de trein in het weekend. Door de actie kan de NS de reiziger op het verkeerde been zetten en dan is het een compleet gekkenhuis geworden, omdat iedereen het liefst in de 1e klasse wil gaan zitten met de gratis upgrade. Het traject Amersfoort - Barneveld - Lunteren - Ede Wageningen is helaas niet van de NS, maar volgens mij is het door Arriva of Connexxion over genomen.
Reputatie 7
Badge +4
Er reizen zoveel studenten op zondag dat je je moet afvragen of een gratis upgradekaartje wel handig is. Men zou dit kaartje moeten kunnen bestellen voor 5 euro of zo. Het publiek dat overweegt eerste klas te gaan reizen, betaalt dat wel. Die zullen immers moeten wennen aan het fors hogere tarief ;-)

Ik snap de studenten wel dat ze dit doen. Ik weet dat ik nu de bagger over me heen krijg, maar de combinatie studentenkaart met het eersteklasupgradekaartje zou niet geldig moeten zijn. Met andere woorden, de studenten kunnen op zondagavond met hun toch al goedkope kaartje niet meer eerste klas reizen.

De verdwaasde wezens die een eersteklaskaartje hebben gekocht, kunnen dan ook zitten. Niet onredelijk, gezien de fors hogere prijs die ze hebben moeten betalen.

Er is hoop want dat werkelijk godvergeten naieve meereiskaartje is gelukkig al afgeschaft.

Dit type actie heeft zichzelf overleefd.
Via Den Bosch lijkt mij een omweg. Ik merk ook dat door die actie van de NS door een gratis upgrade 1e klasse dat het vooral in het weekend stamp en stamp vol kan zitten. Voorlopig lijkt mij niet handig om de 1e klasse te gaan reizen want iedereen denkt er zo over terwijl in de 2e klasse misschien betere zitplaatsen hebben dan de 1e klasse. Ik heb ook het vermoeden dat de NS ook niet echt rekening heeft gehouden met het uitgaanspubliek. Zeker als Feyenoord of Ajax speelt maakt de treinreis nog zaligmakend. Maar aangezien ik 1e klasse abonnement heb kan ik beter als het druk is in de 2e klasse gaan zitten. Maar het liefst reis ik dan niet met de trein in het weekend. Door de actie kan de NS de reiziger op het verkeerde been zetten en dan is het een compleet gekkenhuis geworden, omdat iedereen het liefst in de 1e klasse wil gaan zitten met de gratis upgrade. Het traject Amersfoort - Barneveld - Lunteren - Ede Wageningen is helaas niet van de NS, maar volgens mij is het door Arriva of Connexxion over genomen. Had ik ook niet goed gezet, was Utrecht, sorry, maar ook in de 2de klasse zit het prop en prop vol
Heel vervelend en veel eersteklasreizigers hebben hier last van. Gelukkig maar dat uw kaartje gratis was, dat is toch nog een fors verschil met de kopers van losse kaartjes en abonnementen. Maar hoe dan ook, u had hiermee moeten kunnen reizen. Zondagavond reizen er nu eenmaal veel studenten en die kunnen nu ook eerste klas reizen. Dan heb je niet de betrekkelijke rust die normaal in de eerste klas wel te vinden is. Ja, inderdaad gelukkig dat het gratis was, maar jammer dat er geen gebruik van kon worden gemaakt 😞
Reputatie 7
Badge +3
@Rhido NL
Er reden dit weekend geen treinen tussen Roosendaal en Dordrecht waardoor de route via Den Bosch werd aanbevolen.
Reputatie 7
Badge +4
Heel vervelend en veel eersteklasreizigers hebben hier last van. Gelukkig maar dat uw kaartje gratis was, dat is toch nog een fors verschil met de kopers van losse kaartjes en abonnementen. Maar hoe dan ook, u had hiermee moeten kunnen reizen. Zondagavond reizen er nu eenmaal veel studenten en die kunnen nu ook eerste klas reizen. Dan heb je niet de betrekkelijke rust die normaal in de eerste klas wel te vinden is. Ja, inderdaad gelukkig dat het gratis was, maar jammer dat er geen gebruik van kon worden gemaakt :(

U had gratis pech en de reguliere reizigers hadden betaald pech. Toch nog een kleine troost 😉
Hallo Sjaakie240, welkom op het NS Serviceforum!

Wat jammer dat je dochter niet naar tevredenheid gebruik heeft kunnen maken van de upgrade naar de eerste klasse. Ik kan me voorstellen dat het geen leuke ervaring was omdat ze er andere verwachtingen bij had. Omdat het een gratis upgrade betreft is het niet mogelijk om aanspraak te maken op een vergoeding. Mocht ze extra reistijd hebben gehad die niet van te voren was aangekondigd dan heeft ze mogelijk recht op Geld terug bij Vertraging. Wie weet heeft ze daar nog iets aan.

Reageer